Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe verschillende fases van amfetaminegebruik (theorie van SpunkySkunk347)

De verschillende fases van amfetaminegebruik (theorie van SpunkySkunk347)

28 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
The-Illusionist zei:
Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging
Klik om te vergroten...

Kom je heel snel achter zodra je ermee stopt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry dat ik hetzeg hoor maar ik vind het echt super naief.
Om te denken dat jouw gebruik op langer termijn niet veel kwaad kan.
Dit omdat je gezond eet en gewoon slaapt.
Ik heb ruim 8 jaar dagelijks speed gebruikt.
Ik kon gewoon slapen omdat ik toen precies wist na hoelaat ik niks meer moest nemen.
Ook at ik gezond, ondanks ik wel minder eetlust had.
Maar er was 1 ding wat ik toch wel heel zeker wist...
Speed is enorme troep en brengt veel schade aan!!.
Er is nooit ook maar een momemt geweest dat ik dacht dat het wel ok was waar ik mee bezig was.
Dat er geen consequenties aan vast zaten.
Als je zegt dat je er al amper iets nog van voelt stop er gewoon mee.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
En die benzoverslaving is een stuk lastiger dan een upper toch @Zeelanddude @inner_search @transformated ?
Klik om te vergroten...
Ben al een paar keer verslaafd geweest en het is niet altijd dezelfde afkick. Het verschilt soms. Maar een benzo verslaving vind ik wel lastigster dan een upper.
Heb er even snel over na gedacht en ik denk dat een benzo verslaving voor mij lastiger is omdat ik na een upper meestal een benzo gebruik. Dan vang je de upper op met de benzo.
Als je goed eet, werkt en sport kan je dit jarenlang uithouden maar er komt toch een moment dat je breekt. Bij mij was het de alcohol als ik het weekends uitging. Teveel benzo's, oxy en vroeger veel te veel xtc. Geld raakt op. Slapen lukt eigenlijk wel altijd maar als ik uitging zoop ik heel de nacht sterke drank en pakte ik de eerste tram naar me werk zonder slaap. Ging toen 3-4 keer op een week weg op café en heb dit een paar maanden volgehouden. Geld begon op te raken en ben gestopt met te werk zonder iets te zeggen. Toen nog een paar maanden "door gefeest" en toen was me geld op. Cold turkey moeten stoppen en dit was wel naar de hel en terug. Ben nu al een 8 maanden clean van de oxycodone en uppers gebruik ik niet meer echt.
Ben wel hervallen met Lormetazepam maar in mijn ogen vergeleken met de rest vind ik dit niet zo erg. Deze keer op me gemak afbouwen, zo zal ik minder rap hervallen.

Beetje veel tekst maar kan zo uren erover schrijven. Zoals @Syl zegt ben je naief en realiseer je nog niet volledig dat je verslaafd bent. Iedereen heeft ze breekpunt ongeacht wie je bent.

Edit: ondertussen situatie wat uitgelegd op me werk toen en ze hadden enorm begrip voor me. Dit had ik zeker niet verwacht want op het einde was ik wel een lul aan het worden. Mocht er weer werken zelfs maar helaas is hotel en restaurant verkocht.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guapo Temudgin zei:
Hallo mede junkies!
Klik om te vergroten...
En ik stop met lezen en daalt tot in men tenen in achting. 😊 spreek voor jezelf niet voor een ander.
Ja ik weet het , oud topic maar lees het nu pas (spijtig genoeg).
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flower123 zei:
Ik ben nu precies een week clean van de speed
Klik om te vergroten...

Dat is super knap van je, trots op je..!! 💪
Moet ook ff gezegd worden.. 👌👍
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
The-Illusionist zei:
Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging?
Klik om te vergroten...
Ik ben nu zelf aan het herstellen van precies hetgeen wat jij nu doet. Vind het bijna verdrietig om dit te lezen, aangezien ik precies deze fase bij mezelf goed herken. Al moet ik zeggen dat ik niet goed at wat ook invloed heeft natuurlijk, maar ik deed precies hetzelfde. Speed, etizolam, speed, etizolam etc etc. Ook voor maanden lang zoals jij. Maar je hebt zelf niet door wat voor roof het is op je lichaam, totdat je ermee stopt. Ik ben nu precies een week clean van de speed zoals ze dat zeggen, en nog steeds heb ik veel moeite met alledaags functioneren omdat het m’n lichaam zodanig heeft gesloopt. Ik kan inmiddels weer een stuk lopen, zelf dit was te veel gevraagd zodra ik stopte. Die fase 3 lijkt lang te duren, maar de fases komen en gaan steeds sneller, totdat je in een van de laatste fasen staat en je spijt hebt dat je niet in een van die beginfases al bent gestopt. Dit is precies nu mijn situatie namelijk. Ondanks je misschien denkt dat je ‘goed voor je lichaam zorgt’, dit is echt alles behalve zo. Het maakt je lichaam kapot hoe langer je doorgaat, al lijkt dat niet zo omdat je door door etizolam kunt slapen en gewoon eet. Maar geloof me, de week die ik heb gehad afgelopen week die wil je niet. Ik hoop dat je er snel mee kunt stoppen, want iedere week doorgaan zoals je nu doet maakt het stoppen erna steeds een tandje zwaarder. En het is zo makkelijk vol te houden op deze manier, het is zo makkelijk en heerlijk. Maar uiteindelijk is dit een grote grap die je je lichaam voorhoudt. Maar je lichaam vind dit niet zo grappig, trust me.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flower123 zei:
Ik kan inmiddels weer een stuk lopen, zelf dit was te veel gevraagd zodra ik stopte.
Klik om te vergroten...
Had ik ook toen ik cold turkey was gestopt met Oxycodone en benzo's. Heb een week thuisgezeten en toen weer aan het werk. De eerste dagen van de week kon ik amper rechtstaan omdat ik fysiek naar de klote was. Moest om de 15 minuten zitten op een stoel anders ging ik nog flauwvallen maar toen begon dit te beteren en achter een 2 weken kon ik normaal werken zoals vroeger.

Flower123 zei:
Die fase 3 lijkt lang te duren, maar de fases komen en gaan steeds sneller, totdat je in een van de laatste fasen staat en je spijt hebt dat je niet in een van die beginfases al bent gestopt. Dit is precies nu mijn situatie namelijk.
Klik om te vergroten...
Same hier en ik denk voor alle verslaafden ook.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flower123 zei:
Ik ben nu zelf aan het herstellen van precies hetgeen wat jij nu doet. Vind het bijna verdrietig om dit te lezen, aangezien ik precies deze fase bij mezelf goed herken. Al moet ik zeggen dat ik niet goed at wat ook invloed heeft natuurlijk, maar ik deed precies hetzelfde. Speed, etizolam, speed, etizolam etc etc. Ook voor maanden lang zoals jij. Maar je hebt zelf niet door wat voor roof het is op je lichaam, totdat je ermee stopt. Ik ben nu precies een week clean van de speed zoals ze dat zeggen, en nog steeds heb ik veel moeite met alledaags functioneren omdat het m’n lichaam zodanig heeft gesloopt. Ik kan inmiddels weer een stuk lopen, zelf dit was te veel gevraagd zodra ik stopte. Die fase 3 lijkt lang te duren, maar de fases komen en gaan steeds sneller, totdat je in een van de laatste fasen staat en je spijt hebt dat je niet in een van die beginfases al bent gestopt. Dit is precies nu mijn situatie namelijk. Ondanks je misschien denkt dat je ‘goed voor je lichaam zorgt’, dit is echt alles behalve zo. Het maakt je lichaam kapot hoe langer je doorgaat, al lijkt dat niet zo omdat je door door etizolam kunt slapen en gewoon eet. Maar geloof me, de week die ik heb gehad afgelopen week die wil je niet. Ik hoop dat je er snel mee kunt stoppen, want iedere week doorgaan zoals je nu doet maakt het stoppen erna steeds een tandje zwaarder. En het is zo makkelijk vol te houden op deze manier, het is zo makkelijk en heerlijk. Maar uiteindelijk is dit een grote grap die je je lichaam voorhoudt. Maar je lichaam vind dit niet zo grappig, trust me.
Klik om te vergroten...
Deze mate van zelfreflectie ontbreekt het een heleboel gebruikers. Erg knap dat je dit zo snel al kunt herkennen en vergelijken met je eigen situatie.

👊👊👊👊 PowerFlower!
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gebruik nu al 11 dagen meth amfetamine, was er sinds dat ik alles kwijt ben geraakt door dit middel vanaf. Ben toen naar een opname in Nederland en zuid Afrika geweest. Voor dit woonde ik in Berlijn mooi appartement alles er op en er aan, in het nacht leven daar wordt veel meth gebruikt. Sowiso ik Duitsland is crystal meth al sinds een paar jaar geleden populair. Maar daar ben ik dus in aanraking gekomen met dat spul. Niet wetende dat ik na een aantal keer al hooked was. Niet dat ik gelijk elke dag ging gebruiken maar de cravings en de crash zijn ondragelijk je kan niet eens door de weeks voor je zelf zorgen. Toen werdt het meer en meer tot dagelijks. Toen ging het heel snel ben ik echt alles kwijt geraakt, appartement, werk en vrienden etc. Toen terug. naar NL verhuist en direct naar een kliniek Zuid-Afrika en ben ik 7 maanden clean geweest zit er nu weer 11 dagen aan. Zodra het uit werkt is de crash ondragelijk. Ik weet dat het geen goed idee is maar ik dacht er aan om 30 ml g te halen bij een maatje voor de eerste dag. En dan nog 4/5dagen 30mg dia perdag. Om door de crash heen te komen
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."