Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet heeft meer in huis

wiet heeft meer in huis

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#1
eindelijk heb ik nu n nederlands drugs forum gevonden! en n goeie hoop ik!

ik ben een regelmatige roker van wiet geweest.. ik rook verder geen sigaretten ofzo, dus ik heb altijd n beetje moeite met hijsen. een aantal jaar geleden rookte ik veel joints, bijna in elke schoolpauze, met een paar junkies. na een tijd kwam ik in nuchtere toestand moeilijker uit mijn woorden dan de jaren daarvoor, en ik werd me er van bewust dat ik de roes eigenlijk helemaal niet meer leuk vond. waar deed ik het nog voor? toen ben ik een half jaar gestopt.

de eerste keer weer deed ik het thuis, door een waterpijp. Het was heel anders omdat de omgeving rustig was, zonder mensen. Ik kon daarom veel makkelijker geconcentreerd in mijn gedachtenwereld blijven en ik kreeg ontzettend veel inzichten over de situaties in mijn leven op dat moment. ik heb die avond 2 A4'tjes vol geschreven over de inzichten.

Ik was zó enthousiast dan ik het de volgende avond weer deed. Deze keer was de kwaliteit van de ervaring wat minder. Ik wilde iets gaan doen, ik ging naar mijn café.

Toen ik voor de deur stond, schoot me te binnen welke mogelijkheden er zijn, wat er allemaal kon gebeuren op die zaterdag avond, alleen in dat café al. en nog leuker, ik kon zelf meedoen en de gebeurtenissen beïnvloeden en creëeren. Voor sommigen klinkt dit inzicht raar of dom, maar wanneer realiseer je je zoiets werkelijk uit jezelf? dan is dat echt een ontdekking.

die avond bekeek ik alles op die manier, ik had de beste avond. Het was op het eerste gezicht een normale gezellige avond daar, maar alles wat daar gebeurde accepteerde ik. Zelfs de mensen die niet begrepen waar ik het over had en die raar over me dachten, hadden hun rol daar en maakten deel uit van alles. Zonder hen was het café gewoon niet compleet.

-

Ik denk even helder na wanneer me een joint wordt aangeboden. Ik weet nu eerder of het een goed moment is ( dat ik er veel van kan leren )

Ik vind het leuk om te zien hoe mensen het naar hun zin hebben als ze stoned zijn, maar ik vind het ergens ook jammer dat veel van hen niet beseffen dat wiet meer kan zijn dan een middeltje om van te spacen. het kan heel veel belangrijke inzichten over alles geven.

Je zou eerst meer respect moeten hebben voor wiet als je kennis wilt maken met de leraar ervan. Hiermee wil ik zeggen dat je eerst moet weten en leren inschatten in welke situatie je veel van een wiet ervaring kunt leren. Voor mij gaat er in ieder geval sinds een paar jaar geleden een wereld voor me open, elke keer dat ik wiet rook :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan zeker tot inzichten leiden...maar op sommige momenten kanje het natuurlijk ook gebruiken omdat je het leuk vindt... :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt gelijk man.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ik heb dus precies hetzelfde he! Na een nutteloos saai dagje geeft wiet ook echt een goede aanvulling! Je hebt dan als je gaat slapen toch nog het gevoel dat je wat geleerd hebt!
Dat op een andere manier bewust worden van jezelf is erg relaxt! Maar tegelijkertijd kan het je ook onzeker en angstig maken.

Ik heb op de middelbare school mijn tentamens knetter geleerd, en ook heb ik een aantal tentamens knetter gemaakt. Ik heb bij sommige vakken dat ik ook veel beter een link kan maken tussen wat op het toetsblaadje staat en mijn kennis :) Je bent veel beter in staat woorden met elkaar te associeren!
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#5
precies het kan me soms nog onzeker maken maar ik herken het steeds vaker wanneer ik in die neerwaartse spiraal zit zodat ik er 9 van de 10 keer uit kan stappen gelukkig. oogcontact gaat ook veel veel dieper als je stoned bent. heeft iemand anders dat ook?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja klopt! Oogcontact geeft je dan echt zo'n apart gevoel! Zeker bij een leuk meisje :grin:

Ben er echter niet zo goed in, iemand in zijn ogen kijken als ik knetter ben. Althans, niet iemand die NIET knetter is :P
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik DURF soms niet mensen voor 100% in hun ogen te kijken als ik stoned ben
omdat ik dan het gevoel heb dat ik "te ver ga" Het geeft hetzelfde gevoel alsof ik een deur open doe waar op staat:"geen ingang, privé" en dat ik dan vind wat erachter zit :P ik had op die manier met iemand anders een keer dat we raadden welk getal ieder van ons in ons hoofd had. stoned zijn heeft zo z'n meerwaarde :grin:
D
DesperadoLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb met iedere drug altijd zo n soort gevoel, eerlijk gezegd vind ik de gedachtegang van een drug belangrijker dat het gevoel denk ik. normaal denk ik ook veel na over allerlei dingen waarover een niet-gebruiken nooit zal nadenken. als ik naar mijn kamer in de trein zit voor 2 uur, kan ik me alleen al vermaken aan alle dingen die voorbij flitsen en de muziek van mn mp3
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
haha ckr! Je maakt alles veel bewuster en intenser mee. Jammer is alleen dat je niet aan heel veel tegelijk kan denken. Je moet echt selecteren welke informatie je gaat verwerken en welke informatie je niet tot je door laat dringen :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
haha, inderdaad! Te subliem gewoon :smoke:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
high op de fiets zitten met muziek in is ook zoiets goddelijks :grin:
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#12
als ik terug naar huis ga na het uitgaan kan ik altijd kiezen of ik door een dorp of door de natuur ga fietsen. ik moet zeggen dat de natuur vaak veeeel prettiger is als ik stoned ben omdat er geen sociale interactie is, ik voel me dan nóg beter als ik thuis ben.

ahh er kan trouwens niks op tegen chocolademelk of anijsmelk als je stoned bent, dat is een gegeven. :P
m
michielxboxerLid
01-01-2024, 00:00
#13
haha elke dag wiet roken, zoveel mensen doen dat..., daar heb ik nou totaal geen behoefte aan.

lutz
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
chocolade melk ruled inderdaad :) TE lekker gewoon :)

Enneh, elke dag wiet roken is niet goed. Het echte effect gaat dan weg.
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#15
vind het effect dat ik nu van wiet krijg niet meer speciaal, heb er geen behoefte meer aan. af en toe nog eens 1 op zijn tijd maar das het dan ook wel
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind jou ook helemaal geen type voor wiet, wist je dat?
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#17
hoe dat? meer voor de heroine :P ?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
moeilijk uit te leggen, paddo's lijkt me ook niks voor jou :P

En dat vond je juist weer wel wat toch?

Naja, soms denk je dat iets zo is en dan is het niet zo :P
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#19
paddos juist wel. vind zowiezo psycadelic drugs leuk. trippen vind ik geweldig helemaal weg gaan met je gedachte en alles. wiet bied mij dat niet meer en dan heeft het weinig zin het nog te gebruiken. alleen af en toe is om te chillen is het nog wel leuk
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
hehe Zu op de manier dat jij filosofeert heb ik ook al veel gedacht zelfs de zelfde dingen als jij, maar niet alleen stoend ook nuchter :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."