Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil Wiet en Hasj

Verschil Wiet en Hasj

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hasj-jointje: blokje verwarmen met je aansteker en dan stukjes vanaf breken, wordt zacht van warmte.
Met een waterpijp zou ´k het nie weten..
L
LoenatikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kheb hier (Wééral) een vraagske.
kheb eens gezocht op google mr krijg niet echt een antwoord

Wat is het verschil tussen wiet en hasj qua effect en gebruik?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Qua effect : Ik merk slechts een heel licht verschil tussen hash en wiet. Van wiet gaat ge u sneller licht voelen in uw hoofd, van hash wordt ge zo wa kalm en mellow. Maar das heel subtiel da verschil.

En qua gebruik : ze kunnen op dezelfde manieren worden gebruikt. Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat soms hash niet werkt bij sommige vaporisers (omdat hij door het gaasje smelt).
L
LoenatikLid
01-01-2024, 00:00
#4
maar hoe maakt ge dan een hasj-jointje? me een rasp?
en met waterpijp? gewoon blok hasj erindoen zonder tabak?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goeie hash wordt zacht als ge hem effe in uw hand houdt, en dan pulkt ge er brokjes ter grootte van een speldekop af, en ge gooit dat tussen uw tabak. Gewoon verbrokkelen dus, zoals wiet. Steek geen hash in een grinder, doesn't work.

Sommigen rollen ook een worstje hash en leggen dat op een bedje van tabak, maar als beginner zou ik gewoon verbrokkelen.

Een echte waterpijp heeft een kop met een pipescreen (soort gaas). Daar kan je pure hash in leggen. Steek er geen dikke brok in, want dan verbrandt enkel de buitenkant. Ook hier moet je de hash eerst wat fijnmaken. Je kan zelf kiezen of je er al dan niet tabak bij doet. Zonder tabak is het lekkerder en effectiever, maar zwaarder voor de keel.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lana zei:
Hasj-jointje: blokje verwarmen met je aansteker en dan stukjes vanaf breken, wordt zacht van warmte.
Met een waterpijp zou ´k het nie weten..
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is dit slecht advies. Als hij deftige hash heeft is die aansteker niet nodig, hij verbrandt er alleen een deel van zijn hash mee. Een echte blower zou nooit vuur tegen zijn hash houden, die laat de hash gewoon effe in z'n hand warmen.

Enkel als je keiharde (en dus keislechte) hash hebt is dit een goed idee.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou, goed dat je t zegt. Want ik hou er voor t gemak altijd een vuurtje onder. Scheelt weer wat gepeuter. Maar idd, je verbrand de boel er wel mee. Rook ook altijd weed, want ik heb een hekel aan dat gedoe met hasj.
L
LoenatikLid
01-01-2024, 00:00
#8
ok merci manne :wink:
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeller zei:
hmm ik ga niet akkoord dat keiharde hasj per se slecht is.. soms is hij gewoon hard omdat het heel koud is.. kheb dikwijls op zomerdagen dat hasj makkelijk kneedbaar is, maar 's nachts wordt dat dan ineens moeilijker :wink:
Klik om te vergroten...


ZUCHT.. :rolleyes:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
hmm ik ga niet akkoord dat keiharde hasj per se slecht is.. soms is hij gewoon hard omdat het heel koud is.. kheb dikwijls op zomerdagen dat hasj makkelijk kneedbaar is, maar 's nachts wordt dat dan ineens moeilijker :wink:
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb een keer m'n zakje perongeluk buiten laten liggen toen 't vroor, met 2 gram hasj d'r in en toen was het best hard geworden :P

maar even over het gevoelsmatig verschil tussen weed en hasj, ik kan met hasj alles heel makkelijk nog doen, afwassen fietsen wat dan ook...ik ben ondertussen alleen focking chill en vind alles wel dope, met wiet word ik snel moe maar heb wel veel energie...heel vaag maarjah...gewoon door blijven roken! :stoned:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Loenatik zei:
Kheb hier (Wééral) een vraagske.
kheb eens gezocht op google mr krijg niet echt een antwoord

Wat is het verschil tussen wiet en hasj qua effect en gebruik?
Klik om te vergroten...

Van hasj word ik meer actief stoned (zeker met alcohol op) en met wiet word ik meer loom.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
verschil in effect is bij mij vooral de manier waarop je stoned/high wordt.

met hasj krijg ik veel zin om te feesten en om te gaan zuipen. wiet is bij mij gewoon lekker chill.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dissonant zei:
Lana zei:
Hasj-jointje: blokje verwarmen met je aansteker en dan stukjes vanaf breken, wordt zacht van warmte.
Met een waterpijp zou ´k het nie weten..
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is dit slecht advies. Als hij deftige hash heeft is die aansteker niet nodig, hij verbrandt er alleen een deel van zijn hash mee. Een echte blower zou nooit vuur tegen zijn hash houden, die laat de hash gewoon effe in z'n hand warmen.

Enkel als je keiharde (en dus keislechte) hash hebt is dit een goed idee.
Klik om te vergroten...

Ik houd ook geen vuur tegen mijn hash. Ik houd het vuur 5-10 cm onder de hash en beweeg het wat in het rond, zodat het wel wat opwarmt maar niet verbrand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."