Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelaxed gevoel op speed

Relaxed gevoel op speed

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben normaal gesproken best hyper, behalve wanneer ik het niet ben. Maar als ik speed snuif voel ik gewoon zen. Ik kan op dingen concentreren, iets plannen (normaal kan ik het alleen op dezelfde dag, niet verder) en met mensen praten zonder hun onderbreken/niet luisteren.

Is het dan mogelijk dat ik niet gediagnosticeerd ben en ADHD heb? Of ben ik gewoon een junkie die high op speed wordt?

Ik krijg ook geen praatkick of een dwang om iets te doen.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een concreet antwoord kan ik je niet geven. Maarrrrrr een vriend van mij met hevige ADHD heeft dit ook met pep/4mmc. Die praatkick etc kunnen bij hem alsnog altijd optreden. Klinkt bekend iig.
G
GhbontwenningLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ervaar precies het zelfde, toevallig dat je hier vandaag een topic over maakt ik wou het zelfde doen. Word er ook lekker euforisch rustig van en inderdaad normaal ook altijd energiek en heel impulsief ook met weinig plannen.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Same here. Iemand die ik ken is naar aanleiding van dit gevoel in een traject gegaan waarbij inderdaad ADD werd gediagnosticeerd. Hij zei gewoon eerlijk tegen de huisarts dat hij dit vermoeden had en waarom en werd toen doorverwezen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
cutepool zei:
Ik ben normaal gesproken best hyper, behalve wanneer ik het niet ben. Maar als ik speed snuif voel ik gewoon zen. Ik kan op dingen concentreren, iets plannen (normaal kan ik het alleen op dezelfde dag, niet verder) en met mensen praten zonder hun onderbreken/niet luisteren.

Is het dan mogelijk dat ik niet gediagnosticeerd ben en ADHD heb? Of ben ik gewoon een junkie die high op speed wordt?

Ik krijg ook geen praatkick of een dwang om iets te doen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het soms, maar de enige drug waar ik écht écht zen en rustig van wordt is methylfenidaat, en dan eigenlijk alleen die van de huisarts en niet ethyl of 4-fluor.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#6
jup, dit heb ik ook.Wel de diagnose ADHD gehad jaren geleden. Speed en dexamfetamine zijn de enige middelen die mij in een complete fysieke en mentale zen toestand stoppen. Het probleem is alleen dat als ik een nacht oversla en blijf door snuiven zonder echt bewust te doseren, ik juist compleet manisch wordt en in stroomversnelling ga denken en actie onderneem op elke gedacht of idee die dan op dat moment super significant lijkt. Het is dus wel echt een double edged sword waarbij dosering de grootste rol speelt.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb hele zware ADD. Dus zonder de hyperactiviteit. Als ik een eerste dosis neem dan heb ik het gevoel dat mijn dopaminelevels "normaal" zijn en dan heb ik hetzelfde als jij. Hoe meer ik dan daarna snuif hoe higher ik me voel, ik kan net zo high worden als anderen, maar heb er veel meer voor nodig.

Chr0nic zei:
jup, dit heb ik ook.Wel de diagnose ADHD gehad jaren geleden. Speed en dexamfetamine zijn de enige middelen die mij in een complete fysieke en mentale zen toestand stoppen. Het probleem is alleen dat als ik een nacht oversla en blijf door snuiven zonder echt bewust te doseren, ik juist compleet manisch wordt en in stroomversnelling ga denken en actie onderneem op elke gedacht of idee die dan op dat moment super significant lijkt. Het is dus wel echt een double edged sword waarbij dosering de grootste rol speelt.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook! Als ik dan een nacht overgeslagen heb, of/en gewoon veel gesnoven heb, dan word ik echt super manisch. Kan ik niet stoppen met praten, ik MOET iets doen, mega euforisch.
J
JamesDiamondLid
01-01-2024, 00:00
#8
dat je rustig word van speed als je adhd hebt is algemeen bekend, de hersenen van een adhder werken anders. Als je het niet hebt dan word je juist actief van speed en ritalin etc

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."