Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe ideale shop !

Je ideale shop !

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou liefst een shop beginnen vlak bij de grens, een relaxte ruimte voor de vaste klanten zoals hierboven al omschreven is, en een drivetrough voor de duitsers, belgen en fransen om goed binnen te lopen :)
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#2
-Dicht bij mij
-Goeie kwaliteit & goedkoper dan elders
-Moeilijk te vinden locatie (kwestie van drugstoeristen buiten te houden & lokaal is altijd beter)
-Relax & Lounge achtig
-Apperitiefjes
-Heerlijke lichtte hapjes!
-Podium voor de comedian stand ups voor al hun grappen & grollen & nog veel vermaak!

Meer moet dat niet.
S
Stylish Kid In The RiotLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn favoriete shop zou verse fruitsapjes verkopen(echt vers geperst!), ook hebben ze (meerdere) photoplay apparaten.
Er zouden chille banken staan en grote tafels met lange vloe en tip dispensers (van die apparaatjes) ook zitten er in de tafels asbakken die aangesloten zijn op een afzuiginstallatie, zodat de as meteen weggezogen wordt.
Er moeten meerdere ruimtes zijn, gescheiden door glazen wanden, zodat je wel het gevoel hebt dat het groot en licht is. De ruimte waar je binnen komt is het 'cafe' gedeelte, waar je kan kopen en gewoon ff zitten/draaien etc. Een andere ruimte is het podium gedeelte, waar verschillende djs, rappers en bands op kunnen treden.
Daarnaast is er een soort mini indoor-jungle, met dieren(geluiden) en een waterval.
Chill
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je komt binnnen, en je ziet in de hoek zo'n grote leren bank staan, waarin je lekker kan wegzakken, aan de bar een leuk meisje, en natuurlijk een rasta vent, die met een accentje je vertelt welk wietje hij in de aanbieding heeft, met in de vitrine diverse vruchtensapjes van maos, Frituurhapjes, en tosties, zijn er ook te krijgen. In het midden een stuk of drie tafeltjes, zodat je ook kan dammen of kaarten.

aan de muur posters van Bob, van die vage plastic nepplanten in alle hoeken. wel goeie ventilaite, en niet te koud. Een tv met groot scherm, op cartoon network, maar dan zonder geluid.
een cd van Bob marley op de radio, of de reaggae FM zender aan

in de andere hoek, een stapel kussens op de grond, en wat strips die her en der verspreid liggen.

Maar dan wel net als bij de chinees, een andere deur voor afhalen, zeg maar de zijingang, die aan de zijkant van de bar uitkomt. Dus geen gezeik met lui die een beetje heen en weer blijven lopen voor je langs, en scheelt weer van die lange vage gesprekken over perongelijk aanstoten.

Een zaaltje ernaast, voor bezigheden als muziek maken, video games, met een sjoelbak, flipperkast, en een tafelvoetbal. en natuurlijk een tekenhoek, voor als je artestiek word. (liggen wel potloden, gummetjes, papier kan je aan de bar wel krijgen, kost niets als je een consumptie hebt bestelt)

Een een knuffelhoek achter een soort van kamerscherm, zodat je anderen niet lastig valt als je ff lekker tegen je liefje aan wilt hangen, en kleffen.

En een grote kat, die een beetje op de bar blijft liggen, hangen iedereen aanstaren en af en toe eens mekkert of begint te spinnen

Op het plafond een schilderij, eentje met heel veel verschillende dingetjes, zodat je uren kan blijven staren.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is misschien een beetje offtopic, maar denk toch wel dat dit hier thuishoort

Ik zit in eindhoven op school, en langs mijn school is wat voor mij de ideale coffeeshop is (Indian www.indian.nu als je benieuwd bent, op de site kun je een kijkje nemen in de shop):

De shop:
Heel mooi, en modern ingericht, alles word goed onderhouden en schoongehouden, het interieur ziet er gewoon goed uit en alles past bij elkaar, het is niet zo'n bij elkaar geraapte zooi als je soms ziet. Verder altijd genoeg personeel, zelfs uitsmijter ( wat ik toch wel fijn vind ) en overal camerabewaking, wat niet iedereen op prijs stelt, maar ik wel omdat ik er regelmatig met me laptoppie ga zitten werken, en ik dus zeker weet dat als ik van het toilet terug kom dat ie er nog steeds staat

Interieur:
Er zijn verschillende banken die vast zitten, met tafeltjes ervoor die ook vast staan ( niet verschuifbaar ofzo ) verder heb je er een heel aantal comfortabele houten stoelen, met tafels ervoor die je gewoon als tafel kab gebruiken, maar, houd je vast, ook als dam en sommige andere als schaaktafel ! Bord zit gewoon in de tafel ingebouwd, en je kan kosteloos damstenen of schaakpoinnen halen bij de bar :) Tenslotte een lage bar, ook met dezelfde comfortabele stoelen (veeeeeeel beter als barkrukken vind ik) en hebben ze nog een lekker zacht bankstel

Faciliteiten:
Hier hebben ze werkelijk alles wat ik me kan wensen in een coffeeshop, zelfs meer !

- Een pooltafel die goed staat (in de shop waar ik woon hebben ze er ook een, maar kan je van een kant niet stoten wat ze oplossen door een afgezaagde keu erbij te zetten voor als je toevallig eens van die kant moet stoten)
- Tafelvoetbal
- (online) photoplay ding, 2 zelfs
- Spelletjes die je aan de bar kan vragen zoals backgammon, maar dus ook de schaakpionnen of damstenen die op de tafels kan gebruiken
- 3 Computers met internet en een paar spelletjes, die gratis ! te gebruiken zijn
- Een flink plasmascherm wat voor het lekker zachte bankstel staat, waar je kosteloos de afstandbediening voor kan vragen aan de bar
- Een dvd speler bij je plasmascherm, waar je zelf dvd's voor mee kan nemen en bekijken
- Een snoepautomaat :P
- Een of ander vaag kasje (gebruik ik nooit) waar je voor 20 cent je eigen nummer aan kan vragen (staat alle nieuwe shit in, top40 enzo, verder wat raggae en andere stonermuziek)

Verkoop:
Het aanbod wiet en hasj is redelijk groot, en de mensen achter de bar hebben ook verstand van zaken. Ook hebben ze allerhande verschillende voorgedraaide joints. Verder hebben ze denk ik het grootste aanbod aan drankjes wat ik ooit gezien heb in een shop. Ik drink zelf bijvoorbeeld eigenlijk altijd lipton ice tea, en daar heb ik al de keuze uit 4 verschillende soorten van lipton, maar daarnaast ook nog eens van nestea. Verder hebben ze alle mogelijke vruchtendrankjes, frisdranken, energiedrankjes alles wat maar kan zolang het geen alcohol bevat. En voor een goeie prijs. Ook verkopen ze tosti's, worstebroodjes, pizzadingen en kweet niet wat allemaal... Vanalles en nogwat in ieder geval, genoeg om je honger te stillen, of je vreetkick tegoed te doen :P
Verder hebben ze allerlei smokers items, oogdruppels, waterpijpen, etc etc etc... Ohja, en wat ik zelf meestal niet gebruik, maar wat ik me wel kan voorstellen dat handig is, ze verkopen er ook sigaretten voor 30 cent, als je bijvoorbeeld neit rookt en toch zelf je jointje wil draaien...

En tenslotte vind ik het een ENORM pluspunt dat ze eenklantenkaart hebben, waar je eenmalig € 5 voor betaald, en dan op AL je aankopen 12,5% korting krijgt, dat is dus inclusief eten en drinken :) als je er dus regelmatig komt heb je die € 5 in een week makkelijk terug verdiend
Ook hebben ze vaker bijvoorbeeld pool toernooien of dat soort dingen...

Nou dat is pretty much everything wat ik me kan wensen voor een coffeeshop :) als ie nou van mij was zou ik er nog een vapourizer neerzetten die gratis te gebruiken is met eigen wiet (zoals in de pink, ook in eindhoven) en misschien WiFi voor laptopgebruikers.... Maargoed dat is wel erg overbodige luxe, in principe. Ben er HEEL tevreden mee, vooral dus omdat ie op 3 minuten loopafstand van mijn school ligt, geen saaie tussenuurtjes meer dus.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat is eigenlijk het doel van dit topic? doen we dit voor de lol, of gaat iemand (de ts?) er iets mee doen ofzo.
r
royalliciousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hebben jullie nooit het idee gehad van eigenlijk zou ik zelf wel een shop willen....?
Wat voor spullen zouden jullie daar dan willen hebben?
Kortom verzin hier je ideale coffeeshop ! :stoned: :hearteyes:

Buiten de wiet om !
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#8
een shitload aan topsoorten voor een goeie prijs :hearteyes: :stoned:
r
royalliciousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buiten de wiet om :wink:.
Ik zal het ff aanpassen :wink:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
leuk meegaand personeel is sowieso een pre. de sitting en routing moet ook origineel zijn, en het moet kloppen met het wietconcept...daarvoor kom je namelijk in een shop dacht ik zo.

verder maakt het me weinig uit..zolang de sfeer maar altijd optimaal is.

en ik zou pokertafels willen neerzetten. het is verboden om voor geld te pokeren buiten online en hc, maar goed dit ging om mijn ideale shop.

er zouden trouwens ook lekkere chill banken ofzo komen. of misschien zelfs wel een soort van verkapte bedden waar je met zijn 6en op kan liggen.
r
royalliciousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van die lounge banken met overal kussens zijn zeker relaxed !
Mij zou een inmens waterbed van 6 bij 6 meter ook echt een geweldig iets zijn.
Drijvend op een waterbed lekker jointje roken ! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."