Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacecake bakken of kopen?

Spacecake bakken of kopen?

12 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet kunnen blowen door astma is bullshit
Ik heb zelf ook astma, en wiet verwijdt je luchtwegen oid

Wel puur natuurlijk

OT: 1 grammetje zou genoeg moeten zijn voor jezelf, sowieso Haze kopen, ga je lekker op
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na lang nadenken en informatie zoeken/vragen aan de drugsexpert van de school ( :') ), heb ik toch besloten om te beginnen met spacecake. Het liefst zou ik wat kopen, maar aangezien dat niet mag en hier in de buurt dus ook nergens verkocht wordt, gaat dat een beetje moeilijk worden. Tenzij iemand van jullie tips heeft, uiteraard :wink:
Misschien toch maar zelf bakken dan. Maar, hoe moet ik dat doen? Wat is een goede dosering om te beginnen, hoeveel wiet in de cake en hoeveel plakken?
Even voor de duidelijkheid ; ik heb, op alcohol na, nog nooit drugs genomen, en kan door astma niet blowen. Dus spacecake was volgens veel mensen een logische optie, mits goed gedoseerd.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf 3 keer spacecake gemaakt. De cake smaakte lekker maar ik voelde vrij weinig.
Kopen dus, scheelt je een hoop gedoe en je hebt dan zowiezo een goede plak. Je weet beter waar je aan toe bent, en je zit niet met cake resten die naar wiet ruiken.
Rustig eten natuurlijk, wacht 2 uur na je eerste plak voordat je bij neemt :wink:
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#4
^ Dan heb jij het wat anders denk ik. Ik kan al heel moeilijk ademen als het mistig is buiten, dus ik waag het er maar niet op.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#5
1 gram (goede) haze is kapot veel :tongueout:
wat je wel kunt doen om te kijken wat een goede dosis is, is vaporizen :)
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#6
1 gram is denk ik teveel als beginner zonder blow ervaring. ik zou met 2/3 of een halve gram beginnen je kan altijd nog bijpakken.
Voor recepten moet je even op www.bakkenmetbaard.nl kijken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Loki zei:
^ Dan heb jij het wat anders denk ik. Ik kan al heel moeilijk ademen als het mistig is buiten, dus ik waag het er maar niet op.
Klik om te vergroten...

Heb zelf ook erg veel last van me astma wanneer er buiten grote luchtvochtigheidsverschillen optreden.

Blowen is echter geen enkel probleem, zeker puur niet.
Neem je medicijnen mee als je het gaat doen, lukt het niet puf je een paar keer en het gaat weer beter.

Als je het toch echt niet wilt kun je de cake gewoon kopen hoor.
Waarom zou het niet mogen? Veel shops verkopen gewoon space cake/brownie/muffins ect.

Zelf maken zou ik niet doen zonder enige ervaring van hoe en wat.
Als je het toch zelf maakt: Geen hele gram haze gebruiken.

Hoe te maken?

Je neemt de zelfde hoeveelheid boter als dat er volgens het cake recept moet.
Deze boter laat je au-bain marie smelten, wanneer deze gesmolten is voeg je er 0,3 tot 0,5 gram wiet p.p door. Zo'n 15-20 minuten laten trekken en roeren. Daarna de boter door het vergiet heen.

Verder werk je gewoon precies volgens het cake recept, maar dan gebruik je ipv. boter je zojuist gemaakte wietboter.

Het aantal plakken:

Wanneer je dus een cake gaat bakken voor alleen jezelf zal je de hele cake moeten opeten.
Aangezien je ong. 10 plakken uit een cake haalt zal er 0,03 tot 0,05 gram per plak aanwezig zijn. Als je het met 1 of 2 personen doet is het verstandiger om cup cakes of muffins oid. te maken.

Let wel op: Je moet niet die kant en klare recepten kopen, daar hoeft namelijk geen boter meer bij. Sommige mensen gooien hun wiet zo door het beslag heen en bakken het mee.
Dit werkt wel, maar naar eigen bevindingen haal je dan minder uit je wiet, smaakt het niet lekker en lijkt het constant alsof je zand tussen je cake hebt zitten.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar je altijd goed op moet letten bij het maken van cake is het volgende.

Hoe fijner de wiet gesneden (of gegrind) is, hoe sneller het wordt opgenomen.
Gebruik echte roomboter. De bedoeling is dat er zoveel mogelijk vet in de boter zit, want daar lost de THC in op.
Los de THC op in de boter door deze au-bain-marie te verwarmen en de fijngesneden wiet erin te gooien. Laat deze zo lang mogelijk staan, hoe langer hij staat hoe potenter de cake wordt. Ik raad minstens 20 minuten aan, maar er is niets mis mee om hem langer te laten trekken (een uur is dus ook goed).
De stukjes wiet kan je eruit filteren, maar er zit toch al een wietsmaak in de cake, en het is ook nog eens makkelijker om ze erin te laten zitten. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Verder gebruik je de wietboter die je hebt gemaakt gewoon om de cake te maken volgens jouw recept.

Als je 5g wiet in je cake stopt dan zal een plak cake je wel aardig wat effect geven. Twee plakken kan al weer wat veel zijn, dus wees voorzichtig.
S
ShroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb zelf een aantal keer geprobeerd te bakken met wiet, de laatste keer was het overigens goed gelukt. Had 10 gram wiet, dus niet planten restanten of gruis ofzo, echt wiet, wat je ook in je jointje doet :tongueout:
Daar had ik zoals je zegt au-bain-marie wietboter van gemaakt, zo'n 30min laten trekken, de boter even af laten koelen en toen gebruikt voor de cake. Had ook 2 pakjes vanille suiker erin gedaan en dat maakte de smaak van de cake erg lekker :)
De cake was erg goed gelukt en tijdens het eten proefte ik en een vriend maar een hele lichte wietsmaak, het effect was wel ok, maar had er wel meer van verwacht. De space was niet zo hard maar het duurde wel lekker lang. Een jointje roken geeft mij een heftiger effect, ook al een paar keer space cakes gekocht uit verschillende shops, maar geen van die heb ik ook maar iets van gevoeld.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shroom zei:
Had 10 gram wiet (...) ik en een vriend (...) het effect was wel ok, maar had er wel meer van verwacht. De space was niet zo hard maar het duurde wel lekker lang
Klik om te vergroten...

:openmouth: hoeveel van de cake had je op?
Dan moet je toch wel eens een kwalitatief beter wietje kopen hoor!
S
ShroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
SittaMan zei:
Shroom zei:
Had 10 gram wiet (...) ik en een vriend (...) het effect was wel ok, maar had er wel meer van verwacht. De space was niet zo hard maar het duurde wel lekker lang
Klik om te vergroten...

:openmouth: hoeveel van de cake had je op?
Dan moet je toch wel eens een kwalitatief beter wietje kopen hoor!
Klik om te vergroten...
Ik kan je zeggen dat het daar echt niet aan lag :wink: heb van die 10 gram stiekum 1 jointje van mss 0.3gr gedraait en die was echt wel ok :wink:
Ik had toen ook overigens maar 1 plak, gewoon normale plak. Die cake heb ik verder niet zelf op gegeten, had hem gemaakt voor een maat van me en mocht een plak hebben :wink:
Maargoed, heb er niets voor betaald, en heb een gezellige tijd gehad om het te maken :grin:
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb uiteindelijk een muffin gekocht, en we hebben allebei een halve genomen. Jammer genoeg begon hij pas na ruim 2 uur te werken en begonnen we allebei al flink moe te worden. Het begon met een beetje een wazig gevoel van draaien, later het gevoel alsof ik op een heel erg schommelende boot zat. Later kreeg ik een gigantisch lachkick omdat een vis in een nep vulkaan ging zitten in Finding Nemo. Wat was dát ineens grappig. Daarna zijn we in bed gaan liggen, nog even geschommeld, en de volgende dag kon ik voor geen meter lopen :')
We doen het nog een keer over, maar dan wat eerder op de dag zodat we het allemaal meekrijgen. :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is geen zeldzaamheid dat het na 2 uur begint te werken.
Volgende keer zorgen dat je minder in je maag hebt zitten, grote kans dat het dan eerder aanslaat.

Maar het is idd zonde dat je maar een uurtje spaced en dan gaat slapen, kan je net zo goed een blowtje opsteken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."