Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIntolerantie

Intolerantie

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KataStrofeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is deze:

Vroeger, van ong. m'n 14e tot m'n 19e, smokete ik aardig wat weg (aardig wat was voor mij toen gemiddeld 4 zware joints per dag). Vanaf het begin heb ik er eigenlijk nooit nare ervaringen mee gehad en ben ik altijd wel prettig stoned geweest. 'The more, the better' was het ding altijd en functioneren op school/werk/waar dan ook ging me naar omstandigheden prima af onder invloed.

Doordat ik me begon te ergeren aan mijn eigen groeiende passieve houding ben ik toen, min of meer onbewust, gekapt met blowen. Ik heb de plant nooit helemaal afgezworen ofzow, maar 'niet stoned zijn' voelde chiller, dus vrijwel niet meer blowen was het logische gevolg.

Het gekke is dus: vrijwel direct na die periode hoefde ik maar 2 a 3 hijsen te nemen, of ik was voor de rest van de avond gedoemd om laveloos op de bank te hangen, of in slaap te vallen. Als ik nu ook maar een beetje wiet rook ben ik echt nergens meer toe in staat. Das toch vaag, want cannabis is officieel toch niet tolerantie gebonden? En toen ik ermee begon heb ik er nooit last van gehad..

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben (gehad) en waar het volgens jullie aan zou kunnen liggen?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#2
De laatste tijd spookt het door mijn hoofd dat ik vlotter/socialer/slimmer/gewoon beter ben als ik niet gesmoord heb. (eigenlijk wil ik stoppen of minderen, maar ik heb nog geen deftige poging gedaan)

Ik smoor elke dag. Soms wordt ik er nog prettig stoned van maar de laatste tijd wordt ik er steeds vaker ongelofelijk lam van. Dan wil ik gewoon gaan liggen en doe ik mijn mond amper nog open tegen mn vrienden.

Dus ik denk dat het aan je ingesteldheid ligt.

Je hersenen maken de laatste tijd veel meer de connectie tussen wiet en passief zijn, dus als je smoort wordt je passief.

Terwijl je vroeger lachkicks kreeg en licht in je kop werd als je een joint rookte, waardoor je hersenen de connectie tussen wiet en 'prettig stoned zijn' maakte.

Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat het ook is, is dat je weer moet leren dingen te doen als je stoned bent.
Als ik ga blowen kan ik alles nog prima. Ook als ik zwaar stoned ben, maar als je dan in je eentje op je kamer zit merk je pas hoe lijp je eigenlijk bent :tongueout:
B
BoksbalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dissonant zei:
De laatste tijd spookt het door mijn hoofd dat ik vlotter/socialer/slimmer/gewoon beter ben als ik niet gesmoord heb. (eigenlijk wil ik stoppen of minderen, maar ik heb nog geen deftige poging gedaan)

Ik smoor elke dag. Soms wordt ik er nog prettig stoned van maar de laatste tijd wordt ik er steeds vaker ongelofelijk lam van. Dan wil ik gewoon gaan liggen en doe ik mijn mond amper nog open tegen mn vrienden.

Dus ik denk dat het aan je ingesteldheid ligt.

Je hersenen maken de laatste tijd veel meer de connectie tussen wiet en passief zijn, dus als je smoort wordt je passief.

Terwijl je vroeger lachkicks kreeg en licht in je kop werd als je een joint rookte, waardoor je hersenen de connectie tussen wiet en 'prettig stoned zijn' maakte.

Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Klik om te vergroten...

je wordt er juist losser van , maar de manier waarop je losser wordt is meestal niet de goede manier , emotioneel gaat het een pak beter/erger
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het kan ook zijn dat ipv tollerantie je went aan het effect, en er mee om leert gaan, en dat dat even weer weg is.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cannabis kent zeker -zoals ieder middel- gewenningsverschijnselen: de tolerantie neemt toe, tot op zekere hoogte. Als dat je ervaring is waarom dan blowen? voor de blow voelde jij je veel beter, soms voegt het iets toe, soms niets! Tip: probeer als je toch wilt roken een mooi stukje Maroc of een buitenlands wietje.....
K
KataStrofeLid
01-01-2024, 00:00
#7
pepito zei:
Cannabis kent zeker -zoals ieder middel- gewenningsverschijnselen: de tolerantie neemt toe, tot op zekere hoogte. Als dat je ervaring is waarom dan blowen? voor de blow voelde jij je veel beter, soms voegt het iets toe, soms niets! Tip: probeer als je toch wilt roken een mooi stukje Maroc of een buitenlands wietje.....
Klik om te vergroten...

Ik doe t ook niet meer (om de reden die dissonant al aangaf). Hoogstens een keer per halfjaar nog eens naar de shop. Dan haal ik inderdaad ook meestal Hash of outdoor, dat kan ik nog enigzins handelen.

En t zal ook inderdaad gewenning zijn, maar goed, ik ben er ook al wel mee gesetteld dat het niet mijn ding meer is.. Thanx voor de reaxies!
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
matthijs zei:
Wat het ook is, is dat je weer moet leren dingen te doen als je stoned bent.
Als ik ga blowen kan ik alles nog prima. Ook als ik zwaar stoned ben, maar als je dan in je eentje op je kamer zit merk je pas hoe lijp je eigenlijk bent :tongueout:
Klik om te vergroten...

:mrgreen:


Een kaarheid als een woe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."