Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Spacebrownies recept (Aanrader)

Mijn Spacebrownies recept (Aanrader)

13 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb laatst spacebrownies gemaakt, en voor het eerst had ik het effect dat ik wat merkte van spacefood. Vroeger kampte ik altijd met een eigenaardige immuniteit voor spacecake; Let wel op, dit recept is nogal sterk, dus...

Benodigheden:

5 gram wiet, 1 grammetje skuff. Ik heb zelf silver haze gebruikt omdat ik dat van een vriend had gekregen, maar een goedkoper wietje kan ook. Dit zal met de boter tot wietboter worden gemaakt.

100 gram roomboter. Je moet wel echte roomboter hebben, dus geen halvarine/margarine etc.
250 gram pure chocolade
120 gram witte bastardsuiker
120 gram vanilliesuiker
2 gram kaneel
1 deciliter melk
60 gram walnoten
3 Eieren
2 eetlepels cacaopoeder
125 gram bloem
Zout


Pak een klein pannetje, en smelt hier op het laagste vuurtje de boter in. Eventueel kun je, voor wat sterkere boter je pannetje in een ander pannetje doen, waar water aan de kook is. Zo zal je boter niet boven 100 graden komen, waardoor dus geen kostbare THC verloren gaat. Verkruimel nu het wietje (zo fijn mogelijk, gebruik zo mogelijk een grinder), en mix dit goed door de boter. Voeg eventueel een grammetje skuff toe. Laat dit 20 minuten doorborrelen. Haal nu je wietboter van het vuur, zeef eventueel de wiet eruit als het groot is verkruimeld (Niet verplicht, maar beter voor de smaak. Als je van een wietsmaak houdt laat je het er gewoon inzitten).

Laat je boter nu afkoelen in de koelkast. Dit zal waarchijnlijk niet erg lang duren.


Verwarm je oven voor op 175 graden - ik raad je aan om hem eerst op 200 te zetten, en dan weer terug op 175 - de meeste ovens zullen bij 175 ergens op 160 blijven hangen, maar als je eerst verwarmt naar 200 en dan verlaagt heb je een constante temperatuur. Hak 125 gram chocolade in stukjes, en laat 125 smelten in een pannetje. Gebruik eventueel het (onafgewassen) wietboterpannetje, om de resten wietboter niet te verspillen.

Pak nu je wietboter, en klop deze gedurende 5 minuten met je suiker. Klop hierna de melk, eieren, bloem, cacaopoeder, gesmolten chocolade en snufje zout door je boter, en voeg de gebroken chocoladestukjes erdoor met een spatel of ander keukengerei - ze moeten gelijkmatig worden verdeeld over de boter. Rasp nu de walnoten in je beslag, en giet het in leuke vormpjes of een taartvorm.

Leg nu je schaal met spacebeslag in de oven, en laat hem 25-30 minuten bakken. De buitenkant moet hard worden, maar de binnenkant heerlijk zacht. Haal je taartvorm uit de oven, en snijd deze in 10 cakejes - een cakeje is een gemiddelde dosis, twee stuks kan maar je hebt een kans op paniekaanvallen en misselijkheid. Ik heb drie gehad M.B.T mijn ongevoeligheid voor spacefood (een thread eerder erover aangemaakt), en ik spacede erg weg. Mocht je vormpjes gebruiken, gebruik niet te grote - je hebt een grote kans dat dat je maar een paar brownies maakt, die veel te sterk zijn.

Als je brownies klaar zijn, voeg wat chocoladeglazuur en een kersje uit water op elke brownie. Niet dat het de stonedheid enigzins beinvloedt, maar het verbetert de smaak gegarandeerd. Neem nu je brownies mee naar een paar vrienden, en space lekker weg! :smoke:

Waarschuwing: Pak niet bij als je niks voelt. Het effect kan wel tot twee en half uur op zich laten wachten.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wellicht dat ik me nog eens een 2e keer aan brownies ga wagen. De eerste keer was het resultaat een beetje fucked. Stukjes verbrand, erg hard etc.. Niet dat er geen werking aan zat maar zoiets eet toch niet zo lekker weg.

Had een tijd geleden overigens (space)muffins gemaakt gevuld met jam (aardbeien volgens mij), goeie grutten.. dat was zalig.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
0,6 gram per plak is toch behoorlijk veel vind ik...
De spacecake's die ik gemaakt/ gekocht heb waren altijd 0,2 of 0,3 gram. En ik moet zeggen dat ik daar ook al behoorlijk hard van ging.

Ik raad dus aan als iemand wil beginnen om een half plakje van dit recept te nemen. Want geloof me, teveel wil je niet hebben :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Petrovic zei:
0,6 gram per plak is toch behoorlijk veel vind ik...
De spacecake's die ik gemaakt/ gekocht heb waren altijd 0,2 of 0,3 gram. En ik moet zeggen dat ik daar ook al behoorlijk hard van ging.

Ik raad dus aan als iemand wil beginnen om een half plakje van dit recept te nemen. Want geloof me, teveel wil je niet hebben :P
Klik om te vergroten...

Klopt, ik heb er ook bij gezet dat het zeer sterke is. Ik heb express "te sterk" gemaakt omdat ik er in het verleden zelfs bij hoge dosisen niks van voelde. Een brownie is niet echt idioot hard gaan, maar voor iemand met weinig ervaring zou ik toch aanraden om een halve te pakken. Of je kunt natuurlijk 15-20 brownieblokjes snijden, dan heb je minder sterke.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Morgen ga ik weer maken denk ik!
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zou er graag eens een stuk of 4 maken iets van een 3 gram genoeg dan ?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
stevenkeuh zei:
ik zou er graag eens een stuk of 4 maken iets van een 3 gram genoeg dan ?
Klik om te vergroten...

4 porties? dan is 3 gram veel en veels te veel :tearsofjoy:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat licht er maar net aan wat je wilt en hoeveel je blowt. Iemand de dagelijks blowed kan wel 3gram opvreten hoor. Dat hebben wij een keer per persoon met hasj cakejes gedaan.. Beviel me prima..Alleen als je niet half k.o op de bank wil zitten spacen zou ik wat minder doen idd.

Half grammetje per persoon ofzo voor een lekker cakeje..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippyShit zei:
Dat licht er maar net aan wat je wilt en hoeveel je blowt. Iemand de dagelijks blowed kan wel 3gram opvreten hoor. Dat hebben wij een keer per persoon met hasj cakejes gedaan.. Beviel me prima..Alleen als je niet half k.o op de bank wil zitten spacen zou ik wat minder doen idd.

Half grammetje per persoon ofzo voor een lekker cakeje..
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat zelfs doorgewinterde blowers in hun eentje een spacecake aankunnen waar 3 gram in zit...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
3 gram oraal is wel erg veel inderdaad. Sowieso blijf je je dan de dagen erna duf voelen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:
Dat licht er maar net aan wat je wilt en hoeveel je blowt. Iemand de dagelijks blowed kan wel 3gram opvreten hoor. Dat hebben wij een keer per persoon met hasj cakejes gedaan.. Beviel me prima..Alleen als je niet half k.o op de bank wil zitten spacen zou ik wat minder doen idd.

Half grammetje per persoon ofzo voor een lekker cakeje..
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat zelfs doorgewinterde blowers in hun eentje een spacecake aankunnen waar 3 gram in zit...
Klik om te vergroten...

Wij hadden hier een cake met 500gram erin, danwel dat je daar ook maar paar vierkante cm van nodig had
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#12
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:
Dat licht er maar net aan wat je wilt en hoeveel je blowt. Iemand de dagelijks blowed kan wel 3gram opvreten hoor. Dat hebben wij een keer per persoon met hasj cakejes gedaan.. Beviel me prima..Alleen als je niet half k.o op de bank wil zitten spacen zou ik wat minder doen idd.

Half grammetje per persoon ofzo voor een lekker cakeje..
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat zelfs doorgewinterde blowers in hun eentje een spacecake aankunnen waar 3 gram in zit...
Klik om te vergroten...

Wij hadden hier een cake met 500gram erin, danwel dat je daar ook maar paar vierkante cm van nodig had
Klik om te vergroten...
500 gram?!?! Bedoel je nu echt een halve kilo :confused: Is de boter dan niet al lang verzadigd? :openmouth:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
3 gram oraal is wel erg veel inderdaad. Sowieso blijf je je dan de dagen erna duf voelen.
Klik om te vergroten...
Nee. Wij hadden muffins van 1.2gram afghaanse hasj per cakeje en er 3 opgegeten. Ik heb me de dagen daarna niet duf gevoeld. Blowde toen wel elke dag(!) en sliep wel heel lang door :P
Maar dat was gewoon te enthousiast. We konden toevallig een groot stuk op de kop tikken en gingen voor het eerst zelf maken. Als je gewoon lekker wilt lachen enzo is dat niet 'het recept'.
Maar het was wel grappig een keer, iedereen lag te 'trippen' op de bank. Was wel grappig maar niet voor herhaling vatbaar...
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bartyo zei:
gNuxx zei:
Wij hadden hier een cake met 500gram erin, danwel dat je daar ook maar paar vierkante cm van nodig had
Klik om te vergroten...
500 gram?!?! Bedoel je nu echt een halve kilo :confused: Is de boter dan niet al lang verzadigd? :openmouth:
Klik om te vergroten...

what the ? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."