Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKomt m'n geheugen ooit weer helemaal goed?

Komt m'n geheugen ooit weer helemaal goed?

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RoerbakmixLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen :P (woot 1st post trouwens^^) Ik heb ongeveer 1.5 jaar lang elke dag tussen de 1 en 5 gram wiet gerookt, met een aantal stop periodes van maximaal 2 weken gehad (meestal op vakantie in het buitenland:P) en ben nu serieus gestopt, ik wil minimaal 3 maanden stoppen om mezelf te laten zien, dat ikzelf nog controle heb over mijn keuzes. Het lukt wel aardig, ben nu week gestopt. Maar ik ben gewoon zo bang dat ik nooit meer de oude wordt. (in ieder geval m'n gedachtengang en geheugen)

Ik kan wel een voorbeeld noemen: als ik bijvoorbeeld in een kamer sta, en de ruimte een beetje observeer, en er dan uitloop. En je zou me vragen, oke weet je nog hoe die kamer eruit ziet? Dan kan ik nog een paar details opnoemen, maar 80% ben ik alweer vergeten.

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb, en dat iemand me hier iets over kan vertellen.

Groetjes Bastiaan
R
RoerbakmixLid
01-01-2024, 00:00
#2
EDIT/toevoeging: Het lijkt wel alsof ik altijd nog een beetje space rondloop, ook al ben ik nuchter. Niet 100% erbij


Volgens mij bouw je een soort 2e persoonlijkheid op, die met moeite weggaat. Ik ben gewoon zo gewend om alles stoned te doen. Waarschijnlijk omdat ik vroeg begonnen ben. (vanaf m'n 12e af en toe, en vanaf m'n 17e elke dag, de hele dag)
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roerbakmix zei:
Volgens mij bouw je een soort 2e persoonlijkheid op, die met moeite weggaat. Ik ben gewoon zo gewend om alles stoned te doen. Waarschijnlijk omdat ik vroeg begonnen ben. (vanaf m'n 12e af en toe, en vanaf m'n 17e elke dag, de hele dag)
Klik om te vergroten...

Volgens mij geef je hier zelf al het antwoord. En dat is ook bij andere drugs zo. Je moet weer wennen aan de persoon zonder drugs. Daar is een week te kort voor. Ik denk een maand dat dat een betere inschatting is.
R
RoerbakmixLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke, bedankt voor je hulp :) ben nog nooit langer dan 2 weken gestopt, hehe. * hoest * junkiee * hoest *
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#5
5 gram per dag :openmouth:

het komt allemaal wel weer in orde hoor maar je ontwikkelt tijdens je puberjaren je eigen ik en doordat je heeldere dagen stoned heeft dit je eigen ik beinvloedt. zo zul je wss altijd alles utstellen, ...
zo zie ik het toch :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je lang genoeg stopt komt het weer goed ja, desnoods met wat geheugen trainen, maar het is 100% herstelbaar.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
voor zover ik weet is er bij weed geen blijvende schade, dus na lang genoeg stoppen komt dat wel in orde..

mijn geheugen was na 4 maand stoppen ook bijna helemaal goed, maar ik had sowieso nog een goed lange termijngeheugen
R
RoerbakmixLid
01-01-2024, 00:00
#8
Barry, volgens mij heb je daar wel gelijk in, haha ik heb zo'n beetje al m'n daadkracht weggerookt :openmouth: maar het word al elke dag beter :grin: dank jullie wel voor de reacties :P heeft wel geholpen



groetjess
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben je nu gestopt of niet?
S
Sc0rp10nLid
01-01-2024, 00:00
#10
dit is hersenschade en is ONOMKEERBAAR, dit soort van amnesia heeft een bepaalde naam ook, het is geen depersonalisatie noch derealisatie want dan begin je te hyperventileren en krijg je paniekaanvallen. soms zelf glaucoom.

nu, je hebt daar wel problemen mee, maar het menselijk lichaam is sterk hoor, je moet nu gewoon doorbijten en alles komt terug goed.

riskeer het niet naar de dokter te gaan, zodat men je XANAX of andere angstremende benzodiazepinen voor gaat schrijven....


Bang moet je zeker niet hebben, zolang je niet neer gaat, ni bang zijn, en anders weet je het toch niet meer... geen psychosomatische dingen verzinnen dus...

na lang gestopt te zijn verander je terug, alles word min of meer terug normaal...
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sc0rp10n zei:
dit is hersenschade en is ONOMKEERBAAR, dit soort van amnesia heeft een bepaalde naam ook, het is geen depersonalisatie noch derealisatie want dan begin je te hyperventileren en krijg je paniekaanvallen. soms zelf glaucoom.

nu, je hebt daar wel problemen mee, maar het menselijk lichaam is sterk hoor, je moet nu gewoon doorbijten en alles komt terug goed.

riskeer het niet naar de dokter te gaan, zodat men je XANAX of andere angstremende benzodiazepinen voor gaat schrijven....


Bang moet je zeker niet hebben, zolang je niet neer gaat, ni bang zijn, en anders weet je het toch niet meer... geen psychosomatische dingen verzinnen dus...

na lang gestopt te zijn verander je terug, alles word min of meer terug normaal...
Klik om te vergroten...

Je spreekt jezelf nogal veel tegen in één post. Geheugenverlies heeft voor de verder rest niets met depersonalisatie of derealisatie te maken. DP of DR heeft ermee te maken dat je het gevoel hebt niet jezelf te zijn, dat alles een film lijkt of een droom en je er niet echt bij bent.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sc0rp10n zei:
dit is hersenschade en is ONOMKEERBAAR, dit soort van amnesia heeft een bepaalde naam ook, het is geen depersonalisatie noch derealisatie want dan begin je te hyperventileren en krijg je paniekaanvallen. soms zelf glaucoom.

nu, je hebt daar wel problemen mee, maar het menselijk lichaam is sterk hoor, je moet nu gewoon doorbijten en alles komt terug goed.

riskeer het niet naar de dokter te gaan, zodat men je XANAX of andere angstremende benzodiazepinen voor gaat schrijven....


Bang moet je zeker niet hebben, zolang je niet neer gaat, ni bang zijn, en anders weet je het toch niet meer... geen psychosomatische dingen verzinnen dus...

na lang gestopt te zijn verander je terug, alles word min of meer terug normaal...
Klik om te vergroten...


Dit is volledige onzin. De rede dat je geheugen blijvend lijkt te beschadigen door wiet is omdat als je lang geblowed hebt je een vooraad in de vet hebt, daradoor blijft het instant. Zodra die op is (een maandje ofzo) is de geheugen weer goed. dan kan het zijn dat het wat lui is geworden, dat kan je gewoon oefenen. Dan wordt het echt weer 100%. Bovenstaande post haalt heel veel medische zaken door elkaar, klopt echt niet.
M
MLuijtenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo allemaal!

Om over dit onderwerp meer duidelijkheid te krijgen doen wij in het UMC Utrecht een wetenschappelijk onderzoek naar de lange termijn gevolgen van cannabisgebruik op onder andere het geheugen. Ben je een jongen tussen de 12 en 18 jaar oud kijk dan eens op onze website: www.cannabisonderzoek.nl en doe mee aan ons onderzoek!

Ken je een jongen tussen de 12 en 18 jaar oud die regelmatig blowt stuur hem dan ook eens naar onze website! Het is belangrijk dat we meer over dit onderwerp te weten komen!

Alvast bedankt allemaal!

ps. ook jongeren die nog nooit hebben geblowt maar wel regelmatig nicotine roken kunnen mee doen in de controle groep!
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dr. Kawashima's Brain Training
Big Brain Academy

:beer:

Maar nu even serieus... Ondervind je er serieus problemen van? Ik heb zelf namelijk ook een onwijs slecht kortetermijngeheugen, maar dat hindert me eigenlijk niet erg. Ik denk dat het bij mij met concentratie te maken heeft. Ik denk dat dat met simpele oefeningen en het bijschaven van mijn discipline wel goed te krijgen is... Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken :)
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeller zei:
voor zover ik weet is er bij weed geen blijvende schade, dus na lang genoeg stoppen komt dat wel in orde..

mijn geheugen was na 4 maand stoppen ook bijna helemaal goed, maar ik had sowieso nog een goed lange termijngeheugen
Klik om te vergroten...

ik stotter nog altijd een beetje en heb nog altijd woordvindingsproblemen (wel weinig hoor) door het blowen. Ben dan nog wel niet gestopt maar zwaar gemindert (enkel in de weekends met uitzondering van bepaalde periodes)
R
RoerbakmixLid
01-01-2024, 00:00
#16
JONGENS, ik ben nu maand gestopt (en 3 dagen) ik sta wel weer actiever in het leven, geheugen word beter, visueel geheugen is alleen nog crap, ik denk pas weer aan dingen die ik zie. ALS ik ze zie.. dan herrinner ik het me pas weer, maarja komt allemaal wel goed denk ik..

ik heb nu wel meer discipline enzo, maar is het slim om vanavond met een vriend één jointje te roken? ik persoonlijk denk dat het niet zoo onwijs veel kwaad kan.. en om te reageren op Pshycho_Crono.. wat jij zegt heb ik wel een beetje last van. dat ik niet 100% in de wereld lijk te staan, en inderdaad erg vaak over nadenk, of ik wel echt mezelf ben.

Niet dat dat me weerhoud om vanavond eentje op te steken! NA 1 MAAND! toch een prestatie voor me, en dankjewel iedereen voor reacties! :stoned: :rolleyes: na vanavond ben ik trouwens gewoon weer gestopt hoor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."