#1
Dat is inderdaad ook wel ja , om eerlijk te zijn die bepaalde angst is soms wel heftig bij mij maar gisteren is mijn vader overleden en ik heb hem een belofte gemaakt tijdje terug...ikzelf ben ook in begeleiding bij de huisarts , apotheek en zoiets als NA maar ik heb daar pas over 3maanden eerste gesprek...het is altijd een tweestrijd binnenin me. Maar ik doe mijn best om al te minderen. En op zich gaat dat ook tamelijk goed. Want je zegt dat wel goed na lange periode van gebruiken is ook niet leuk...klopt echt want ik bekijk het gewoon nu zodat ik " normaal " kan blijven. Maar ik besef dat ik ook wel een hardnekkige speed en benzo verslaving heb zoals mijn dokter zou zeggen..de trut eigenlijk ze zou me beter degelijke benzo's geven...mmmInstanties en hulpverlening zijn er wel om je te helpen. Het is ook angst want na zolang gebruiken is moeilijk voor te stellen hoe een βclean levenβ eruit ziet. Ook kan er de angst om te falen zijn of de angst voor de behandeling. Kan soms heel confronterend zijn en is niet altijd leuk. Maar veel drugs gebruiken voor langere perioden is op een geven moment ook niet leuk meer, althans zo was het voor mij, en vooral erg ongezond.
Overigens hoef je niet altijd te stoppen met gebruiken dmv hulpverlening, er zijn ook zelfhulpgroepen zoals NA.