#1
ilyas zei:ff een update..
Om mijn karakter te testen (dit gaat mss raar klinken) heb ik 2 uur geleden een joint gerold van wat ik nog had liggen en hem op mijn klavier gelegd. 3x raden... hij ligt er nog steeds, zonder dat ik enige moeite heb om hem op te roken![]()
Mss ben ik toch niet echt verslaafd, mss maakte ik mezelf dat wel wijs? Het is echt te simpel om nee te zeggen. Was dit met roken ook maar zo. Mss moet ik volgende maand maar eens een poging doen om te stoppen met roken.
Allereerst verstandig dat je gaat stoppen, doe dit niet op de een van de andere dag, maar bouw lekker af.
Dat je een joint rolt en na nog geen 2 uur niet opheb gerookt zegt echt helemaal niks.
Hoe seriues neem je jezelf dan als je dat wereklijk geloofd
verglijkbaar met mensen die stoppen met roken een week of 3 en dan weer beginnen, en dan zeggen ja ik had geen moeite en ik weet dat ik kan stoppen dus ben ik maar weer begonnen.Dat zie ik in jouw situatie ook vlug gebueren met wiet, kan makkelijk zonder ben niet verslaafd etc de gebruikelijke soemsen die iedereen wel kent die ooit moest gaan mindern met iets of het nu eten is of een joint of speed coke noem alles maar op.
Dat is denk ik een valkuil die ik heel erg tussen de regels door lees hierin.
Hoe ik daarop kom is mischien heel gevoelsmatig en ik interpeteer het ook heel erg, maar het is denk ik zelf een heel rieel cenario.
Je kan pas zeggen na een langere periode denk minimaal 2 maanden ofso niks geen weed roken dat je echt goed zonder kan.
Zoek ook hulp met je gedachtes en zo psygoloog is duur, maar zijn er in België geen instansies waar je heen kan die betaald worden via je ziektekosten verzekeraar?
Ik denk dat je best wat hulp kan gebruiken een nieuwe periode, en de gedachtes en depresive klachten die je omschrijft.Suc6 ga der voor, maar verwarje zelf niet door te zeggen , ik heb geen probleem/verslaving want ik kan een jointje 2 uur laten lichen.