Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe iemand laten minderen met blowen???

Hoe iemand laten minderen met blowen???

54 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
Ik draai nooit joints met sigaretten, vind ik meestal te scherp om te roken.

Maar ik zal dat ook eens proberen voor de gein :grin:
p
pieter-bLid
hehe..ook nadat de rotzooi uit de tabak is zal sigarettentabak scherper smaken dan shag..
vroeger draaide ik wel altijd met shag, maar nu eigenlijk al tijden niet meer..
ik vind het zo ...muf ofzo.. ik weet niet..ik hou wel van een inhale kick (en niet zoeen als van zware vannelle.. ew :wink:
j
jcpLid
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat in amerika echt iedereen puur rookt!
j
jasperLid
als jeje tabak op een zilverpapiertje legt en je met je aanstekers er lichtjes onder gaat komen er ook veel gifstoffen vrij (zwarte rook). njah dit heb ik mij toch laten vertellen
n
nicolaiLid
jcp zei:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat in amerika echt iedereen puur rookt!
Klik om te vergroten...

ze roken in amerika vooral reefers...dat zijn kleine pure jointjes.

maar zodra je een amerikaan een keertje een echte hollandse joint laat roken...man man man :mrgreen:
H
HislordshipLid
lijkt een beetje op mij ..... ik ben ook lichtelijk verslaafd wat ik eraan doe is afleiding zoeken als ik wil blowen op een tijdstip waneer ik het eigleijk niet zou moeten doen en ik heb gewoon een afspraak om plas testen te doen .
S
StoppenmetwietLid
blowen/relatie

hallo,

ik wou even een vraag stellen over het roken van wiet en de gevolgen daarvan in een relatie..

ik heb nu een relatie van 8 maand en in die 8 maand en ook ver daarvoor rookte ik vrij veel wiet.. en in die tijd daarvoor heeft het me niet veel van geboeid wat een ander ervan dacht..
maar integenstellin met dat wil ik in deze relatie het niet vergooien..
nu heb ik er is over nagedacht en denk ik toch echt dat het roken van wiet veel invloed heeft op je relatie als je partner zelf niet blowt
zoals het lui zijn en weinig interesse tonen maar ook financieel brengt het niet veel goeds..

heeft iemand hier ervaring mee of sugesties voor..
j
jcutterLid
Wiet moet verbannen worden door de regering. Wiet maakt je zwak en zwakte is de maatschappij niet naar gevormt dus kap met het roken van cannabis! Begin met LSD! pacifistisch, fundamenteel, liberaal, realist, doelbewust komt niet voor in de woordenboek van cannabitch.
M
MoonLid
Mijn vriend zit al een paar maanden thuis nu zonder werk. Is hard op zoek maar het wil absoluut niet lukken een baan te vinden in zijn sector. Nu is het zo dat wij allebei blowen, en niet zo'n beetje ook, elke dag wordt er voor 15 euro aan wiet gehaald. Das dus 15 euro maal 7 dagen in de week, voor 105 euro wiet per week :rolleyes:
Nu krijgt hij een uitkering, ik werk fulltime. Maar ik vind gewoon dat we veel minder moeten blowen het loopt de spuigaten uit. Ik kan net zo goed mijn loon meteen naar de coffeeshop brengen aan het begin van de maand. Ik heb al zo vaak met hem gepraat om hem duidelijk te maken dat dit niet kan. Ik rook ook graag een jointje maar dit slaat nergens op. En omdat hij de hele dag thuis is blowt hij natuurlijk veel meer dan normaal. Twee weken geleden hebben we afgesproken dat we 2 dagen doen met een zakje wiet. Inmiddels is het al zo dat ik gisteren wiet heb gehaald, hij me net belt en zegt, ik geef je straks 15 euro dan haal je nog wat. En dan haal je morgen weer wat :rolleyes: Dat is dus niet de afspraak. Ik krijg het hem niet aan zijn verstand gebracht. Wie o wie heeft hier ervaring mee en heeft nu echt de manier om iemand te laten minderen/stoppen. Ik heb er genoeg van, blowen is lekker maar op deze manier is het gewoon kut..
l
lysergine25Lid
Samen stoppen even hard zijn en doorbijten.
Jullie zulen er zo dols gelukkig van worden samen.
Daarnaast straalt ie dan weer positiviteit uit en vind ie sneller een baantje.

Recreatief blowen is ok, maar als je zo als ik zwaar verslaafd bent en het kost geld dan moet je stoppen ... accuut meteen kappen ermee.

Zoals je kan stoppen met iedere drugs kan je dat ook met blowen.

Doe het in 1 x neem desnoods om te slapen een valium.
Zorg ervoor dat hij overdag wakker is zodat ie s' avonds ook moe genoeg is om te slapen.

Stonie
H
HypeLid
Klinkt als geestelijke verslaving, heb ik geen verstand van, maar goede afspraken maken en jullie beiden eraan houden lijkt mij de oplossing.
M
MoonLid
Het grote probleem is ook dat hij tot 's nachts een uur of 4 wakker is en tot 13.00 uur in bed ligt, hij heeft zoiets van waarom zou ik opstaan. Hij heeft altijd al problemen met slapen gehad, ook toen hij wel werk had sliep hij vaak maar 4 uurtjes per nacht. Als hij niks te blowen heeft is hij echt opgefokt soms, snel geïriteerd ook. Ik heb daar minder last van ik merk wel dat ik het echt nodig heb om te slapen, ook dat is echt geestelijk want ik weet zeker dat ik zonder joint ook wel slaap.
Die zooi is gewoon echt te duur en dat is voor mij de belangrijkste reden dat we moeten stoppen. Ik krijg het hem gewoon niet aan zijn verstand gebracht, op dit moment zie ik het totaal niet meer zitten. :(
j
jcpLid
Als dat je belangrijkste reden is, zou ik gewoon even wat geld opzij leggen en een kweekkastje aanschaffen :wink:
l
lysergine25Lid
Moon zei:
Het grote probleem is ook dat hij tot 's nachts een uur of 4 wakker is en tot 13.00 uur in bed ligt, hij heeft zoiets van waarom zou ik opstaan. Hij heeft altijd al problemen met slapen gehad, ook toen hij wel werk had sliep hij vaak maar 4 uurtjes per nacht. Als hij niks te blowen heeft is hij echt opgefokt soms, snel geïriteerd ook. Ik heb daar minder last van ik merk wel dat ik het echt nodig heb om te slapen, ook dat is echt geestelijk want ik weet zeker dat ik zonder joint ook wel slaap.
Die zooi is gewoon echt te duur en dat is voor mij de belangrijkste reden dat we moeten stoppen. Ik krijg het hem gewoon niet aan zijn verstand gebracht, op dit moment zie ik het totaal niet meer zitten. :(
Klik om te vergroten...

Typisch een blower die de hele nacht gamed ....
inderdaad je kan zelf ook makkelijk een kilootje per jaar trekken.

Maar ik dnek voor je vriend en je relatie dat het het bestei s om hem te laten kappen en een normaal bio ritme aandwingt.

Als iemand nog in zijn nest ligt als jij de hele dag hebt gewertk !!

Hij moet koken boenen en pompen als je binnen komt niet zeuren over wiet ....

wees niet bang, je hebt gelijk als je hem erop aanspreekt.

Groet

Stonie
j
jcpLid
Trouwens, ik had na mijn opleiding ook geen werk in de ICT, d'r was toen gewoon echt niks te vinden.

Ben toen een jaar lang in een magazijn als orderpicker gaan werken tot ik een baan vond. Je hoeft zowieso niet niks te gaan zitten doen toch?
M
MoonLid
Hij ligt gelukkig niet meer in bed als ik thuis kom van mijn werk want dan had ik hem allang t huis uit geschopt :angry:
Maar inderdaad het is kut als je zelf om 6.30 's morgens op moet en de hele dag werkt en om 18.00 uur pas weer thuis bent, wetende dat hij de hele dag heeft gegamed :( soms heb ik er minder moeite mee maar nu heb ik weer een week waarin ik het gewoon allemaal kut vind. Ik wil niet bij hem weg maar er moet wel een oplossing komen. Ik moet toch nog een keer goed met hem gaan praten want dit gaan ten koste van onze relatie ben ik bang en dat is wel het allerlaatste wat ik wil :(
p
pieter-bLid
:wave:
M
MoonLid
jcp zei:
Trouwens, ik had na mijn opleiding ook geen werk in de ICT, d'r was toen gewoon echt niks te vinden.

Ben toen een jaar lang in een magazijn als orderpicker gaan werken tot ik een baan vond. Je hoeft zowieso niet niks te gaan zitten doen toch?
Klik om te vergroten...

Nee dat klopt, er is ook altijd wel werk, alleen hij is 33 nu en dan wordt je niet meer aangenomen in een magazijn, je bent gewoon te duur dan. Hij heeft veel ervaring in zijn sector, diploma's etc. maar het is gewoon heel moeilijk werk te vinden. Vaak krijgt hij zelfs te horen dat ze hem te goed vinden voor een baan. En dat is zwaar frustrerend. Je wil zo graag werken maar er is steeds weer een nieuwe tegenslag.
l
lysergine25Lid
Nou daar heb je het grote struikel punt ... uiteindelijk moet je relatie er ook nog onder lijden dus is het tijd om de wiet een jaartje vaarwel te zeggen.

Dat zou ik doen, maar goed ik ben zelf ook verslaafd aan de cannabis.

:hearteyes:
j
jcpLid
Zo dat is zeker zuur ja, dan zit je wel met de gebakken peren...

Ik hoop dat het goed komt voor hem, en in de tussentijd zou ik dan toch proberen om idd wat te minderen met blowen.

Maar vergeet niet hoe klote dat is als je je al verveeld dagelijks...
Blowen + verveling = al gauw verslaving :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."