Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over 2 soorten drugs??

Vraagje over 2 soorten drugs??

51 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees dit eens: http://www.eurostress.nl/Verslaving/Can ... nabis.html
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Mijn dochter van 16 blowt al zo,n 3 jaar... :cry:
Laatst vertelde ze mij dat ze sneeuwwitje rookt en T-weed?
Graag zou ik willen weten wat een sneeuwwitje is en onder welke soort drugs het valt?

Groetjes
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet zeker, maar ik gok dat het gewoon een soort wiet is.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk is dat een soort wiet, net als T-weed...
Het is dus hoogst waarschijnlijk alle 2 wiet.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, en dan willen sommige mensen harddrugs zoals coke, nog legaal zien :(
Nu paddo's verboden word, hoop ik dat ze zich nu op cannabis gaan richten; hoeveel mensen daar ook tegen zijn..
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ze over wiet praat is het ook gewoon een wiet soort... ik heb er nog nooit van gehoord :) Doet ze het dagelijks? Als het eens in het weekend is is het niet echt erg, hmm ja wel slecht voor je longen natuurlijk maar zolang het niet dagelijks is, is het verder niet echt schadelijk :)

Sterkte!
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#7
sneeuwwitje is een soort wiet, gelijk er zoveel zijn. Het is een "witte soort", dit wil zeggen dat de kleur van de toppen witter zijn dan andere soorten.

sneeuwwitje en T-weed zijn dus beide weed en zijn dus dezelfde drugs, de smaak en sterkte kunnen wel verschillen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sneeuwwite, white widow en power plant; waren de soorten die ik veel rookte. Sneeuwwitje is een witte soort en wat dat inhoud moet je even voor gaan googlen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sneeuwwitje en T-weed zijn gewoon verschillende weedsoorten. Deze soorten verschillen bijvoorbeeld van elkaar in thc gehalte en de aanwezigheid van andere stoffen.
Klik om te vergroten...
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankje voor jullie snelle reacties! :wink:

Gooi ik er nog een vraagje in, kan je van "gewone" wiet een bad-trip krijgen??

Nou ze steelt geld om te kunnen blowen.. en in mijn ogen als je geld gaat stelen om aan je blowen te komen dan ben je verslaafd!
En ze blowt niet dagelijks, ik vermoed zo,n 3/4 x in de week. Ze woont ook niet thuis meer dus ik zelf heb er weinig controle over :cry: Ik krijg dan van dr coach te horen dat ze weer heeft geblowt.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi sannie310,

Dat jouw dochter al vanaf haar 13e 3 jaar blowt is vrij ernstig. Ik snap ook niet dat jij of school hierbij niet heeft ingegrepen.

Sneeuwwitje en T-weed zijn gewoon verschillende weedsoorten. Deze soorten verschillen bijvoorbeeld van elkaar in thc gehalte en de aanwezigheid van andere stoffen.

Het beste is om jouw dochter te laten stoppen met blowen om de schade te beperken.

Veel succes :wave:
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#12
jcutter123 zei:
Sneeuwwite, white widow en power plant; waren de soorten die ik veel rookte. Sneeuwwitje is een witte soort en wat dat inhoud moet je even voor gaan googlen.
Klik om te vergroten...

Ik heb op sneeuwwitje gegoogeld maar krijg weinig tot geen antwoorden op google..maar met een witte soort bedoel je daar de hardere drug mee?? En ken je dat roken?
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wiet / THC (de werkende stof in wiet) is emotie versterkend. Verder kan je hier voor wel neutrale info vinden over THC :)

Wikipedia THC
THC Info (engels)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#14
OVerigens; wiet vertraagd of stopt de ontwikkeling. Dus als je niet wilt dat je kind op haar 16de gedrag vertroond van iemand van 13; zal ik echt actie gaan ondernemen.
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Riel zei:
hoi sannie310,

Dat jouw dochter al vanaf haar 13e 3 jaar blowt is vrij ernstig. Ik snap ook niet dat jij of school hierbij niet heeft ingegrepen.

Sneeuwwitje en T-weed zijn gewoon verschillende weedsoorten. Deze soorten verschillen bijvoorbeeld van elkaar in thc gehalte en de aanwezigheid van andere stoffen.

Het beste is om jouw dochter te laten stoppen met blowen om de schade te beperken.

Veel succes :wave:
Klik om te vergroten...

Beste Riel,

Wij als ouders hebben er alles aan geprobeerd om het blowen te stoppen, maar omdat wiet per zoveel gram gekocht mag worden valt er ook weinig aan te doen..volgende week ga ik naar de huisarts om te kijken hoe hij ons verder kan helpen, met eventueel plaatsing in een afkick kliniek.? Plus ze is een beinvloedbaar meisje.. :cry:
Ik weet ook niet hoe verslaafd je moet zijn eer hulpverleners eens een keer naar ons luisteren! Kijk nu blowt ze, wat is het volgende als gewone wiet haar niet meer voldoet??
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#16
sannie310 zei:
Dankje voor jullie snelle reacties! :wink:

Gooi ik er nog een vraagje in, kan je van "gewone" wiet een bad-trip krijgen??

Nou ze steelt geld om te kunnen blowen.. en in mijn ogen als je geld gaat stelen om aan je blowen te komen dan ben je verslaafd!
En ze blowt niet dagelijks, ik vermoed zo,n 3/4 x in de week. Ze woont ook niet thuis meer dus ik zelf heb er weinig controle over :cry: Ik krijg dan van dr coach te horen dat ze weer heeft geblowt.
Klik om te vergroten...

Ja, wiet versterkt de gevoelens en gedachtes. Wanneer men blowt terwijl hij/zij zich niet lekker in zijn vel voelt en negatieve gedachtes heeft kan dit resulteren in een nare ervaring. Oftwel een 'badtrip'.

Jouw dochter heeft duidelijk genoeg hulp nodig als ze geld steelt om te kunnen blowen. Ik verwacht dan ook dat jij daar werk van gaat maken!
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#17
sannie310 zei:
jcutter123 zei:
Sneeuwwite, white widow en power plant; waren de soorten die ik veel rookte. Sneeuwwitje is een witte soort en wat dat inhoud moet je even voor gaan googlen.
Klik om te vergroten...

Ik heb op sneeuwwitje gegoogeld maar krijg weinig tot geen antwoorden op google..maar met een witte soort bedoel je daar de hardere drug mee?? En ken je dat roken?
Klik om te vergroten...

google eens op "witte wiet" of op "white widow" (een andere witte soort)

een witte soort is geen hardere drug, het is ook gewoon wiet zoals alle andere soorten van de coffeeshop, en je kan het dus ook roken.

van wiet kan je geen echte bad trip krijgen omdat je van wiet niet echt hallucineert. (tenzij je heel veel ineens blowt)
Wel kan het zijn dat een jointje iemand slecht bevalt omdat hij/zij zich slecht voelde voor het blowen, wiet is een gevoelsversterker. Angst en paranoia kunnen voorkomen.

Ik raad je aan om je eens goed te informeren over wiet via google ofzo en daarna eens te praten met je dochter.
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nick de Neger zei:
Wiet / THC (de werkende stof in wiet) is emotie versterkend. Verder kan je hier voor wel neutrale info vinden over THC :)

Wikipedia THC
THC Info (engels)
Klik om te vergroten...

Tnx :wink:

Ik ben niet zo op de hoogte van alle soorten drugs, maar ken je van THC een bad trip krijgen dan? Want die heeft ze onlangs gehad..
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Suntablet zei:
sannie310 zei:
jcutter123 zei:
Sneeuwwite, white widow en power plant; waren de soorten die ik veel rookte. Sneeuwwitje is een witte soort en wat dat inhoud moet je even voor gaan googlen.
Klik om te vergroten...

Ik heb op sneeuwwitje gegoogeld maar krijg weinig tot geen antwoorden op google..maar met een witte soort bedoel je daar de hardere drug mee?? En ken je dat roken?
Klik om te vergroten...

google eens op "witte wiet" of op "white widow" (een andere witte soort)

een witte soort is geen hardere drug, het is ook gewoon wiet zoals alle andere soorten van de coffeeshop, en je kan het dus ook roken.

van wiet kan je geen echte bad trip krijgen omdat je van wiet niet echt hallucineert. (tenzij je heel veel ineens blowt)
Wel kan het zijn dat een jointje iemand slecht bevalt omdat hij/zij zich slecht voelde voor het blowen, wiet is een gevoelsversterker. Angst en paranoia kunnen voorkomen.

Ik raad je aan om je eens goed te informeren over wiet via google ofzo en daarna eens te praten met je dochter.
Klik om te vergroten...

Aha oke dankjewel, ik had al zo,n vermoeden dat je van een jointje geen bad-trip kan krijgen. Denk dat je daarvoor iets sterker nodig heb??
Praten doen we al, ze zegt zelf dat ze wilt stoppen alleen ze kan het niet zegt ze daarom dat we haar helpen. Vandaar dat we naar de huisarts gaan, wat we al meerdere keren gedaan hebben, ook op de groep waar ze woont word er dus weinig aan gedaan omdat hun niet over die hulp beschikken. :angry:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk idd dat je voor een bad trip iets sterker nodig hebt dan wiet. Maar je dochter zal "een slechte ervaring" ook "bad trip" noemen. Die 2 termen liggen dicht bij elkaar en het zijn uiteindelijk maar woorden om iets duidelijk te maken.

Dat je dochter wil stoppen met wiet is goed. Dat ze het niet kan zit natuurlijk in haar hoofd en op een leeftijd van 16 zijn de meesten wel beïnvloedbaar..
Hopelijk krijgt ze hulp, niet zozeer omdat ze wiet rookt maar omdat ze nog jong is en nog moet volwassen worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."