Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWillen stoppen, maar falen.

Willen stoppen, maar falen.

47 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sterocco zei:
Alle mensen waar ik om geef worden vermoord. Nee.. Afgeslacht. Dat is het juiste. Altijd in een andere omgeving. Wel altijd even duister een zwaar duister. Dat voel je.

En nee. Aan films is het niet te wijten. Die kijk ik niet. Ik hou niet zo van tv.
Klik om te vergroten...
Zo man heftig. Ik zou je ook adviseren naast reguliere hulp, is te kijken in de spirituele hoek.
Geen kapitale uitgeven aan kwakzalvers die zijn er vol op.
Maar bijvoorbeeld aan hypnotherapie.
Er zijn verzekeringen die deze therapie vergoeden. Dan kijkt de therapeut in je onderbewuste .
Of dat daar iets schuilt wat jou die angstige nachtmerris bezorgd
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterocco zei:
Elke dag vervloek ik de dag dat ik het leerde kennen.
Klik om te vergroten...
Joo je bedoeld de pep leren kennen
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sabotage zei:
Joo je bedoeld de pep leren kennen
Klik om te vergroten...
Ja.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterocco zei:
Ja.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik.
Elke dag pep moeten gebruiken omdat je niet wil slapen ivm je nachtmerries .
Lijkt mij idd een martelgang.
Speed maakt je langzaam kapot van binnen en buiten.
Heb in de gabber tijd veel speed gebruikt/ hardcore feesjes).
En zag er uit alsof ik uit een concentratie kamp was gevlucht.
Vreet je spierweefsel op. Slechte huid .
Bederft je smaak pupillen.
En op den duur gaat je libido eraan .
bij recreatief gebruik vind ik het leuk
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
bijna wereld recordje wakker.JPG
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterocco zei:
Alle mensen waar ik om geef worden vermoord. Nee.. Afgeslacht. Dat is het juiste. Altijd in een andere omgeving. Wel altijd even duister een zwaar duister. Dat voel je.

En nee. Aan films is het niet te wijten. Die kijk ik niet. Ik hou niet zo van tv.
Klik om te vergroten...
Besef jij je dat je zelf je dromen bent? Dat je familie afgeslacht wordt, doe jij (niet letterlijk). De geheime tip van Henk is om je te verplaatsen in de persoon die jou familie afslacht. Alleen jij kent diep van binnen deze betekenis. Het zou kunnen zijn dat:
- jij je familie mist
- jij je in de steek gelaten voelt
- bang bent om alleen te komen te staan
- etc
-etc

Wees niet bang voor je droom maar omarm je angst. Uiteindelijk draait alles om jouw eigen emoties en het omgaan hiermee.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterocco zei:
Hey medegebruikers,

Sedert 2019 gebruik ik dagelijks speed. Ik heb verschillende mate van kwaliteit gehad. Die ik nu heb is simpelweg het beste dat ik al had. Het doet z'n werk.

Nu ... Waarom gebruik ik het? De eerste keer was om te experimenteren. Mijn vriendin doet het, ik wou weten wat zij er aan heeft. Maar het deed mijn gevoel ook naar neutraal gaan. Een vals gevoel. Dat weet ik.

Elke dag besef ik dat ik er van af zou moeten blijven. Maar dat neutrale gevoel.. Dat raak ik dan kwijt.
Klik om te vergroten...
Ken het maar al te goed , 15 jaar gebruik ik speed maar laatste jaar enorm aan het minderen met het oog tot volledig stoppen. Paar maanden geleden nog dagelijks gebruiken , nu gebruik 1x om de 2 a 3 weken...wel paar dagen achter elkaar maar het gaat wel beter en beter. Een lekkere joint helpt wel haha Grtz
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sabotage zei:
je hebt het niet door maar tussendoor val je weg kan niet anders.
11 dagen is onmogelijk wakker blijven.
Klik om te vergroten...
Wereld record is 11 dagen

bij dag 4 ging ik ff spieken..... 11 ... ben toen maar naar bed gegaan

anyways mogelijk maar zeer zeldzaam. Je dut hier en daar weg heb ik extreem vaak
Bekijk in de ochtend exact dezelfde YouTube video’s, je merkt dat je stukken niet herkend
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Walter White zei:
Ken het maar al te goed , 15 jaar gebruik ik speed maar laatste jaar enorm aan het minderen met het oog tot volledig stoppen. Paar maanden geleden nog dagelijks gebruiken , nu gebruik 1x om de 2 a 3 weken...wel paar dagen achter elkaar maar het gaat wel beter en beter. Een lekkere joint helpt wel haha Grtz
Klik om te vergroten...
Wat goed dat het je gelukt is zo te minderen man, respect!! Houd vol :blush:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben zelf ruim 8 jaar speedverslaafd geweesr.
Maar 11 dagen is wel super extreem zonder slaap.
Heb je geen last van hallucinaties joh?.
Als ik bv 2 nachten wakker was dan begon ik met vaak te hallucineren.

Ik zou hulp zoeken voor die nachtmerries.
Dit gaat je uiteindelijk kapot maken.
Je pleegt roofbouw op je lichaam
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
11 nachten is onmogelijk. Dan was je nu dood.
Denken dat je 11 dagen en nachten wakker bent met ongemerkt wat minimale slaap kan.
Als je dit een paar jaar volhoud..dat is echt echt levensgevaarlijk.
Zelfs al ben je gezond en mentaal stabiel. Zo weinig slapen dat word je doodvonnis..linksom of rechtsom..als je lichaam het toch volhoud, komt dat moment dat je achter het stuur wegzakt, maar de 2 meest reëele opties zijn.. een psychose.. of suïcidaliteit. En ik begrijp dat je al een achtergrond hierin hebt.

Kijk waar jij tegenaan loopt, krijgt elke verslaafde..wel de lusten willen niet de lasten.. maar dit prachtige effect wat je hebt..uren wakker..super creatief..geen nachtmerries..is een illusie.

Je kan blijven vluchten, maar op een keer rust je uit of val je..en dan komt alles waar je voor vlucht genadeloos op je af...alles wat je nu ervaart door speed is fake! Je energie..je neutrale staat.
Door blijven gebruiken om de prijs te ontlopen is geen optie.

Ik hoop dat dit besef groter bij je is dan het verlangen naar het speedeffect.

Ik begrijp dat je je oude leven niet wil. Maar als je überhaupt een leven wil is de juiste hulp echt noodzakelijk.

Los van je speed gebruik lees ik een paar grote red flags(bv typische klachten die je ook veel bij PTSS ziet )die red flags,daar zijn oplossingen voor, echt, .. Maar speed is de grootste red flag vermomd als oplossing.





Wat je wil met dit topic is me niet helemaal duidelijk? Als ik toch moet inschatten zou ik zeggen een (jonge)man die beseft dat hij een verslavingsprobleem heeft maar nog niet de bereidheid dit aan te gaan, een fase die elke (ex) verslaafde hier kent.. Mijn advies:
Je hebt wat over jezelf gedeeld maar als je ook vragen hebt en hier stelt, zal je veel meer aan onze reacties hebben.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kreeg na 2 of 3 nachten al hallucinaties en hoorde de hele tijd gefluister en zo para als maar kan op dat moment...blij dat ik 1 nacht tegenwoordig doe want pfff daar was niks fijn aan en echt minderen. Ik doe dit nu via mijn huisarts en een vertrouwenspersoon om mee te praten want praten helpt meer dan ik vroeger gedacht had , ik wou enkel dat ik dit al veel langer gedaan had mezelf geconfronteerd dat het niet normaal was enz. Nadenken over het feit dat er sprake is over een verslaving is het begin. Medicatie is er niet echt maar daarom dit met je arts te bespreken. Ikzelf heb ook nog een lange weg te gaan maar ik ben al blij dat ik mijn verslaving onder controle heb op dit moment.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Walter White zei:
Ik kreeg na 2 of 3 nachten al hallucinaties en hoorde de hele tijd gefluister en zo para als maar kan op dat moment...blij dat ik 1 nacht tegenwoordig doe want pfff daar was niks fijn aan en echt minderen. Ik doe dit nu via mijn huisarts en een vertrouwenspersoon om mee te praten want praten helpt meer dan ik vroeger gedacht had , ik wou enkel dat ik dit al veel langer gedaan had mezelf geconfronteerd dat het niet normaal was enz. Nadenken over het feit dat er sprake is over een verslaving is het begin. Medicatie is er niet echt maar daarom dit met je arts te bespreken. Ikzelf heb ook nog een lange weg te gaan maar ik ben al blij dat ik mijn verslaving onder controle heb op dit moment.
Klik om te vergroten...
blij dit te lezen , je klinkt ook stukken helder dan hoe je bv vorige maand bezig was.
volhouden en succes !
1 nacht is zeker voldoende dat zei ik je toen ook , maar je lachtte het weg ... in feite is speed niet meer fijn eens je de tweede nacht in gaat
dan is het al minder dan de helft zo leuk. zeker als er dan al schimmen komen en hallucinaties. ben blij dat je het hierover nu met me eens bent.

nu overlaatst ook terug speed gedaan en slipte uit oude gewoonte ook terug naar nacht twee en zag toen ook al meteen overal katten om me heen zitten en overal opspringen. heb toen wijselijk mijn bromazepammetje genomen, gegeten en in men nest gekropen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe is het nu met je? Hopelijk gaat het wat beter!
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
blij dit te lezen , je klinkt ook stukken helder dan hoe je bv vorige maand bezig was.
volhouden en succes !
1 nacht is zeker voldoende dat zei ik je toen ook , maar je lachtte het weg ... in feite is speed niet meer fijn eens je de tweede nacht in gaat
dan is het al minder dan de helft zo leuk. zeker als er dan al schimmen komen en hallucinaties. ben blij dat je het hierover nu met me eens bent.

nu overlaatst ook terug speed gedaan en slipte uit oude gewoonte ook terug naar nacht twee en zag toen ook al meteen overal katten om me heen zitten en overal opspringen. heb toen wijselijk mijn bromazepammetje genomen, gegeten en in men nest gekropen?
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad amigo , het is te gek om door te gaan als het niemeer fijn is. Grtz
S
Speedjunk sneekLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sterocco zei:
Hey medegebruikers,

Sedert 2019 gebruik ik dagelijks speed. Ik heb verschillende mate van kwaliteit gehad. Die ik nu heb is simpelweg het beste dat ik al had. Het doet z'n werk.

Nu ... Waarom gebruik ik het? De eerste keer was om te experimenteren. Mijn vriendin doet het, ik wou weten wat zij er aan heeft. Maar het deed mijn gevoel ook naar neutraal gaan. Een vals gevoel. Dat weet ik.

Elke dag besef ik dat ik er van af zou moeten blijven. Maar dat neutrale gevoel.. Dat raak ik dan kwijt.
Klik om te vergroten...
Als je wilt stoppen moet je met niemand omgaat die speed gebruikt zodat de verleiding ook niet te groot is en er komt ooit een dag dat je er klaar mee bent dan moet je proberen te stoppen en volhouden
J
JesusondruqsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterocco zei:
Doordat ik meerdere zelfmoordpogingen ondernam. Ik ben al wel op zoek naar hulp. Maar in Coronatijden is dat niet vanzelfsprekend. En ik wil ook vooral in de nacht wakker zijn. Dan komen de nachtmerries. 11 nachten haal ik met dit spul. Moeiteloos.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me stug🤔
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Speedjunk sneek zei:
Als je wilt stoppen moet je met niemand omgaat die speed gebruikt zodat de verleiding ook niet te groot is en er komt ooit een dag dat je er klaar mee bent dan moet je proberen te stoppen en volhouden
Klik om te vergroten...
Inderdaad , en zodra je eens beseft hoezeer de dagelijkse speed je er ergens doorheeft maar tegelijkertijd je lichaam en geest totaal kapot maken. Ik ben nu aan het proberen te stoppen en sinds vandaag enkel gebruikt waneer het echt nodig was en doorheen de dag heb ik de redenen opgeschreven waarom ik dit zal moeten doen tot ik totaal niets meer gebruik. Ik ben er klaar voor maar ergens ook enorm bang. Bang over de gedachte hoe ik mezelf moet rechthouden zonder speed en niet te vergeten de benzo's. Mijn pammetjes. Ook een pittige verslaving met dagelijks een stuk of 6 van lorazepam 2,5mg. En antipsychotica genaamd Abilify en Amisulpiride 50mg.
Mijn vader is enkele maanden terug overleden onze band was zeer goed. En ik ga het ook volhouden omdat hij me bleef steunen en altijd kon ik zeer open en rechtuit met hem praten zonder vooroordelen. Toen dat wegviel was ik echt verloren maar ik hou hem in gedachten op moeilijke momenten. Ik ga nu afronden want ik ga nog een jointje rollen...het enige wat ik wel blijf gebruiken...gewoon lekkere wiet. En dat raad ik dan ook aan..gewoon wiet. En ja inderdaad als je wilt stoppen dan moet je ook je gebruikersvrienden opgeven ofwel minder gaan zien dat hangt van jezelf af.
Y
YasmineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi iedereen,
Samen met mijn partner gebruik ik iedere dag speed. Mijn partner injecteert het, ik snuif het. Nooit heb ik het geïnjecteerd. Ik ben er bang van en vind het enorm vies.
We willen al maanden met twee volledig mee stoppen. We zijn daarvoor al wel eens samen een paar keer kunnen stoppen voor een paar maanden en uiteindelijk weer begonnen.
Mijn partner kent geen 1 persoon dat geen drugs gebruikt. Als we nog maar ergens komen, is hij meteen verkocht.
Zodra hij er mee thuis komt, hang ik er mee aan. Ofwel is het het gebruiken van speed ofwel is het terug wennen aan thuis komen van het werk eten maken, zeteltje in en TV op. Dat klinkt saai. Maar vroeger kon ik daar echt van genieten. Van een filmpje kijken.
Momenteel met iedere dag te gebruiken, merk ik dat er meer en meer afstand tussen mij en men partner komt. Iedere dag hebben wij discussies over de onozelste dingen dat uiteindelijk eindigt in ruzie.
Nuchter waren we zo gelukkig. Nu verstaan we mekaar niet, we kunnen geen gesprek met elkaar voeren zonder dat die uitdraait in ruzie. Als ik iets van kritiek geef aan hem, dan gaat hij meteen in de tegenaanval.
Ik word hier zo moe van. Door al die discussies en ruzies blijf je gewoon opnieuw die rommel gaan halen.
Hij heeft ook zoveel tegen mij gelogen over de hoeveelheid speed dat hij iedere dag ging halen met als gevolg dat ik zo achterdochtig word en alles begin af te zoeken.
Eerlijk niet omwille dat ik het moet vinden voor te gebruiken. Gewoon om hem en mezelf nog eens te doen bewijzen dat ik niet zot of achterlijk ben. Lang heb ik aan mezelf liggen twijfelen en gedacht dat het wel aan mij zou liggen. Maar iedere keer dat ik zo'n gevoel krijg dat hij iets verzwijgt of achterhoudt, heb ik telkens gelijk.
Hoe kunnen we in godsnaam samen afkicken zonder ruzie met als gevolg opnieuw te gaan gebruiken?
Ik ben dit leven kotsbeu. Maar zie hem zo graag. Mijn grenzen zijn al lang overschreven. Dan nog luistert hij niet of boeit het hem niet tot ik op het punt sta met mijn koffers dan gaat hem zogezegd met me mee stoppen.
Yeah right.. ik geloof het gewoon niet meer ookal hoop ik nog zo hard dat we hier met twee uitkomen. 🤞😔
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yasmine zei:
Hoi iedereen,
Samen met mijn partner gebruik ik iedere dag speed. Mijn partner injecteert het, ik snuif het. Nooit heb ik het geïnjecteerd. Ik ben er bang van en vind het enorm vies.
We willen al maanden met twee volledig mee stoppen. We zijn daarvoor al wel eens samen een paar keer kunnen stoppen voor een paar maanden en uiteindelijk weer begonnen.
Mijn partner kent geen 1 persoon dat geen drugs gebruikt. Als we nog maar ergens komen, is hij meteen verkocht.
Zodra hij er mee thuis komt, hang ik er mee aan. Ofwel is het het gebruiken van speed ofwel is het terug wennen aan thuis komen van het werk eten maken, zeteltje in en TV op. Dat klinkt saai. Maar vroeger kon ik daar echt van genieten. Van een filmpje kijken.
Momenteel met iedere dag te gebruiken, merk ik dat er meer en meer afstand tussen mij en men partner komt. Iedere dag hebben wij discussies over de onozelste dingen dat uiteindelijk eindigt in ruzie.
Nuchter waren we zo gelukkig. Nu verstaan we mekaar niet, we kunnen geen gesprek met elkaar voeren zonder dat die uitdraait in ruzie. Als ik iets van kritiek geef aan hem, dan gaat hij meteen in de tegenaanval.
Ik word hier zo moe van. Door al die discussies en ruzies blijf je gewoon opnieuw die rommel gaan halen.
Hij heeft ook zoveel tegen mij gelogen over de hoeveelheid speed dat hij iedere dag ging halen met als gevolg dat ik zo achterdochtig word en alles begin af te zoeken.
Eerlijk niet omwille dat ik het moet vinden voor te gebruiken. Gewoon om hem en mezelf nog eens te doen bewijzen dat ik niet zot of achterlijk ben. Lang heb ik aan mezelf liggen twijfelen en gedacht dat het wel aan mij zou liggen. Maar iedere keer dat ik zo'n gevoel krijg dat hij iets verzwijgt of achterhoudt, heb ik telkens gelijk.
Hoe kunnen we in godsnaam samen afkicken zonder ruzie met als gevolg opnieuw te gaan gebruiken?
Ik ben dit leven kotsbeu. Maar zie hem zo graag. Mijn grenzen zijn al lang overschreven. Dan nog luistert hij niet of boeit het hem niet tot ik op het punt sta met mijn koffers dan gaat hem zogezegd met me mee stoppen.
Yeah right.. ik geloof het gewoon niet meer ookal hoop ik nog zo hard dat we hier met twee uitkomen. 🤞😔
Klik om te vergroten...
Samen afkicken wordt lastig. Zoals je zelf al door hebt, houden jullie elkaars verslaving in stand. Als ik het goed inschat ben jij klaar om een serieuze stoppoging te doen, maar jouw wederhelft niet. Dat is een gevaarlijke combi omdat jullie op dit moment niet dezelfde doelen hebben voor wat betreft jullie verslaving.

Wat is wijsheid? Ik denk dat stap 1 is om (tijdelijk) uit elkaar te gaan. Stap 2 is professionele hulp zoeken. Stap 3 is een kliniek of andere behandeling. Wat je daar leert zul je in de praktijk moeten brengen - niet meer drinken, afscheid nemen van gebruiksvrienden, maar ook hard aan jezelf werken. Dat merk je allemaal zodra de kliniek c.q. behandeling start.

En of het daarna slim is om weer bij elkaar te komen? Over het algemeen wordt het afgeraden om als verslaafde een relatie te beginnen met een andere verslaafde. Er is een kans als jullie allebei je herstel goed oppakken en langer clean zijn, bijv een jaar (of twee).

Kortom, er staat je geen makkelijke tijd te wachten, en je zelf keuzes moeten gaan maken om je leven weer onder controle te krijgen. Je kunt herstellen maar dan moet je alles op alles zetten om van de troep af te kunnen blijven.

Denk er maar eens een paar dagen over na. Clean leven in herstel is fijn.

M'n inbox staat voor je open voor whatever.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."