#1
eindelijk heb ik nu n nederlands drugs forum gevonden! en n goeie hoop ik!
ik ben een regelmatige roker van wiet geweest.. ik rook verder geen sigaretten ofzo, dus ik heb altijd n beetje moeite met hijsen. een aantal jaar geleden rookte ik veel joints, bijna in elke schoolpauze, met een paar junkies. na een tijd kwam ik in nuchtere toestand moeilijker uit mijn woorden dan de jaren daarvoor, en ik werd me er van bewust dat ik de roes eigenlijk helemaal niet meer leuk vond. waar deed ik het nog voor? toen ben ik een half jaar gestopt.
de eerste keer weer deed ik het thuis, door een waterpijp. Het was heel anders omdat de omgeving rustig was, zonder mensen. Ik kon daarom veel makkelijker geconcentreerd in mijn gedachtenwereld blijven en ik kreeg ontzettend veel inzichten over de situaties in mijn leven op dat moment. ik heb die avond 2 A4'tjes vol geschreven over de inzichten.
Ik was zó enthousiast dan ik het de volgende avond weer deed. Deze keer was de kwaliteit van de ervaring wat minder. Ik wilde iets gaan doen, ik ging naar mijn café.
Toen ik voor de deur stond, schoot me te binnen welke mogelijkheden er zijn, wat er allemaal kon gebeuren op die zaterdag avond, alleen in dat café al. en nog leuker, ik kon zelf meedoen en de gebeurtenissen beïnvloeden en creëeren. Voor sommigen klinkt dit inzicht raar of dom, maar wanneer realiseer je je zoiets werkelijk uit jezelf? dan is dat echt een ontdekking.
die avond bekeek ik alles op die manier, ik had de beste avond. Het was op het eerste gezicht een normale gezellige avond daar, maar alles wat daar gebeurde accepteerde ik. Zelfs de mensen die niet begrepen waar ik het over had en die raar over me dachten, hadden hun rol daar en maakten deel uit van alles. Zonder hen was het café gewoon niet compleet.
-
Ik denk even helder na wanneer me een joint wordt aangeboden. Ik weet nu eerder of het een goed moment is ( dat ik er veel van kan leren )
Ik vind het leuk om te zien hoe mensen het naar hun zin hebben als ze stoned zijn, maar ik vind het ergens ook jammer dat veel van hen niet beseffen dat wiet meer kan zijn dan een middeltje om van te spacen. het kan heel veel belangrijke inzichten over alles geven.
Je zou eerst meer respect moeten hebben voor wiet als je kennis wilt maken met de leraar ervan. Hiermee wil ik zeggen dat je eerst moet weten en leren inschatten in welke situatie je veel van een wiet ervaring kunt leren. Voor mij gaat er in ieder geval sinds een paar jaar geleden een wereld voor me open, elke keer dat ik wiet rook![:)]()
ik ben een regelmatige roker van wiet geweest.. ik rook verder geen sigaretten ofzo, dus ik heb altijd n beetje moeite met hijsen. een aantal jaar geleden rookte ik veel joints, bijna in elke schoolpauze, met een paar junkies. na een tijd kwam ik in nuchtere toestand moeilijker uit mijn woorden dan de jaren daarvoor, en ik werd me er van bewust dat ik de roes eigenlijk helemaal niet meer leuk vond. waar deed ik het nog voor? toen ben ik een half jaar gestopt.
de eerste keer weer deed ik het thuis, door een waterpijp. Het was heel anders omdat de omgeving rustig was, zonder mensen. Ik kon daarom veel makkelijker geconcentreerd in mijn gedachtenwereld blijven en ik kreeg ontzettend veel inzichten over de situaties in mijn leven op dat moment. ik heb die avond 2 A4'tjes vol geschreven over de inzichten.
Ik was zó enthousiast dan ik het de volgende avond weer deed. Deze keer was de kwaliteit van de ervaring wat minder. Ik wilde iets gaan doen, ik ging naar mijn café.
Toen ik voor de deur stond, schoot me te binnen welke mogelijkheden er zijn, wat er allemaal kon gebeuren op die zaterdag avond, alleen in dat café al. en nog leuker, ik kon zelf meedoen en de gebeurtenissen beïnvloeden en creëeren. Voor sommigen klinkt dit inzicht raar of dom, maar wanneer realiseer je je zoiets werkelijk uit jezelf? dan is dat echt een ontdekking.
die avond bekeek ik alles op die manier, ik had de beste avond. Het was op het eerste gezicht een normale gezellige avond daar, maar alles wat daar gebeurde accepteerde ik. Zelfs de mensen die niet begrepen waar ik het over had en die raar over me dachten, hadden hun rol daar en maakten deel uit van alles. Zonder hen was het café gewoon niet compleet.
-
Ik denk even helder na wanneer me een joint wordt aangeboden. Ik weet nu eerder of het een goed moment is ( dat ik er veel van kan leren )
Ik vind het leuk om te zien hoe mensen het naar hun zin hebben als ze stoned zijn, maar ik vind het ergens ook jammer dat veel van hen niet beseffen dat wiet meer kan zijn dan een middeltje om van te spacen. het kan heel veel belangrijke inzichten over alles geven.
Je zou eerst meer respect moeten hebben voor wiet als je kennis wilt maken met de leraar ervan. Hiermee wil ik zeggen dat je eerst moet weten en leren inschatten in welke situatie je veel van een wiet ervaring kunt leren. Voor mij gaat er in ieder geval sinds een paar jaar geleden een wereld voor me open, elke keer dat ik wiet rook
