Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed: Wat is de Ideale Dosering bij Bommetjes? Moet je wel of niet Bijnemen?

Speed: Wat is de Ideale Dosering bij Bommetjes? Moet je wel of niet Bijnemen?

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey!

Normaal gesproken maken wij bommetjes van 60mg speed. Dit is overigens met speed waar de gesneden bijproducten zoals cafeine nog in zit. We namen dan 3 bommetjes verdeeld over een festival waarbij er dus steeds enkele uren tussen de innames in zit.

Nou hebben we gehoord dat het beter is om de bijproducten eruit te wassen en we lezen ook verdeelde meningen over wel of niet bijnemen van speed. Daarom willen we proberen een aantal zaken helder te krijgen.

Allereerst hebben we nu 3 gram speed gewassen met aceton en daar is 1,4 gram zuivere speed van overgebleven.

1. Wat zou bij het gebruik van bommetjes een goede dosering zijn als je pure speed gebruikt?
2. Is het handiger om bij het begin een hoge dosering te nemen en daarna niet meer bij te nemen?
3. Of is het beterom elke paar uur een bepaalde dosering te nemen o.b.v. aantal mg per KG lichaamsgewicht?
4. We zijn gewend dat onze speed 'stinkt', maar hebben nu met de gewassen zuivere speed een geurloos product. Betekent dat nog iets?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi!

Persoonlijk heb ik nog niet veel ervaring met het nemen van bommetjes, maar ik denk dat 1 bommetje van 100 mg (zuivere) speed je wel heel de nacht in de party-modus houd. Het stinken van je pep kan trouwens door amfetamine freebase veroorzaakt worden, dit was je weg met aceton omdat dit stofje er goed in oplost t.o.v. amfetaminesulfaat (het witte poeder wat je neemt). Het poeder zelf is dan ook geurloos dus vandaar dat je het niet meer ruikt.

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt gehad.

Groetjes en pep ze :nevergonnagiveyouup:
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Poederpret zei:
Hoi!

Persoonlijk heb ik nog niet veel ervaring met het nemen van bommetjes, maar ik denk dat 1 bommetje van 100 mg (zuivere) speed je wel heel de nacht in de party-modus houd.

Groetjes en pep ze :nevergonnagiveyouup:
Klik om te vergroten...
Yess, duidelijk, ik ben wel wat lichter dan mijn partner namelijk 59 kilo, mijn vriend is 85 kilo. Ik neem aan dat ik wel iets minder moet nemen, of wel 100 mg en mijn partner 120 mg? We zijn in ieder geval erg benieuwd naar de gewassen speed!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
GroteDoppe zei:
Yess, duidelijk, ik ben wel wat lichter dan mijn partner namelijk 59 kilo, mijn vriend is 85 kilo. Ik neem aan dat ik wel iets minder moet nemen, of wel 100 mg en mijn partner 120 mg? We zijn in ieder geval erg benieuwd naar de gewassen speed!
Klik om te vergroten...
Je hoeft het niet letterlijk van het lichaamsgewicht te laten afhangen maar meestal kan een (grotere) man wel iets meer hebben. 100-120 is wel heel veel voor gewassen speed hoor. Als het goed gewassen is dan is het nu bijna zuiver en dan is 20-40mg een aangeraden dosering en 40-70mg een sterke dosering. Boven de 70mg is het niet meer leuk vanwege de negatieve effecten die speed teweeg kan brengen.

Maar goed ieder zijn ding, 100mg is eventjes heel hard gaan maar daarna ook flink op de blaren zitten :)
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Als het goed gewassen is dan is het nu bijna zuiver en dan is 20-40mg een aangeraden dosering en 40-70mg een sterke dosering. Boven de 70mg is het niet meer leuk vanwege de negatieve effecten die speed teweeg kan brengen.
Klik om te vergroten...

Oke duidelijk, dan ga ik dat proberen. Maar soms heb ik het idee na 3/4 uurtjes dat ik dus bij moet nemen, is dat een fabel? Omdat ik dan minder 'energiek' voel, maar normaal gesproken feest ik altijd in de nacht. Dus misschien overheerst de moeheid dan, niet dat ik kan slapen 😏😅 ik ga in ieder geval met Koningsdag naar supersized, can't wait.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GroteDoppe zei:
Oke duidelijk, dan ga ik dat proberen. Maar soms heb ik het idee na 3/4 uurtjes dat ik dus bij moet nemen, is dat een fabel? Omdat ik dan minder 'energiek' voel, maar normaal gesproken feest ik altijd in de nacht. Dus misschien overheerst de moeheid dan, niet dat ik kan slapen 😏😅 ik ga in ieder geval met Koningsdag naar supersized, can't wait.
Klik om te vergroten...
Ik ken het, niet met pep in mijn geval. Maar dit ligt waarschijnlijk aan dat je je piek hebt gehad. Het verraderlijke is om dan inderdaad bij te nemen. Maar goed zoals je zegt slapen doe je dan nog steeds niet. Maar om dit verder uit te stellen moet je maar net leuk vinden.

Veel plezier bij supersized! Heerlijk genoten in 2019 daar.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
GroteDoppe zei:
Maar soms heb ik het idee na 3/4 uurtjes dat ik dus bij moet nemen, is dat een fabel
Klik om te vergroten...
Na 4 uurtjes kom je een beetje over je piek heen dus dan klopt het wel dat je een beetje het gevoel krijgt om bij te pakken. Kan je doen, maar wel met de gevolgen van dien. Nog langer niet slapen, kater, vasoconstrictie, hoge hartslag etc.

Als je bij wilt pakken kun je beter een totale dosis afspreken met jezelf en die in twee delen nemen, zodat je eindstand niet meer hebt genomen dan aan te raden dosis. 30mg en 4 uur later nog eens 30mg bijv.

Ohja, als je het nou even laat testen weet je precies je zuiverheid, maakt het wat makkelijker rekenen :)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
100mg speed in een bommetje en hard gaan is een understatement.
D
DopaminerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat een bommetje pas na een uur of 2 optimaal werkt. Dat is het verraderlijke aan bommetjes, je voelt ze namelijk al na 20/30 minuten, maar dan ineens een uur later beginnen ze echt goed te werken en lijkt het wel alsof je net weer bij hebt genomen. Dus wees niet te snel met bijnemen. Over de ideale dosis kan ik niets zinnigs zeggen, dat verschilt per persoon, maar iets van 100mg lijkt me redelijk normaal. Het ligt er helemaal aan wat je gewend bent. Met bommetjes heb je veel meer het risico dat je teveel neemt en gaat tweaken dan met het nemen van lijntjes. Maar persoonlijk vind ik de werking van een bommetje veel prettiger. Word er minder opgefokt van en ze werken een stuk langer. Bij een goed bommetje denk je de komende 8 uur niet aan bijnemen. Maar goed ik ben een zware gebruiker dus mijn bommetjes zijn ook een stuk groter dan 100mg. Sowieso kan je ervan uit gaan dat als je een bommetje neemt dat je niet meer gaat slapen die nacht en met 2 a 3 bommetjes moet je het redden tot de volgende avond. Als ik dan wil slapen (meestal voel ik me dan nog behoorlijk peppie) dan ga ik wat te eten maken en meestal val ik daarna meteen in slaap. Geen last van een dip omdat het uitwerkt op die manier. Volgende dag brak maar nog geen dip, helaas kan ik dat niet zeggen voor de dagen erna :wink:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."