Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD (+/- 165 ug): draaikolk, oorlog en telepathie

Eerste keer LSD (+/- 165 ug): draaikolk, oorlog en telepathie

31 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Beetje onhandig dat je je rapportje na zo'n 3 uur niet meer kunt bijwerken, liep er zelf ook al tegenaan.
Klik om te vergroten...

Ja, dit vind ik ook een beetje irritant! Vooral omdat je achteraf toch altijd weer fouten ontdekt (ik, in ieder geval).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo wat een verhaal he. Een enorme lap tekst wel, maar ik ben er met gemak doorheen gegaan.

Psychedelica kan je goed op je plek zetten inderdaad, denk dat dit bijna iedereen wel eens gebeurd is. Ik heb het toen ik nog een redelijke beginner was ook gehad, had een keer of 5 met redelijk gemak getript op 20g truffels en dacht dat ik wel even mijn dosis kon verdubellen. Nou dat heb ik toen ook wel geweten, maar achteraf was dat wel een ontzettend boeiende ervaring.

LSD is voor een groot deel mentaal een stuk vergevingsgezinder dan psilo, maar LSD is met name zintuigelijk echt ontzettend heftig inderdaad. En dat kan ook teveel worden, zeker als je er tegen gaat vechten. Ik las in een van je reacties dat je het zelf niet echt als er tegen vechten ziet, maar automatische survival mode omdat je niet de rust had om het te relativeren. Maar relativeren is iets anders dan accepteren en het over je heen laten komen. Met relativeren kun je een hoop bereiken, alleen kom je met psychedelica vaak genoeg op een punt dat relativeren niet meer mogelijk is en dan is het enige wat je nog kunt doen accepteren. Gewoon zijn en alle chaos ondergaan. Dan zul je in de chaos vanzelf de rust vinden zoals Mindless ook al zei. Maargoed dat is iets dat je zult moeten leren en dat is makkelijker wanneer je je dosis gewoon rustig opbouwt.

Mindless zei:
Ik weet niet of het mogelijk is om het aantal woorden weer te geven. Misschien weten de andere mods of de technische staff dat. Denk dat de andere mods dit report nog wel gaan lezen.
Klik om te vergroten...
Dit moet een van de admins beoordelen, wij mods kunnen technisch niks aanpassen op het forum. @Roze olifant, als je een topic aanmaakt in het subforum feedback dan kan een van de admins beoordelen of het mogelijk is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je moet het ook helemaal zelf weten hoor roze olifant. :confused:mile: Trek je niets aan van hoe anderen zeggen hoe je moet trippen, dat meen ik.

Ik begon er even over omdat je ook ergens zei dat je echt diepe inzichten had gemist (en omdat er wat moeilijke communicatie was). Zulke inzichten komen bij mij vaak niet even 'casually' langswippen, maar juist meestal op het moment dat een diep geloof wordt losgelaten. Vaak gaat dat gepaard met pijn en moeite. Als het even moeilijk wordt tijdens een trip en dat je dan al gauw even terug valt op een trip partner of zelfs: wanneer je in je achterhoofd hebt dat je altijd nog kúnt terugvallen op je trip partner, dan blijf je in een soort safe zone waar er niet echt ruimte is voor grensverleggende geloofs-verwoestende inzichten. Dat is namelijk hetgeen een inzicht vaak zo profound maakt (ik vind 'diepgaand' niet de lading dekken zoals 'profound' dat wel doet). Dat het je door het feit van iets in te zien, je geloofsovertuigingen/opvattingen aan gruzelementen slaat.

Maar uiteraard hoeft niet iedereen zo te willen trippen. En je kunt later altijd nog op die manier gaan trippen.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauw, wat een verhaal - ondanks de lengte las het in één keer uit overigens, knap geschreven dus.
Maar wat een heftige ervaring, ik kan me er bijna geen voorstelling bij maken (ondanks je goede beschrijvingen) dat iets zó intens kan zijn. Mooi dat je niet volledig 'uit het veld geslagen' bent na deze ervaring, maar de LSD in lagere dosering nog eens wilt proberen. Mijn enige en eerste ervaring met LSD was ongeveer 70, wat een vrij rustige en aangename kennismaking was, waarbij ik vooral telkens positief verwonderde over alles, dus ik hoop dat jij dat ook alsnog kan ervaren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks @KropSla! (geniale nick trouwens :grin:)

70 klinkt als een stuk beter idee voor de eerste keer. Inmiddels heb ik wel gemerkt dat LSD in relatief lage doseringen al flink potent kan zijn!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Oppassen met diep gaan tijdens trippen dan. Dat zou je geloof in toeval weleens zwaar kunnen aantasten. :wink:
Klik om te vergroten...

Lees deze comment gek genoeg nu pas. Ben benieuwd. Ik sta overal voor open, alles is falsifieerbaar. :wink: Denk wel dat er veel moet gebeuren om mijn geloof in toeval aan te tasten, maar hey, zeg nooit nooit.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Denk wel dat er veel moet gebeuren om mijn geloof in toeval aan te tasten, maar hey, zeg nooit nooit
Klik om te vergroten...
Zo stellig dacht ik daar eerst ook over, maar trippen kan een hoop veranderen.

Maargoed, ik zie nog steeds de meerwaarde in van statistiek hoor. Moet ook wel aangezien ik data analist ben. Alleen geloof ik niet meer dat alles perfect te verklaren is met theorieën of formules, maar dat maakt het leven voor mij alleen maar interessanter.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Alleen geloof ik niet meer dat alles perfect te verklaren is met theorieën of formules, maar dat maakt het leven voor mij alleen maar interessanter.
Klik om te vergroten...

Oh, maar dat geloof ik ook niet! Kennis is ook niet alles. Ik geloof enkel dat wetenschap voor nu wel de meest betrouwbare manier is om het dichtstbij 'de waarheid' (voor zover die al bestaat) te komen, maar vele zaken laten zich ook absoluut niet vatten in getallen of theorieën. Ben in die zin de afgelopen jaren al wel een stuk minder rationeel, en daarmee meer open minded, geworden.

Vond tijdens mijn studie het vak Psychofarmacologie (over de werking van drugs en medicijnen in het brein) fantastisch, maar je kunt je volledig verdiepen in de biologische werking van LSD in de hersenen en welke precieze stofjes hierbij zijn betrokken... daarmee weet je nog helemaal niets over hoe de wereld eruitziet onder invloed van LSD. :grin:

Als ik iets van psychedelica wel geleerd heb is dat alles, of toch veel, ineens mogelijk lijkt... En dat er deuren zijn naar werelden waarvan ik het bestaan nooit geweten heb.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarheid is naar mijn idee relatief en niet absoluut, maar 10 a 15 jaar geleden was ik er nog van overtuigd dat het wel absoluut moest zijn. Net zoals dat ik toen overtuigd atheïst was, terwijl ik nu atheïstisch agnost ben. Ik geloof niet in een god, maar stellig zeggen dat die niet bestaat is net zo goed op een gevoel gebaseerd als zeggen dat die wel bestaat.

Wetenschap kan uiteindelijk een hoop dingen verklaren, maar aan de rand van die verklaringen liggen ook altijd aannames waardoor het in zekere zin ook een geloof word. Wel een geloof die het meest kritisch is op zichzelf en daarom makkelijker richting de waarheid komt dan geloven zonder enige vorm van zelf kritiek.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Lees deze comment gek genoeg nu pas. Ben benieuwd. Ik sta overal voor open, alles is falsifieerbaar. :wink: Denk wel dat er veel moet gebeuren om mijn geloof in toeval aan te tasten, maar hey, zeg nooit nooit.
Klik om te vergroten...
Het is een van de grootste, zoniet het grootste kenmerk van psychedelica imo: de potentie om je overtuigingen aan diggelen te slaan, hoe sterk je geloof erin ook was.

Ik kan van alles zeggen over waarom toeval niet bestaat, maar dat gaat niemand overtuigen, hooguit tot nadenken zetten. Maar als je iets voor jezelf ziet, het inzicht in iets hebt, dan kan dat in een moment alles veranderen. :grin:
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow, allereerst goed beeldend geschreven en duidelijk !!
Sta er van te kijken dat je alles nog zo duidelijk weet en uit kan schrijven.

Roze olifant zei:
Ook heeft het 'samen' trippen voor een totaal nieuwe ervaring gezorgd: telepathie
Klik om te vergroten...
Grappig is dat , ik heb ook weleens zulke ervaringen gehad. Het heel duidelijk aanvoelen van anderen , dezelfde gedachte of precies dezelfde visual op het toilet waar eerst de 1 heengaat en daarna de ander. (het leek alsof het toilet onderwater was). Heel vreemd en kan dit nog steeds niet plaatsen dus heb maar geaccepteerd dat het zo is omdat ik het heb ervaren. Zal het toch niet kunnen bewijzen en of verklaren.

Roze olifant zei:
Daardoor de chaos alleen maar groter werd
Klik om te vergroten...
Als ik het los laat is de chaos juist heerlijk , niet overheen te komen en laat ik die gewoon rondrazen ! Afentoe als hij iets teveel raast probeer ik even mijn patroon te verbreken, ander nummer , even lopen , wat totaal anders gaan doen enz.

''Een rotonde met allemaal gedachtes die daarover rondrazen en het is moeilijk die gedachtes te grijpen en al helemaal di vast te houden.¨

Roze olifant zei:
Ik vond het vooral teleurstellend dat ik hélemaal geen diepe of boeiende gedachten of inzichten had gehad, geen wijze lessen
Klik om te vergroten...
Denk als je wat lekkerder tript de volgende keer dat je dit iets meer hebt , maar eigenlijk aan je hele trip verhaal te lezen heb je er wel een les uit gehaald en of ervaringen van beleefd..

Roze olifant zei:
ook bij andere drugs is de come down mijn minst favoriete onderdeel
Klik om te vergroten...
Van niemand niet denk ik ...
Roze olifant zei:
En ineens waren er twee uur voorbij
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar aan het einde van de trip. Maar ook tijdens de trip dat het ene uur de tijd heel snel gaat (lijkt wel 5 minuten) en onbewust het volgende uur weer heeel lang duurt.


LSD , still my favourite drug :hearteyecat::hearteyecat::hearteyecat:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wie? – Ik alleen, vrouw, 30 jaar, 1.80m, ~67kg.
Wat? – Alice in Wonderland LSD 220 ug (volgens internet, werkelijke hoeveelheid onbekend), 3/4 zegel, dus +/- 165 ug.
Waar? – Thuis (appartement, ~85m2), afgesproken met SanneBanne om deze trip 'samen' te doen via Facebook Messenger.
Ervaring? – Psilocybine (paddo's en truffels), MDMA (XTC en kristallen), verder hier en daar wat uitprobeerseltjes maar niet de moeite waard om hier te noemen.
Wanneer? – 07/07/17
Stemming? – Prima, nieuwsgierig naar deze drug, toch wel de 'moeder van de psychedelica' als je 't mij vraagt!
Verwachting? – Ondanks er veel over gelezen te hebben wist ik niet zo goed wat ik verwachtte, omdat ik nooit eerder LSD had gebruikt. Ik was vooral erg benieuwd naar de verschillen tussen een LSD-trip en een psilocybine-trip.

Informatie vooraf: het heeft even geduurd voor ik me mentaal klaar voelde om aan dit report te beginnen. De LSD-ervaring heeft veel indruk op me gemaakt. En gek genoeg kan ik zelf niet zo goed plaatsen waarom dit nu precies zo indrukwekkend was. Ik heb namelijk totaal geen diepgaande trip gehad (dat zal uit dit report ook wel gaan blijken). Er is absoluut geen sprake geweest van diepere inzichten of gedachten, die ik van mijn truffelervaringen wel ken. Daar ben ik naar mijn idee niet eens aan toegekomen. Ik was vooral bezig met overleven, mijn hoofd boven water houden, want het was vooral visueel en auditief HEEL ERG INTENS. En niet perse op een mooie of leuke manier. Vandaar ook de titel van dit report. 'Zintuiglijke oorlog' komt nog het best in de buurt bij wat ik heb beleefd.

Ik was alleen in mijn appartement, maar zo heeft het dit keer totaal niet gevoeld. Deze trip heb ik samen beleefd met SanneBanne. We waren in dezelfde wereld, we hebben dezelfde chaos beleefd, ook al konden we elkaar misschien niet altijd even goed emotioneel bereiken omdat we allebei werden meegesleurd in de LSD-tornado, ik had steeds het gevoel dat ze ergens bij me in de buurt was. Of we elkaars trip positief hebben beïnvloed… dát denk ik niet, er zijn momenten geweest dat we elkaar misschien onbewust nog verder de diepte van de chaos hebben gesleurd. Maar toch doet dat niet af aan het feit dat ik deze trip nóóit alleen had willen doorstaan. Ook heeft het 'samen' trippen voor een totaal nieuwe ervaring gezorgd: telepathie. Ik ben een nuchter mensch en geloof eigenlijk helemaal niet dat telepathie bestaat. Om het dan toch zo sterk te ervaren was een erg interessante belevenis. Vandaar dat dit stukje ook toegevoegd is aan de titel van dit report.

Over de dosering: die was wel wat te royaal voor een eerste kennismaking. Ik dacht dat ik het wel kon hebben na mijn 15 gram truffeltrips, en gezien het feit dat ik over het algemeen liever wat te heftig trip dan te licht. Ik had achteraf gezien de waarschuwingen van de mods van dit forum ('onderschat het niet') wel wat serieuzer mogen nemen, want ondanks dat ik toen héél hard heb geroepen dat ik het zeker niet zou onderschatten heb ik dat uiteindelijk volgens mij indirect toch gedaan door die 3/4e zegel naar binnen te werken. De zegels werden verkocht als zijnde 220 mics p/s, ik weet dat de werkelijke waarde vaak een stuk lager ligt, maar gezien de ervaring die ik gehad heb van driekwart zegel denk ik wel dat het ook echt behoorlijk sterke zegels zijn geweest. Dit spul is niet voor mietjes, dat is me wel duidelijk geworden. De volgende keer (want ook al dacht ik in eerste instantie ‘dit doe ik niet meer’, ik heb al besloten dat er een herkansing zal komen, sterker nog, de nieuwe zegeltjes zijn al besteld) zal ik zéker een meer bescheiden dosering nemen. Als ik de enthousiaste verhalen hoor/lees van andere mensen die LSD gedaan hebben, dan was het in mijn geval denk ik niet wat het zou kunnen zijn.

T+0:00 (20.40 uur) – Klussen met LSD
Dat knippen van de zegel was nog best wel een priegelwerkje! Mijn fijne motoriek werd aardig op de proef gesteld. Raar idee dat zo'n minuscuul flutzegeltje zo'n groots effect gaat veroorzaken, dacht ik nog, zo moeilijk voor te stellen op de een of andere manier. Wel een erg makkelijke manier om een drug binnen te werken! Vooral vergeleken met truffels. Ik zette een jaren 80 dance mixje op opgesteld door Sanne, vrolijke muziek! (Dus daar kan het niet aan gelegen hebben…) Op exact dezelfde tijd legden we de zegel onder onze tong, ik vond het een héél klein beetje bitter smaken, misschien de inkt?

T+0:20 (21.00 uur) – T+0:40 (21.20 uur) – Opkomst?
Sanne stuurde dat ze 'm lichtjes voelde aankomen. Ik meende ook even wat te voelen, klamme handjes, maar kan net zo goed placebo zijn geweest. Had ik tijdens eerdere trips ook vaker, zo'n twijfelmoment/overbruggingsperiode, voel ik nu wel of niet iets? Ja, toch wel, nee, toch niet, ja, wel, nee, ja. Tien minuten later stuurde Sanne dat ze de bodyload voelde opkomen en dat haar zicht begon te wiebelen, bij mij ging het trager en was het nog niet echt merkbaar. Ik had gehoord dat de opkomst van LSD best snel zou zijn, maar vond het nog meevallen, het ging niet sneller dan truffels. Ik zat intussen wel echt te klungelen met die zegel, hij was zacht geworden en ging alle kanten op. Had ook honger gekregen inmiddels, had fruitjes klaargelegd, maar fruit vermengd met stukjes verlepte zegel leek me niet echt een succes. Rond 21.20 uur kreeg ik het een beetje koud ondanks het feit dat het driemiljoen graden was in mijn woonkamer, dit ken ik van truffels en is vaak wel een teken van het begin van de trip. Ben onder een dekentje gaan liggen. Ik begon rond deze tijd ook wel echt subtiel wat te voelen: een combi van een beetje koud, beetje bodyload, beetje honger, en beetje scherper zicht. En héél lichte visuals als ik naar m'n gordijnen keek. De lijntjes kronkelden een beetje. Ik vond de opkomst al met al subtieler dan die van psilo. Geen misselijkheid, heerlijk!

T+0:50 (21.30 uur) – Holy shit
De visuals en bodyload namen toe. In snel tempo! Rond 21.35 uur stuurde ik mijn eerste 'Holy shit' naar Sanne (er zouden er nog velen gaan volgen, zou later blijken), het werd al vrij snel behoorlijk intens. Het beeld van mijn telefoon zag er niet meer normaal uit en ik zag overal in mijn kamer felle visuals verschijnen. Meteen dacht ik: dit is iets heel anders dan psilocybine. Ik snap nu ook waarom mensen zo lastig kunnen beschrijven wát dan precies het verschil is, want het zijn beide tripmiddelen maar het gevoel van LSD is gewoon anders. Wakkerder, helderder. Maar ook feller. Op dit moment werden onze gesprekken ook minder logisch, Sanne was een beetje aan het panieken over het gevoel van de zegel in haar keel (zie haar report), ik had op dit moment nog niet door hoe serieus dat was, dus toen zij vroeg 'Hoelang zegel al?' reageerde ik lekker empathisch (ahum) met 'Hoelang is een Chinees', waarop zij antwoordde '2 meter denk ik'… Het was op dit moment een uur geleden dat we de zegel gelegd hadden, zij heeft hem hierna eruit gehaald omdat ze – haar letterlijke woorden – dacht dat de zegel haar ging vermoorden, en ik heb hem even later doorgeslikt, nomnomnom. De achtergrond van het Facebook Messenger gesprek nam intussen alle kleuren van de regenboog aan.

T+1:05 (21.45 uur) – Visuals
Visuals, visuals, visuals! Met stijgende verbazing keek ik mijn kamer rond, die eigenlijk mijn kamer niet meer was. Nu schijn ik sowieso wel iemand te zijn die vooral visueel tript, eigenlijk bij alle trips die ik gehad heb in mijn leven ZAG ik vooral veel dingen, meer dan dat ik dingen hoorde of voelde. Mindfuck heb ik over het algemeen ook amper tot niet. Rond deze tijd stuurde ik ook al de tweede 'Holy' naar Sanne want de visuals waren nog steeds aan het toenemen! Het waren een soort neon-achtige fel witte rasters om voorwerpen heen, in mijn kamer maar ook buiten zag ik de contouren van ramen van huizen felwit oplichten en naar voren komen. Ze waren zo fel dat het pijn aan mijn ogen deed. Ook begon ik felblauw/witte figuren op mijn gordijnen te zien. Langzaam maar zeker werd mijn héle kamer overgenomen door visuals. Rond 21.52 uur stuurde ik weer een 'Holy shit', mijn brein dacht niet heel veel verder dan die uitspraak op dat moment. Ik had inmiddels wel door dat dit een heftig tripje ging worden. De visuals hadden een intensiteit die ik niet kende van truffels, ze waren veel feller, kunstmatiger, opdringeriger, schreeuweriger. Verblindend. Niet echt mooi. Eigenlijk waren ze gewoon lelijk. Maar op de één of andere manier paste de muziek die op stond wel goed bij ze.

Dit komt er echt heel erg bij in de buurt (plaatje met dank aan SanneBanne, ik heb het figuur gegoogled en zij heeft de kleuren aangepast aan mijn trip):

Visual 2.jpg

Die neon-randen waren dus behalve in de visuals zelf ook te zien als randen rond voorwerpen binnen en buiten.

T+1:20 (22.00 uur) – Heftigheid
Op dit moment stuurde Sanne 'Zal paracetamol helpen tegen de bodyload?'. Ik zei dat ik het niet zou uitproberen. Waarop zij stuurde: 'Nee? Omggggg pffffff'. Het ging dus niet zo lekker daar, maar ik kon er niet zo goed op reageren omdat mijn eigen trip in een soort stroomversnelling zat. Ik stuurde alleen wat random kreten, dingen zoals 'Woehieeeee', en 'Holy moly'. Sanne vroeg of het goed ging en ik antwoordde 'Ja hoor heel goed,' hoewel ik niet zo zeker was of ik de toenemende intensiteit wel zo prettig vond. Het werd steeds moeilijker om na te denken en om enig gevoel van mentale controle te behouden. Het was wel duidelijk dat dit aan de andere kant van het scherm ook zo was aangezien Sanne op een bepaald moment zei ‘Ik moet loslaten, even kijken of ik dat durf, als ik het niet overleef, ik hou van iedereen, moet jij maar effe doorgeven dan’, je zou zeggen dat hier een empathische reactie gewenst was, maar ik reageerde alleen maar met ‘Sodeju’, lekker asociaal weer, haha. Ik werd compleet overweldigd door visuals en de chaos begon toe te nemen, we waren hier echt allebei bezig de heftigheid te trotseren en er was weinig emotionele verbinding.

T+1:50 (22.30 uur) – Eén grote visual
Rond 22.30 uur stuurde ik ‘Wtf echt, één grote visual gewoon.’ Tien minuten later: ‘Ik heb hier echt geen woorden voor.’ Ik zag niets meer dan die blauw/witte neon visuals die overal waren, mijn kamer was verdwenen, ik zag zelfs geen contouren van meubels of muren meer. Ze hadden mijn hele gezichtsveld overgenomen, en er kwamen nu ook andere ‘dimensies’ van intensiteit bij: geluid en een gevoel van snelle beweging. De visuals begonnen metaalachtige harde geluiden te maken. De muziek zwol aan en werd oorverdovend heftig. Met daar dus dan die harde metaalgeluiden bovenuit. Daarbij had ik het gevoel dat ik opgeslokt werd en dat alles begon rond te draaien. In werkelijkheid lag ik gewoon op de bank maar ik voelde mezelf in het rond geslingerd worden, en het nam alleen maar toe. Op dit moment dacht ik: oké, ik heb deze shit onderschat.

T+2:20 (23.00 uur) – Extreme chaos, complete hysterie, draaikolk, bloed en vampieren
Ik werd steeds heftiger in het rond geslingerd, het begon te voelen als één grote wervelwind-achtige draaikolk (zo zag het er ook uit in mijn hoofd, ik zag constant alles voor me wat ik voelde) die steeds sneller draaide. Het ging sneller en harder dan alle achtbanen en kermisattracties die ik in mijn leven heb getrotseerd. Ik zat tot aan mijn kin in deze draaikolk en probeerde mijn hoofd boven water te houden. Er vloog ook allerlei puin mee in de draaikolk, stukken steen, stukken leven, stukken muziek.

Dit deel van de trip heeft het grootste deel van mijn LSD-ervaring en de herinnering eraan bepaald: EEN EN AL DRUKTE. Ik kreeg geen milliseconde rust, de muziek en metaalgeluiden gingen letterlijk ‘TAKKETAKTAKTAKTAKKETAKTAKTAKKETAKTAK’, ze sneden door mijn hoofd en pijnigden mijn oren, en alles draaide en was fel, en aarrggggh. Het was zo heftig en hysterisch dat ik het idee had dat ik niet meer kon ademen. Ik was ook niet meer goed in staat om me te uiten op Facebook, heb hier en daar een ‘whahahaha’ en ‘wauw’ en ‘dit is niet meer bij te houden’ uitgekraamd.

Sanne begon op dit moment ook dingen te zeggen die ik steeds minder begreep en die voor mij totaal willekeurig leken op dat moment (wat achteraf niet zo bleek te zijn, want ze bleek een vorm van synesthesie te ervaren waarbij ze constant woorden kon proeven), zoals ‘ik proef bloed’, ‘misschien toch een vampier’, ‘leuk is hetzelfde als drop, leuk smaakt als drop, het woord leuk, de gedachte leuk, smaakt allemaal naar drop’. Ik begon alle dingen die zij zei te zien, bloed, vampieren en drop, ze waren met mij in de draaikolk. Dit was verder niet beangstigend ofzo, alswel extreem verwarrend. Ik had zelfs geen tijd voor de emotie angst. Ik werd gewoon cónstant lastig gevallen door de harde geluiden, al die voorwerpen die in het rond draaiden en de hysterie van de draaikolk.

T+2:35 (23.15 uur) – Oorlog
Op dit moment werd me steeds meer duidelijk dat Sanne écht niet goed ging. Ze zei dat ze nooit meer LSD zou doen en stelde de vraag waarom ze geen XTC had gedaan, want dat was veel meer haar ding. Als ik nu ons Facebook-gesprek van dit moment teruglees is dat ook één trein van hectiek. Sanne had inmiddels een vriend gevraagd om in zijn koelkast te zoeken naar antipsychotica, ze vroeg of tramadol zou helpen tegen de trip, en zei ook dat ze XTC wilde pakken. Ze typte achter elke zin ‘hahahaha’ of ‘lol’ maar ik voelde dat het niet goed ging, en ik voelde me extreem machteloos. Ik kon niet helpen. Zelfs niet echt reageren. Ik kwam niet verder dan af en toe even te laten weten dat ik er nog was, maar enkel met loze kreten als ‘wauw’ en ‘whaha’ en ‘lol’ en ‘woeeehoeeee’ en ‘nondeju’. Ik moest moeite doen om niet te verzuipen in de hysterie. Ik wilde niet dat Sanne zich slecht voelde, maar ik werd opgeslokt door de LSD-tornado en die was onverbiddelijk. Er was een visuele en auditieve oorlog gaande rondom mij. De mate waarin ik rondgeslingerd werd, was zo heftig dat ik de hele tijd onrustig rechtop op de bank ging zitten, om vervolgens tegen mezelf te zeggen ‘nee, ga liggen, blijf liggen’. Ik begon op dit punt ineens te begrijpen waarom mensen gek kunnen worden onder invloed van drugs. Ik ken de trucs: controle loslaten, acceptatie etc., maar al accepteerde ik de situatie, er was geen moment stilte of ontspanning. Vooral die TAKTAKTAKTAKTAKTAKTAK-geluiden in combi met de draaikolkbewegingen maakten me gestoord. Dit ging zo maar door en door. Fel, druk, hysterisch en lelijk. Een veldslag. Een allesverpletterende wervelwind. Dat was de piek van deze LSD-trip. Niet wat ik ervan verwacht had op basis van alle enthousiaste verhalen…
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."