Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouwen phetermine/amfetamine HELP

Afbouwen phetermine/amfetamine HELP

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal, willen jullie dit aub even lezen en met mij mee denken?!

ik gebruik zelf zo’n 15 mg per dag aan een combi van phentermine/cafeïne/amfetamine.

verhouding is ongeveer 2mg amfetamine 5mg phentermine en de rest cafeïne.

Ik heb van de huisarts 36mg methylfenidaat gekregen voor depressie/futloosheid etc. Dit omdat een citalopram niet zijn werking deed.

Ik hoopte zelf eigenlijk dat ik dit zou kunnen gebruiken ipv de bovenste combi, maar dit is anders en blijf toch grijpen naar de combi van phentermine/amfetamine.

Ik maak me vooral heel druk om het feit dat ik het überhaupt neem, maar zodra ik het niet neem ben ik chagrijnig en komt er geen flikker uit me handen.
Dit maakt me heel frustrerend want het liefst wil ik er vanaf en me gewoon goed en positief voelen. Het zal ook zeker voor een deel tussen me oren zitten, maar goed we weten allemaal dat het heel moeilijk is om tegen je gedachte te vechten…

hebben jullie tips voor mij?

wat kan ik doen om af te bouwen bijvoorbeeld?

is de bovengenoemde dosis schadelijk? (Snap dat het niet goed is, maar medicatie vd huisarts is ook niet goed natuurlijk alleen niet perse ‘schadelijk’)

In november ga ik naar een retreat, het beste is dan om clean te gaan natuurlijk zodat mijn gevoel en kijk op dingen niet gestimuleerd worden door de ‘drugs’

ben echt even gefrustreerd omdat ik gewoon niet weet wat te doen nu
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat wil je bereiken over een jaar of 2? Waar doe je dit allemaal voor? Dat zijn misschien de vragen die je voor jezelf moet beantwoorden om een nieuw gezonder evenwicht te kunnen bereiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rella88 zei:
Ik maak me vooral heel druk om het feit dat ik het überhaupt neem, maar zodra ik het niet neem ben ik chagrijnig en komt er geen flikker uit me handen.
Dit maakt me heel frustrerend want het liefst wil ik er vanaf en me gewoon goed en positief voelen. Het zal ook zeker voor een deel tussen me oren zitten, maar goed we weten allemaal dat het heel moeilijk is om tegen je gedachte te vechten…
Klik om te vergroten...
Als je wil stoppen met de medicatie dan zul je even op de koop moeten toenemen dat je down bent. Changrijnig, futloos, moeite met concentreren, veel slapen, veranderd hongergevoel, dat zijn allerlei bijwerkingen die erbij kunnen komen kijken. Dat herstelt zich grotendeels wel. Maar soms kan het wel 3-4 weken duren voordat je je een beetje ok voelt.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niks niet afbouwen, in een keer stoppen. En niks meer in huis hebben.
Afbouwen kan jij niet zelf als je verslaafd bent zonder begeleiding. Als in dat een ander jouw zooi beheerd.

Mentale klachten moet je even door heen maar als dat eenmaal over is is het 100 keer beter.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koning schepper zei:
Niks niet afbouwen, in een keer stoppen. En niks meer in huis hebben.
Afbouwen kan jij niet zelf als je verslaafd bent zonder begeleiding. Als in dat een ander jouw zooi beheerd.

Mentale klachten moet je even door heen maar als dat eenmaal over is is het 100 keer beter.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.. als je instaat bent om geheel zelfstandig je doseringen gecoördineerd af te bouwen, had je sowieso nooit dit soort worstelingen met verslaving gehad.

Aangaande je vraag Rella88, of de door jouw genoemde dosis schadelijk is. Tja qua hoeveelheid amfetamine vind ik het wel meevallen (in vergelijking tot mijn referentiekader qua vrienden in de loop der jaren)... maar als ik vervolgens lees dat je er ook nog veel methylfenidaat bij doet.. en aan je nickname te zien van 1988 bent en ook nog een afslankmedicijn gebruikt (phentermine) en dus vermoedelijk met overgewicht worsteld.. dan zou ik vooral als ik jou was je bloeddruk goed in de gaten houden. Als die waardes namelijk keer op keer veel te hoog zijn... dan ben je heel actief een sluipmoordenaar binnen aan het halen.. en ik heb iets te vaak in mijn omgeving daar de gevolgen van gezien.

Dus vraag aan de huisarts om je bloeddruk te meten of als je wat ruimer bij kas zit er eentje te kopen (wel met een keurmerk van de hart stichting). of er eentje te huren bij de thuiszorg ofzo...
In mijn omgeving heb ik meermaals gezien dat het veelvuldig meten van de bloeddruk zo confronterend werd door de veel te hoge waardes dat na velen jaren eindelijk er een besef kwam van "wow ik ben mijzelf dood aan het maken en er moet wat veranderen".
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketaboy zei:
Helemaal mee eens.. als je instaat bent om geheel zelfstandig je doseringen gecoördineerd af te bouwen, had je sowieso nooit dit soort worstelingen met verslaving gehad.

Aangaande je vraag Rella88, of de door jouw genoemde dosis schadelijk is. Tja qua hoeveelheid amfetamine vind ik het wel meevallen (in vergelijking tot mijn referentiekader qua vrienden in de loop der jaren)... maar als ik vervolgens lees dat je er ook nog veel methylfenidaat bij doet.. en aan je nickname te zien van 1988 bent en ook nog een afslankmedicijn gebruikt (phentermine) en dus vermoedelijk met overgewicht worsteld.. dan zou ik vooral als ik jou was je bloeddruk goed in de gaten houden. Als die waardes namelijk keer op keer veel te hoog zijn... dan ben je heel actief een sluipmoordenaar binnen aan het halen.. en ik heb iets te vaak in mijn omgeving daar de gevolgen van gezien.

Dus vraag aan de huisarts om je bloeddruk te meten of als je wat ruimer bij kas zit er eentje te kopen (wel met een keurmerk van de hart stichting). of er eentje te huren bij de thuiszorg ofzo...
In mijn omgeving heb ik meermaals gezien dat het veelvuldig meten van de bloeddruk zo confronterend werd door de veel te hoge waardes dat na velen jaren eindelijk er een besef kwam van "wow ik ben mijzelf dood aan het maken en er moet wat veranderen".
Klik om te vergroten...
Ja mijn bloeddruk is altijd perfect 🫣
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Rella88 zei:
Ja mijn bloeddruk is altijd perfect 🫣
Klik om te vergroten...
Heb trouwens geen overgewicht en de afslank pil slik ik niet meer echt alleen de combi van dit bericht neem ik nog
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rella88 zei:
ik gebruik zelf zo’n 15 mg per dag aan een combi van phentermine/cafeïne/amfetamine.

verhouding is ongeveer 2mg amfetamine 5mg phentermine en de rest cafeïne.
Klik om te vergroten...
2 mg amfetamine, 5 mg phentermine en 8 mg cafeïne is een mini dosis. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je daar wat van voelt. Kloppen deze hoeveelheden wel?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Had een keer gelezen dat microdoseren van amfetamines heel slecht is
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#10
afbouwen van een stim is compleet overbodig. wat je moet doen is hier een week voor plannen (vakantieweek ofzo) en er gewoon mee stoppen.
enige wat er zal gebeuren is dat je een week lang op bed ligt en mogelijk geïrriteerd bent. meer niet. Ik kan het weten na 5-7? jaar dagelijks pep te hebben genomen. na 1 week ben je er vanaf.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeebats zei:
Had een keer gelezen dat microdoseren van amfetamines heel slecht is
Klik om te vergroten...
Ja, dit kun je wel microdoseren noemen. De “threshold dose” voor amfetamine is 2,5 mg volgens PsychonautWiki, dus daar blijft @Rella88 onder (als de gegeven hoeveelheden kloppen). Misschien dat je het in combinatie met 5 mg phentermine net voelt, maar veel effect kan het niet hebben. 8 mg cafeïne is ook niks. In een kopje koffie zit al snel 60 mg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rella88 zei:
Hoi allemaal, willen jullie dit aub even lezen en met mij mee denken?!

ik gebruik zelf zo’n 15 mg per dag aan een combi van phentermine/cafeïne/amfetamine.

verhouding is ongeveer 2mg amfetamine 5mg phentermine en de rest cafeïne.

Ik heb van de huisarts 36mg methylfenidaat gekregen voor depressie/futloosheid etc. Dit omdat een citalopram niet zijn werking deed.

Ik hoopte zelf eigenlijk dat ik dit zou kunnen gebruiken ipv de bovenste combi, maar dit is anders en blijf toch grijpen naar de combi van phentermine/amfetamine.

Ik maak me vooral heel druk om het feit dat ik het überhaupt neem, maar zodra ik het niet neem ben ik chagrijnig en komt er geen flikker uit me handen.
Dit maakt me heel frustrerend want het liefst wil ik er vanaf en me gewoon goed en positief voelen. Het zal ook zeker voor een deel tussen me oren zitten, maar goed we weten allemaal dat het heel moeilijk is om tegen je gedachte te vechten…

hebben jullie tips voor mij?

wat kan ik doen om af te bouwen bijvoorbeeld?

is de bovengenoemde dosis schadelijk? (Snap dat het niet goed is, maar medicatie vd huisarts is ook niet goed natuurlijk alleen niet perse ‘schadelijk’)

In november ga ik naar een retreat, het beste is dan om clean te gaan natuurlijk zodat mijn gevoel en kijk op dingen niet gestimuleerd worden door de ‘drugs’

ben echt even gefrustreerd omdat ik gewoon niet weet wat te doen nu
Klik om te vergroten...
Stimulanten zijn over het algemeen het best cold turkey te stoppen. Dat je je dan niet lekker voelt hoort er bij. Maar jouw doseringen zijn zo laag dat ik betwijfel of je er daadwerkelijk veel van zult merken. Wat je hebt gemerkt is waarschijnlijk allemaal mentaal. Ik denk dat daar ook jouw weg ligt - iets van een behandeling of aanpassing in je leven voor je mentale gesteldheid. Om te beginnen proberen los te laten dat je je niet slecht wilt voelen het verzet daartegen. Vergeete de middelen maar. Dat is allemaal maar tijdelijk. Aan jezelf werken levert permanent resultaat op.

Retreat lijkt me een prima plan. Neem dan geen medicatie / middelen mee. Clean blijven zal daar vrij makkelijk gaan. Als je bij terugkomst toch weer trek krijgt dan zou ik eens met de huisarts gaan praten over een behandeling voor verslaving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."