Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer pep, maar wil ook goed vaag worden

Eerste keer pep, maar wil ook goed vaag worden

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
h
hahaketLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Komende zaterdag ga ik naar thunderdome, ik heb een gram pep om voor de eerste keer daar te proberen. Nu zit ik met een vraag die ik niet specifiek ergens terug kon vinden dus dacht ik maak zelf eens een post.

Wat info vooraf:

Ik heb ADHD, weet dat dat bij sommige mensen iets uitmaakt dus vermeld ik het even.

Mijn eerste keer XTC was dit jaar april. Ik heb toen 2.5 pil gehad van ongeveer 250mg. Volgens degene met wie ik dit deed was dit een normale hoeveelheid maar hoor achteraf dat het best veel was😅. Ik vindt het zweverige knuffelige vam XTC geweldig, maar het beste vindt ik de vrijwel ongelimiteerde energie die ik heb. Ook de lampen en muziek zijn veel intenser.

Mijn eerste keer ket was afgelopen augustus. Dit was nadat ik ongeveer 8 uur lang aan de XTC had gezeten op een festival (~2.5 pil 280mg). Ik heb 5 sleutelpunten op in ~4 uurtjes en vondt het heerlijk. Het "gevoelloze gevoel" en het feit dat nadenken een lastige opgave werdt vondt ik leuk, maar het beste vondt ik dat ik dingen zag die er niet waren. Zo zag ik gezichten vervormen en klopte alles voor mn gevoel gewoon niet helemaal.

Nu heb ik een aantal weken daarna een keertje zonder eerst XTC gedaan te hebben een stuk of 8 punten ket gedaan in ~5 uurtjes. Ik voelde me gevoelloos en oerdom, maar het hallucineren bleef helaas achterwege.

Ik heb nog nooit pep gedaan het klinkt heel erg leuk en wil het een keer geprobeerd hebben. Vooral op meerdaagse festivals is het handig om niet meer dan 1 dag XTC te doen. Na thunderdome gaat voor een aantal maanden de laatste keer zijn dat ik de kans krijg om goed ketvaag te worden. Ik wil hier dus graag gebruik van maken.

(Ik ben van 22:00 tot 07:00 op thunderdome)

Daarom was mijn vraag wat jullie van het idee vinden om eerst een uurtje of 2 pep te proberen, en dan rond half 2 aan XTC te beginnen tot ongeveer 6 uur. En dan onderweg terug en op de after aan de ket.

Ik kon ook geen andere post vinden over het verschil tussen: nuchter --> ket en XTC --> ket. Dus weet niet of dit misschien aan mij ligt.

Bij voorbaat dank voor reacties! 😁
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMA (xtc) na speed, werkt niet zo heel lekker. Het entactogene effect komt dan veel minder tot zijn recht. Als je het al doet, zou andersom logischer zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Zondeeeeee, nie doen.

Kan wel heur je gaat wss niet dood, maar je gaat wel weinig tot niets merken van de X terwijl je wel reserves uitput. Ik heb het vaak gedaan en altijd spijt🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Pep + X werkt nie lekka nee.

“Onderweg terug” aan de ket ook echt… wat moet ik me hier bij voorstellen. Zou dat lekker veilig op de after pas doen, ook leuker voor je omgeving.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Als je het al doet, zou andersom logischer zijn.
Klik om te vergroten...
Met dan de kanttekening dat je vrij snel uit je mdma vibe komt en ontnuchtert.
h
hahaketLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Met dan de kanttekening dat je vrij snel uit je mdma vibe komt en ontnuchtert.
Klik om te vergroten...
Oke, geen goed idee dus. Dan bewaar ik de pep voor een andere keer :)

ljuv zei:
Pep + X werkt nie lekka nee.

“Onderweg terug” aan de ket ook echt… wat moet ik me hier bij voorstellen. Zou dat lekker veilig op de after pas doen, ook leuker voor je omgeving.
Klik om te vergroten...
In de auto terug haha, een maat van mij gaat nuchter en wij kunnen meerijden. Hebben al eens eerder onderweg gedaan dat was echt vaag😅
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
hahaket zei:
Daarom was mijn vraag wat jullie van het idee vinden om eerst een uurtje of 2 pep te proberen, en dan rond half 2 aan XTC te beginnen tot ongeveer 6 uur. En dan onderweg terug en op de after aan de ket.
Klik om te vergroten...
Heb je je wel ingelezen over de werkingsduur van pep?
h
hahaketLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyMind zei:
Heb je je wel ingelezen over de werkingsduur van pep?
Klik om te vergroten...
Ik heb zien staan een uurtje of 8, wist alleen niet of dat gelijk van 1 of 2 pu tjes zou zijn of als je constant bijneemt.

Bij mij bij XTC is het bijvoorbeeld zo dat als ik een uurtje of 6-7 strak heb gestaan het blije gevoel ineens helemaal weg is. Ondanks dat ik elk uur/anderhalf uur bijneem. Ik wordt dan oprecht een soort chagrijnig en heb alleen nog maar de "bijwerkingen" van de XTC (denk aan pijnlijke kaken, droge mond etc.)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
hahaket zei:
In de auto terug haha, een maat van mij gaat nuchter en wij kunnen meerijden. Hebben al eens eerder onderweg gedaan dat was echt vaag😅
Klik om te vergroten...
Hahaha ja nee okay okay, als de bestuurder maar nuchter is indd😅

hahaket zei:
Ik heb zien staan een uurtje of 8, wist alleen niet of dat gelijk van 1 of 2 pu tjes zou zijn of als je constant bijneemt.
Klik om te vergroten...
Leg ook wel aan je eigeee, misschien een goed idee om dit eerst een keer uit te testen zonder het met andere middeltjes te combineren? Deze adhder hep vergelijkbare effecten van 1 puntjes als van 47282 puntjes in elk geval.

hahaket zei:
Bij mij bij XTC is het bijvoorbeeld zo dat als ik een uurtje of 6-7 strak heb gestaan het blije gevoel ineens helemaal weg is. Ondanks dat ik elk uur/anderhalf uur bijneem. Ik wordt dan oprecht een soort chagrijnig en heb alleen nog maar de "bijwerkingen" van de XTC (denk aan pijnlijke kaken, droge mond etc.)
Klik om te vergroten...
Je omschrijft hier exact de reden waarom je met mdma/xtc beter niet meer dan 1 keer bijpakt. Het heeft gewoon niet zo’n zin, omdat de (meeste) werkzame stoffen in 1 keer worden vrijgegeven, en dit weken duurt voor het weer is aangevuld. Door bij te pakken op de piek, kun je je space wat verlengen en intensiveren. Elke keer dat je daarna bijpakt, zul je allee de bijwerkingen versterken en verlengen + je kans op overdosering vergroten. Wel een aanslag op je lichaam, zonder dat er wat leuks tegenover staat zegmaar.
h
hahaketLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Hahaha ja nee okay okay, als de bestuurder maar nuchter is indd😅


Leg ook wel aan je eigeee, misschien een goed idee om dit eerst een keer uit te testen zonder het met andere middeltjes te combineren? Deze adhder hep vergelijkbare effecten van 1 puntjes als van 47282 puntjes in elk geval.


Je omschrijft hier exact de reden waarom je met mdma/xtc beter niet meer dan 1 keer bijpakt. Het heeft gewoon niet zo’n zin, omdat de (meeste) werkzame stoffen in 1 keer worden vrijgegeven, en dit weken duurt voor het weer is aangevuld. Door bij te pakken op de piek, kun je je space wat verlengen en intensiveren. Elke keer dat je daarna bijpakt, zul je allee de bijwerkingen versterken en verlengen + je kans op overdosering vergroten. Wel een aanslag op je lichaam, zonder dat er wat leuks tegenover staat zegmaar.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik de pep inderdaad voor een andere keer bewaren. Bedankt voor de antwoorden!

Deze manier van XTC gebruiken is hoe het mij is aangeleerd door een vriendin. Dit is ook hoe ongeveer iedereen die ik ken het doet. Het duurt ongeveer een uurtje totdat het eerste kwartje valt, daarna houd ik 1 tot 1.5 uur per kwartje aan en dat werkt perfect tot die ~7 uur totaal. Ik merk ook als ik 2 uur niet bijgenomen heb ik het effect begin te verliezen, en vindt het heerlijk om eigenlijk een paar uur lang in die piek te zitten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
hahaket zei:
Deze manier van XTC gebruiken is hoe het mij is aangeleerd door een vriendin
Klik om te vergroten...
En als je het nou verkeerd aangeleerd hebt, geloof je dat dit zou kunnen?
Als ik jou was zou ik me zelf eens goed verdiepen in het mdma handboek op dit forum. Veel nuttige en essentiële informatie te vinden.
Succes.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
hahaket zei:
Deze manier van XTC gebruiken is hoe het mij is aangeleerd door een vriendin. Dit is ook hoe ongeveer iedereen die ik ken het doet.
Klik om te vergroten...
I know I know, mijn vriendengroep ook tot ze (ik dus😂) zich eens gingen verdiepen in wat ze gebruikten🤷🏻‍♀️ Ik heb ook vrienden die nogsteeds niet willen geloven dat er - als het goed is - geen verschil zit tussen mdma en xtc en dat xtc dus indd niet mdma+pep is.

hahaket zei:
en vindt het heerlijk om eigenlijk een paar uur lang in die piek te zitten
Klik om te vergroten...
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen met
hahaket zei:
Ondanks dat ik elk uur/anderhalf uur bijneem. Ik wordt dan oprecht een soort chagrijnig en heb alleen nog maar de "bijwerkingen" van de XTC (denk aan pijnlijke kaken, droge mond etc.)
Klik om te vergroten...
wat je hier noemt, toch?
Over het algemeen heb je zo’n 4 uur lang lekkere effecten van xtc, wat je dus inderdaad kunt verlengen door op het juist moment bij te pakken. Dus dan zou 6-7 uur ook wel kloppen, met na effecten erbij zeker. Maar het wordt aangeraden om je totale dosis (ongeveer 1,5 x je lichaamsgewicht in mg) in twee dosissen te nemen: 2/3 als start, 1/3 als je goed in de piek zit (bij veel mensen na 1-1,5 uur).

Je kan deze kennis negeren, je kan het ook een keer proberen en de pionier zijn in je vriendengroep😅

Dit is het handboek dat @Zeehond bedoelt: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Het lezen waard vgm. Hier heb je hem ook over pep: https://drugsforum.nl/threads/het-handboek-speed.34499/
h
hahaketLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
I know I know, mijn vriendengroep ook tot ze (ik dus😂) zich eens gingen verdiepen in wat ze gebruikten🤷🏻‍♀️ Ik heb ook vrienden die nogsteeds niet willen geloven dat er - als het goed is - geen verschil zit tussen mdma en xtc en dat xtc dus indd niet mdma+pep is.


Je spreekt jezelf wel een beetje tegen met

wat je hier noemt, toch?
Over het algemeen heb je zo’n 4 uur lang lekkere effecten van xtc, wat je dus inderdaad kunt verlengen door op het juist moment bij te pakken. Dus dan zou 6-7 uur ook wel kloppen, met na effecten erbij zeker. Maar het wordt aangeraden om je totale dosis (ongeveer 1,5 x je lichaamsgewicht in mg) in twee dosissen te nemen: 2/3 als start, 1/3 als je goed in de piek zit (bij veel mensen na 1-1,5 uur).

Je kan deze kennis negeren, je kan het ook een keer proberen en de pionier zijn in je vriendengroep😅

Dit is het handboek dat @Zeehond bedoelt: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Het lezen waard vgm. Hier heb je hem ook over pep: https://drugsforum.nl/threads/het-handboek-speed.34499/
Klik om te vergroten...
Ga hem is doorlezen! Dankjewel :grin:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
hahaket zei:
Ga hem is doorlezen!
Klik om te vergroten...

Een goede voorbereiding is het halve werk :)
Veel plezier komend weekend, beuk ze!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Denk ook aan je mdma dosering. Je neemt vrij hoge doseringen en dan is de lol er snel af. Zou niet meer nemen dan 2mg per kg lichaamsgewicht. Dus als je 100 kg weegt max 200mg mdma nemen. Jij neemt 2,5*280=700mg. Dat is echt veel te veel tenzij je 350 kg weegt maar dan heb je grotere problemen denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."