Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe iemand laten minderen met blowen???

Hoe iemand laten minderen met blowen???

54 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vriend zit al een paar maanden thuis nu zonder werk. Is hard op zoek maar het wil absoluut niet lukken een baan te vinden in zijn sector. Nu is het zo dat wij allebei blowen, en niet zo'n beetje ook, elke dag wordt er voor 15 euro aan wiet gehaald. Das dus 15 euro maal 7 dagen in de week, voor 105 euro wiet per week :rolleyes:
Nu krijgt hij een uitkering, ik werk fulltime. Maar ik vind gewoon dat we veel minder moeten blowen het loopt de spuigaten uit. Ik kan net zo goed mijn loon meteen naar de coffeeshop brengen aan het begin van de maand. Ik heb al zo vaak met hem gepraat om hem duidelijk te maken dat dit niet kan. Ik rook ook graag een jointje maar dit slaat nergens op. En omdat hij de hele dag thuis is blowt hij natuurlijk veel meer dan normaal. Twee weken geleden hebben we afgesproken dat we 2 dagen doen met een zakje wiet. Inmiddels is het al zo dat ik gisteren wiet heb gehaald, hij me net belt en zegt, ik geef je straks 15 euro dan haal je nog wat. En dan haal je morgen weer wat :rolleyes: Dat is dus niet de afspraak. Ik krijg het hem niet aan zijn verstand gebracht. Wie o wie heeft hier ervaring mee en heeft nu echt de manier om iemand te laten minderen/stoppen. Ik heb er genoeg van, blowen is lekker maar op deze manier is het gewoon kut..
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Samen stoppen even hard zijn en doorbijten.
Jullie zulen er zo dols gelukkig van worden samen.
Daarnaast straalt ie dan weer positiviteit uit en vind ie sneller een baantje.

Recreatief blowen is ok, maar als je zo als ik zwaar verslaafd bent en het kost geld dan moet je stoppen ... accuut meteen kappen ermee.

Zoals je kan stoppen met iedere drugs kan je dat ook met blowen.

Doe het in 1 x neem desnoods om te slapen een valium.
Zorg ervoor dat hij overdag wakker is zodat ie s' avonds ook moe genoeg is om te slapen.

Stonie
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als geestelijke verslaving, heb ik geen verstand van, maar goede afspraken maken en jullie beiden eraan houden lijkt mij de oplossing.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het grote probleem is ook dat hij tot 's nachts een uur of 4 wakker is en tot 13.00 uur in bed ligt, hij heeft zoiets van waarom zou ik opstaan. Hij heeft altijd al problemen met slapen gehad, ook toen hij wel werk had sliep hij vaak maar 4 uurtjes per nacht. Als hij niks te blowen heeft is hij echt opgefokt soms, snel geïriteerd ook. Ik heb daar minder last van ik merk wel dat ik het echt nodig heb om te slapen, ook dat is echt geestelijk want ik weet zeker dat ik zonder joint ook wel slaap.
Die zooi is gewoon echt te duur en dat is voor mij de belangrijkste reden dat we moeten stoppen. Ik krijg het hem gewoon niet aan zijn verstand gebracht, op dit moment zie ik het totaal niet meer zitten. :(
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als dat je belangrijkste reden is, zou ik gewoon even wat geld opzij leggen en een kweekkastje aanschaffen :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Moon zei:
Het grote probleem is ook dat hij tot 's nachts een uur of 4 wakker is en tot 13.00 uur in bed ligt, hij heeft zoiets van waarom zou ik opstaan. Hij heeft altijd al problemen met slapen gehad, ook toen hij wel werk had sliep hij vaak maar 4 uurtjes per nacht. Als hij niks te blowen heeft is hij echt opgefokt soms, snel geïriteerd ook. Ik heb daar minder last van ik merk wel dat ik het echt nodig heb om te slapen, ook dat is echt geestelijk want ik weet zeker dat ik zonder joint ook wel slaap.
Die zooi is gewoon echt te duur en dat is voor mij de belangrijkste reden dat we moeten stoppen. Ik krijg het hem gewoon niet aan zijn verstand gebracht, op dit moment zie ik het totaal niet meer zitten. :(
Klik om te vergroten...

Typisch een blower die de hele nacht gamed ....
inderdaad je kan zelf ook makkelijk een kilootje per jaar trekken.

Maar ik dnek voor je vriend en je relatie dat het het bestei s om hem te laten kappen en een normaal bio ritme aandwingt.

Als iemand nog in zijn nest ligt als jij de hele dag hebt gewertk !!

Hij moet koken boenen en pompen als je binnen komt niet zeuren over wiet ....

wees niet bang, je hebt gelijk als je hem erop aanspreekt.

Groet

Stonie
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trouwens, ik had na mijn opleiding ook geen werk in de ICT, d'r was toen gewoon echt niks te vinden.

Ben toen een jaar lang in een magazijn als orderpicker gaan werken tot ik een baan vond. Je hoeft zowieso niet niks te gaan zitten doen toch?
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hij ligt gelukkig niet meer in bed als ik thuis kom van mijn werk want dan had ik hem allang t huis uit geschopt :angry:
Maar inderdaad het is kut als je zelf om 6.30 's morgens op moet en de hele dag werkt en om 18.00 uur pas weer thuis bent, wetende dat hij de hele dag heeft gegamed :( soms heb ik er minder moeite mee maar nu heb ik weer een week waarin ik het gewoon allemaal kut vind. Ik wil niet bij hem weg maar er moet wel een oplossing komen. Ik moet toch nog een keer goed met hem gaan praten want dit gaan ten koste van onze relatie ben ik bang en dat is wel het allerlaatste wat ik wil :(
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcp zei:
Trouwens, ik had na mijn opleiding ook geen werk in de ICT, d'r was toen gewoon echt niks te vinden.

Ben toen een jaar lang in een magazijn als orderpicker gaan werken tot ik een baan vond. Je hoeft zowieso niet niks te gaan zitten doen toch?
Klik om te vergroten...

Nee dat klopt, er is ook altijd wel werk, alleen hij is 33 nu en dan wordt je niet meer aangenomen in een magazijn, je bent gewoon te duur dan. Hij heeft veel ervaring in zijn sector, diploma's etc. maar het is gewoon heel moeilijk werk te vinden. Vaak krijgt hij zelfs te horen dat ze hem te goed vinden voor een baan. En dat is zwaar frustrerend. Je wil zo graag werken maar er is steeds weer een nieuwe tegenslag.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou daar heb je het grote struikel punt ... uiteindelijk moet je relatie er ook nog onder lijden dus is het tijd om de wiet een jaartje vaarwel te zeggen.

Dat zou ik doen, maar goed ik ben zelf ook verslaafd aan de cannabis.

:hearteyes:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo dat is zeker zuur ja, dan zit je wel met de gebakken peren...

Ik hoop dat het goed komt voor hem, en in de tussentijd zou ik dan toch proberen om idd wat te minderen met blowen.

Maar vergeet niet hoe klote dat is als je je al verveeld dagelijks...
Blowen + verveling = al gauw verslaving :P
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
:wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#13
jcp zei:
Zo dat is zeker zuur ja, dan zit je wel met de gebakken peren...

Ik hoop dat het goed komt voor hem, en in de tussentijd zou ik dan toch proberen om idd wat te minderen met blowen.

Maar vergeet niet hoe klote dat is als je je al verveeld dagelijks...
Blowen + verveling = al gauw verslaving :P
Klik om te vergroten...

Dat is ook het grootste probleem ja, hij is de hele dag thuis en dan heb je niet genoeg afleiding. Als ik op mijn werk zit denk ik niet eens aan blowen, heb ik dan geen behoefte aan, ik blow sowieso bijna nooit overdag ik wordt er te lam van.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
Nou daar heb je het grote struikel punt ... uiteindelijk moet je relatie er ook nog onder lijden dus is het tijd om de wiet een jaartje vaarwel te zeggen.

Dat zou ik doen, maar goed ik ben zelf ook verslaafd aan de cannabis.

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Eigenlijk zou ik gewoon ook niks meer moeten halen he, en dan merk ik zelf dus ook dat ik verslaafd ben want ik haal het toch steeds weer :angry: stom stom stom en voor iemand die niet verslaafd is aan cannabis ook niet te begrijpen denk ik. Het is dat wel geen tuin hebben want anders hadden we echt zelf planten gehad. We hebben er nu echt geen ruimte voor, een klein appartement met een balkon van 1,5 x 1 meter. Zou niet weten waar ik die planten moet zetten dan. Dan zou ons probleem echt wel voor een groot deel zijn opgelost.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik blow ook eigenlijk liever niet overdag als ik bijvoorbeeld vrijdagsmiddag's thuis kom (ben altijd om 12 uur vrij vrijdags) heb ik vaak niks te doen.

Toch steek ik er bijna altijd een op zogauw ik thuis ben, omdat je gewoon niks beters te doen hebt.

Dat is vaak niet eens echt zo, maar je gaat toch voor de easy way om door je dag te komen he :wink:

Heel raar met die geestelijke verslavingen, ik wou een tijd geleden naar een feest in duitsland, en daar hebben ze die drugwipe testen (zweettest).
Dus ik wilde niet gepakt worden want ik was de bob.
Dat betekende dat ik als regelmatige blower 5 weken niet moest blowen wilde ik geen pakkans hebben.

Heb ik 6 weken niet geblowd, omdat ik zo veel zin in dit feest had.
Het rare is dat ik in die 6 weken echt GEEN ENKEL probleem had met stoppen, ik dacht er niet constant aan, ik zat gewoon naast vrienden die volop aan het smoken waren, geen probleem!

Dat bewijst maar weer dat het allemaal tussen je oren zit :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
:wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het zit ook allemaal tussen de oren.
Ik merk gewoon dat als de wiet op is dan ik dan een onrustig gevoel krijg. Terwijl overdag als ik op mijn werk ben heb ik dat niet. Inderdaad als ik thuis kom dat wordt er wel een jointje gerookt en die is meestal ook erg lekker maar ik weet dat ik het niet nodig hebt. Lichamelijk zou ik er geen last van krijgen als ik stop. Mijn vriend wel, die heeft een paar jaar geleden geprobeerd te stoppen en zat te trillen en zo. Maar hij blowt ook al jaren en veel meer dan ik.
Die drug testen zullen in NL ook nog wel komen denk ik, dan mag ik dus wel gaan oppassen want als je dagelijks blowt is de pakkans wel erg groot natuurlijk. Dan MOET ik wel stoppen. Misschien dat het dan ook wel lukt want dan doe je het echt ergens voor, misschien dat jij daarom ook geen moeite had met stoppen voor dat feest, je hebt echt een doel dan.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
pipoxyz zei:
Tja..de agressieve heksenjacht op telers werkt idd mensen in financiele problemen met zulke plotselinge prijs stijgingen.
Klik om te vergroten...


Tell it to fucking Balkenende en zijn gristenkornuiten ....


emigreren ? Pipo naar betere cq lagere opsporingbehoeftes ?

een land zonder kliklijnen ?

:hearteyes:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#19
En dan zijn er ook nog eens mensen die het goed vinden als wiet gelegaliseerd zou worden. Zie je het voor je :openmouth: Gaan ze daar nog eens accijns op heffen ook stelletje ........ :angry:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."