Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt..

Gestopt..

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze kunnen je echt wel niet zomaar aan zon test laten meedoen, ze moeten zeker eerst iets gevonden hebben.

Tzou wel wa gemakkelijk zijn op die manier.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZOu ik ook niet doen trouwens ik zou geen enkele boete betalen tenzij ze me het zien pakken.

Wat is trouwens een ("Idiotentest"- ca. 500 €) :confused:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
medizinisch-psychologischen Untersuchung

http://www.polizei.sachsen-anhalt.de/index.php?id=1197

Gesprekje met psycholoog dus... :P
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo!

Ik ben gestopt met het roken van Cannabis. Na 7 jaar elke dag blowen vind ik het nu wel welletjes geweest. Maar sinds ik gestopt ben zit ik in de clinch met mijzelf, ik voel me vaak emotioneel en laat soms een traantje vallen zonder reden. Ook kan ik 's nachts nauwelijks slapen en ik ben volgens mijn vriendin vaak gedurende de dag niet te genieten.

Kan dit door het 'afkicken' komen? Zo ja, wat is hier aan te doen. (En nee een joint roken is voor mij geen optie)

Ik weet overigens ook niet of dit het goede forum hier voor is.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dit kan door het blowen komen, de emoties zullen wellicht komen door het feit dat blowen gevoel een beetje onderdrukt, je wordt er op termijn nog al apatisch van. Als dat dat ineens wegvalt lijkt de normale hoeveelheid van emotie ineens heel veel; en is dat moeilijker om mee om te gaan. En dat slaap probleem ken ik maar al te goed. Veel mensen hebben slaapproblemen met blowen als ze stoppen en zelf heb ik als ik een tijdje stop dat ik echt helemaal niet meer slaap, niet eens een uurtje per nacht, gewoon echt helemaal niet.
Hoelang ben je al gestopt? Het is namelijk wel zo dat dit minder en minder wordt met de tijd, je moet het gewoon uitzitten denk ik. Je kan slaappillen halen bij de huisarts voor het slaapprobleem eventueel.
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nu.. haast 3 weken gestopt. Al moet ik zeggen dat het voor mij gevoel nog niet minder word.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kbus zei:
Ik ben nu.. haast 3 weken gestopt. Al moet ik zeggen dat het voor mij gevoel nog niet minder word.
Klik om te vergroten...

Hm.. als je 7 jaar elke dag hebt geblowed, kan het erg lang duren voordat alle THC uit je systeem is, wellicht zal het over een maand ongeveer minder moeten worden.
Verder is het nog zo dat humeur en emotionaliteit behoorlijk beinvloed kunnen worden door een slaapgebrek, dus ik raad je aan met je huisarts te praten voor slaappillen, iniedergeval tijdelijk (ook niet te lang doen, want die dingen kunnen ook verslavend zijn).
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oké, misschien moet ik dan toch maar een afspraak maken met de huisarts! Bedankt voor de informatie :grin:
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zou ook wel kunnen dat het wat tussen je oren zit...
Ik ben ook al eens voor 1-2 weken gestopt en toen had ik nooit last van slaapgebrek of dergerlijke.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bengt zei:
Het zou ook wel kunnen dat het wat tussen je oren zit...
Ik ben ook al eens voor 1-2 weken gestopt en toen had ik nooit last van slaapgebrek of dergerlijke.
Klik om te vergroten...

Ik wel; ik was 8 dagen gestopt en ik had 5-6 hele nachten doorgehaald, onwillend, en ik was lichamelijk inmiddels zo uitgeput dat ik gewoon door mijn benen heenzakte als ik liep, gewoon echt helemaal op. Maar zo vreselijk helder als in niet-suf, want na 5 dagen/nachten wakker zijn is er van de kwaliteit vn denken ook een stuk minder over.
Nou heb ik het geluk dat ik nog niet persé hoef te stoppen, maar zodra ik dat wil gaat dit wel ff vervelend worden.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het gaat ook wel aan het feit liggen, dat ik nooit de gewoonte heb aangenomen om elke dag te blowen.

Zoals nu, ik blow enkel tegen het einde van de week en in het weekend.
In de week heb ik nergens last van.

Volledig stoppen na elke dag blowen moet zeer moeilijk zijn, daarom moet je proberen af te bouwen.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#12
azgaza zei:
Ja dit kan door het blowen komen, de emoties zullen wellicht komen door het feit dat blowen gevoel een beetje onderdrukt, je wordt er op termijn nog al apatisch van.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik laatst ook gemerkt toen ik 6 weken gestopt was met blowen (omdat ik naar een feest in duitsland chauffeur was).

Ik merkte dat ik minder "makkelijk" over dingen nadacht dan toen ik nog blowde.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
6 weken gestopt omdat je naar duitsland ging :openmouth:

Ik kan veel redenen bedenken om te stoppen, maar toch echt niet voor een duitser :grin:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#14
hehe, je word massaal een fuik in gedreven, en dan kijken ze in je ogen met een zaklamp, en als ze je er verdacht uit vinden zien krijg je een zweettest.

zo ging het iig bij Fullmoon festival 2007 en ook bij Q-base 2006...

En ze halen ook zonder pardon je hele auto leeg.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ook niet voor een duitser met een uniform aan en een collega met een drugwipe (zweettest) die je maar al te graag 7 a 800 euro lichter maken?

Als je regelmatig blowt (lees: elke dag) duurt het minimaal 4 weken voordat alles uit je lichaam is, dus ben ik 6 weken gestopt omdat ik toch wel graag naar het Fullmoon festival wou :stoned:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
jcp zei:
Ook niet voor een duitser met een uniform aan en een collega met een drugwipe (zweettest) die je maar al te graag 7 a 800 euro lichter maken?

Als je regelmatig blowt (lees: elke dag) duurt het minimaal 4 weken voordat alles uit je lichaam is, dus ben ik 6 weken gestopt omdat ik toch wel graag naar het Fullmoon festival wou :stoned:
Klik om te vergroten...

Nee, ik blow al 12 jaar, en ik ga al 10 jaar naar festivals in duitsland. Daarbij ben ik totaal een keer of 8 gecontroleerd op drugs waarvan 2 keer met een hond en 3 keer moest ik in een bakje plassen. Er is nooit wat gevonden. (voor dat bakje plassen is 1a2 dagen niet blowen al voldoende. De agent zei 2 dagen, maar ik had de dag ervoor geblowed en niet positief)

Fullmoon 2007 was 1 van die festivals, en ik heb niet 1 agent gezien, niet voor het festival, niet op het festival en niet erna.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen wij wegreden bij fullmoon vanaf de legerbasis die lange weg naar het dorp stond links een hele parkeerplaats vol met coppers en daar stonden ze mensen van de weg te plukken.

En de drugwipe is ook nog niet zo heel lang in gebruik door de duitse politie.
Als je ze zo'n zweettest geven en je blowt dagelijks dan moet je dus echt 4 weken niet geblowt hebben anders zien ze het wel en dan kan je meteen bloed afgeven.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is toch niet verboden om thc in je bloed te hebben?

Of zat er iets illegaals in je auto, en wou je daarom het risico niet lopen?
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#19
In duitsland is blowen verboden, als ze daar thc in je bloed vinden ben je strafbaar, en als je dan ook nog auto rijd kost je dat minimaal 500 euro.

En met zo'n drugwipe tegenwoordig zien ze het in max 2 minuten ofzo.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ze thc in mijn bloed vinden van wiet die ik een week geleden in nederland gerookt heb en dus niet meer van onder invloed ben zullen ze tot het europees gerecht moeten gaan om mij een boete te laten betalen.

Verder weet ik ook nog niet wat ik er van moet geloven. Er gaan een hoop sterke verhalen rond over wat de politie wel en niet kan, wil en doet. Ik kan me niet voorstellen dat ze proberen boetes uit te schrijven voor een drug die je weken geleden legaal in eigen land hebt gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."