Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvoor het eerst blowen vlak voor examens? (en nog wat vragen)

voor het eerst blowen vlak voor examens? (en nog wat vragen)

36 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PaarsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi!

Ik ben al echt heel lang in drugs geïnteressert en dan met name psygedelische (paddo's, lsa, lsd..) en ik heb er ook al best veel over gelezen, maar ik heb zelfs nog nooit geblowt.... En het leek me gewoon verstandig om dat eerst eens te proberen.
Nu wil ik dat eigenlijk binnenkort eens gaan proberen, 'probleem' is alleen dat ik vanaf maandag examens heb.... Zou het kunnen dat ik veel vergeet van wat ik er de laatste weken nog in geramt heb? Of dat ik me maandag nog misselijk voel ofzo?

Verder heb ik een ander punt: ik durf niet zo goed zo maar een shop in te lopen. Ik bedoel, ik heb het idee dat ik best wel een n00b ben en dat mensen me raar aankijken als ik daar anders nooit kom en ik heb ook geen zin bekenden te zin. En misschien heeft er iemand tips voor welke ik het beste kan nemen? Ik woon vlakbij emmen, en als ik het goed heb is er één die cheers heet en ene ankara. kent iemand ze, welke is het beste? (ik hoef er verder niet te zitten, ik ga t lekker thuis of in de natuur ofzo doen) Ik ben trouwens 18, dus dat is geen probleem :P

Oh en ik zou het graag met een verdamper doen, ik heb ergens gelezen dat je zo;n ding eenvoudig zelf kunt maken. je een gloeilamp (de bovenkant er af) neemt en daar een beetje in met wat water en dan een aansteker er onder en dan met een rietje de damp op zuigen. Ik heb namelijk wel eens een trek van een sigaret gehad en ik kotste ongeveer mijn longen uit, dus ik heb zo'n ideen dat ik totaal niet tegen rook kan, maar ik zal wel een mietje zijn :grin: Dus, iemand hier ervaring mee?

Nouja wat een lang verhaal ook, ik hoop dat jullie me willen helpen! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou wachten tot na de examens:
1) Wiet roken tast je concentratievermogen en korttermijngeheugen aan
2) Wiet roken is veel lekkerder na je examens, als je het 'Yes, ik ben klaar met school' idee hebt

En over het wiet kopen: gewoon een shop binnenlopen, vragen welke wiet de barman je aanraadt, en daar een gram van kopen. Heb je in 30 seconden gedaan.

Een met zo'n gloeilamp, dat schijnt niet helemaal goed te zijn, vanwege glassplinters of zo. Als je graag puur rookt, kun je voor 7 euro een pijpje kopen in dezelfde shop, of anders zelf een waterpijp maken. Daarvoor zijn manieren genoeg, zoek maar eens wat rond op internet.
P
PaarsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, bedankt! :)

maar met een pijp krijg je toch net zo goed rook binnen? En tja in dat verhaal stond dat het met een gloeilamp gedaan werd, maar het kan vast ook wel ergens anders mee? misschien wel gewoon een jampot ofzo met een gat in het deksel, duurt alleen langer met verwarmen omdat het dikker is, toch? :confused:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wiet roken voor examens zal je niet ten goeden komen, maar als je inzicht nodig hebt komt wiet goed van pas.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan inderdaad beter eventjes wachten met blowen. Ik ben nu ook al 3 weken gestopt omdat ik examens heb. En als je niet wilt roken kan je het beste spacecake eten denk ik. Zo'n verdamper kan inderdaad makkelijk knappen en met een pijpje krijg je alsnog rook binnen. Maargoed..moet je ook maar zien.
Veel succes met je examens. :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
idd.. ik zou het trouwens doen met iemand die wat ervaring heeft met blowen.. spacecake zou ik niet doen omdat het doseren moeilijk is dus veel kans op niets effect of veel te hard..

doe het idd achter de examens op een dag dat je je goed voelt en geen verplichtingen hebt.. rook het dus best ook al kan je er niet tegen.. of vaporizen als je daar de mogelijkheid tot hebt..

goed dat je niet direct aan paddo's begint.. maar toch is padod's en wiet iets heel anders
P
PaarsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ok ik ga dus na de examens... En als ik nog eens inspiratie nodig heb, dan weet ik dus wat ik moet doen :wink:
Spacecake lijkt mij ook niet zo'n goed idee, omdat je het idd niet goed schijnt te kunnen doseren, ik ben allergisch voor eieren en melk (die moeten toch echt wel in een cake, anders komt de thc niet vrij enzo) en het lijkt mij niet verstandig om eerste keer iets er bij te nemen waar mijn lichaam eigelijk niet tegen kan.
EDIT: En mijn moeder laat mij denk ik niet toe de keuken daarvoor te gebruiken :P
Er zijn niet echt mensen waar ik goed mee op kan schieten en die blowen, maar ik weet wel iemand die het ook wel een keer wou proberen, dus ik ga denk ik niet alleen (lijkt me ook saai)
En ja ik weet het paddo's zijn heel wat anders dan wiet, maar ik dacht toch, om nou meteen paddo's te doen, misschien een beetje te heftig... En ik ben ook gewoon wel benieuwd wat mensen nou zo leuk aan wiet vinden.
Oh en hoe denken jullie over een jampot ipv een gloeilamp, onmogelijk? Lijkt me dat ie minder snel barst...

Verder: iedereen hier idd succes met examens!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je perse een vaporizer wilt maken, wat inderdaad wel een goed idee is, kan je het beste een gloeilamp nemen die veel watt heeft. Die kan wat meer warmte aan en knapt ds minder snel. Je kan ook wietthee zetten, maar dat is natuurlijk ook lastig doseren omdat je het niet direct voelt, zoals bij blowen. En het effect is niet echt super vind ik . Je wordt er wat loom van...
Volgens mij kan je trouwens voor een 10tje of zoiets een vaporizer kopen bij smartshops dus dat kan je ook altijd nog doen.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hehe elke shopverkoper zal zich vereerd voelen jouw je eerste wietje aan te raden, serieus. je zegt: hé, ik wil graag eens blowen, wat raad je me aan? En je hebt wslijk een nieuwe vriend :wink: .

Verder alles what deze mensen boven me gezegd hebben
smoke ze :stoned:
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: voor het eerst blowen vlak voor examens? (en nog wat vra

Paars zei:
Hoihoi!

Ik woon vlakbij emmen, en als ik het goed heb is er één die cheers heet en ene ankara. kent iemand ze, welke is het beste?
Klik om te vergroten...
ja ik ken beide.
ankara is niks, als je 1 neemt moet je cheers nemen die heeft altijd topnotch kwaliteit.
als je er bent moet je gewoon vragen naar afghaan dat is daar altijd goeie kwaliteit, goed te roken, brand niet zo erg in je keel en het is gewoon lekkere wiet :)
F
FreezingLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben 14 en zelf een paar keer in de cool down in maastricht voorgedraaide joints meegekregen. vond ik wel relaxed maar meestal krijg ik het niet mee.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je de eerste keer gaat blowen maakt het toch niet uit welke soort je hebt?
Zolang er thc inzit wordt je wel stoned hoor van 3-5 haaltjes!
c
cerpin taxtLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paars zei:
Ok, bedankt! :)

maar met een pijp krijg je toch net zo goed rook binnen? En tja in dat verhaal stond dat het met een gloeilamp gedaan werd, maar het kan vast ook wel ergens anders mee? misschien wel gewoon een jampot ofzo met een gat in het deksel, duurt alleen langer met verwarmen omdat het dikker is, toch? :confused:
Klik om te vergroten...

het is idd verstandig om eens te proberen. maar anders kun je ook heel gemakkelijk een glaasje pakken, een naald/punaize(ofzo/), een bier filtje en een stukje zachte hasj(moet je maar ff vragern in de coffee shop wat geschikt is volgens mij wil nepal wel best.

je prikte de naald gewoon door het bier filtje heen. doe dan een stukje hasj hou je aansteker erbij tot het gaat roken(als het gaat vlammen wel ff uit maken met je vinger) zet het glaasje erop(wiski glas ofzo is wel geschikt) zet deze erover heen wacht tot hij vol met rook zit en haal hem er dan een beetje af en hijs dan alles er uit. en doe dat nog. wacht dan even tot je wat voelt en neem dan nog een hijs voor de cker heid en ga dan william orbit luisdteren
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#14
BobG zei:
Als je de eerste keer gaat blowen maakt het toch niet uit welke soort je hebt?
Zolang er thc inzit wordt je wel stoned hoor van 3-5 haaltjes!
Klik om te vergroten...
daarmee ben ik het niet met je eens hoor, de 1e keer dat ik blowde voelde ik helemaal niks dat kwam de 2e keer pas.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Elektronik_dynamite zei:
BobG zei:
Als je de eerste keer gaat blowen maakt het toch niet uit welke soort je hebt?
Zolang er thc inzit wordt je wel stoned hoor van 3-5 haaltjes!
Klik om te vergroten...
daarmee ben ik het niet met je eens hoor, de 1e keer dat ik blowde voelde ik helemaal niks dat kwam de 2e keer pas.
Klik om te vergroten...

moeite met over je longen roken?
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#16
spacekonijn zei:
Elektronik_dynamite zei:
BobG zei:
Als je de eerste keer gaat blowen maakt het toch niet uit welke soort je hebt?
Zolang er thc inzit wordt je wel stoned hoor van 3-5 haaltjes!
Klik om te vergroten...
daarmee ben ik het niet met je eens hoor, de 1e keer dat ik blowde voelde ik helemaal niks dat kwam de 2e keer pas.
Klik om te vergroten...

moeite met over je longen roken?
Klik om te vergroten...
nope want ik rookte toen al een jaar dus daar ligt het neit aan.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#17
@ elektronik, lag misschien aan de spanning enzo..
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#18
minn zei:
@ elektronik, lag misschien aan de spanning enzo..
Klik om te vergroten...
zou kunnen alhoewel ik niet bekend ben met spanning + wiet, heb er nooit iets over gelezen dat die 2 in combinatie de werking van THC tegen kunnen gaan
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik voelde de eerste paar keren niks. Tussen mijn eerste joint en de eerste keer stoned zat zeker een jaar, sprake van spanning was er nooit.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eerste paar keren voelde ik ook weinig tot niets...maar ik dacht eigenlijk dat iedereen dat wel had toch...
Het is bij wiet volgens mij ook heel erg zo dat j ehet effect moet leren herkennen geloof ik...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."