Loki zei:
^ Dan heb jij het wat anders denk ik. Ik kan al heel moeilijk ademen als het mistig is buiten, dus ik waag het er maar niet op.
Heb zelf ook erg veel last van me astma wanneer er buiten grote luchtvochtigheidsverschillen optreden.
Blowen is echter geen enkel probleem, zeker puur niet.
Neem je medicijnen mee als je het gaat doen, lukt het niet puf je een paar keer en het gaat weer beter.
Als je het toch echt niet wilt kun je de cake gewoon kopen hoor.
Waarom zou het niet mogen? Veel shops verkopen gewoon space cake/brownie/muffins ect.
Zelf maken zou ik niet doen zonder enige ervaring van hoe en wat.
Als je het toch zelf maakt: Geen hele gram haze gebruiken.
Hoe te maken?
Je neemt de zelfde hoeveelheid boter als dat er volgens het cake recept moet.
Deze boter laat je au-bain marie smelten, wanneer deze gesmolten is voeg je er 0,3 tot 0,5 gram wiet p.p door. Zo'n 15-20 minuten laten trekken en roeren. Daarna de boter door het vergiet heen.
Verder werk je gewoon precies volgens het cake recept, maar dan gebruik je ipv. boter je zojuist gemaakte wietboter.
Het aantal plakken:
Wanneer je dus een cake gaat bakken voor alleen jezelf zal je de hele cake moeten opeten.
Aangezien je ong. 10 plakken uit een cake haalt zal er 0,03 tot 0,05 gram per plak aanwezig zijn. Als je het met 1 of 2 personen doet is het verstandiger om cup cakes of muffins oid. te maken.
Let wel op: Je moet niet die kant en klare recepten kopen, daar hoeft namelijk geen boter meer bij. Sommige mensen gooien hun wiet zo door het beslag heen en bakken het mee.
Dit werkt wel, maar naar eigen bevindingen haal je dan minder uit je wiet, smaakt het niet lekker en lijkt het constant alsof je zand tussen je cake hebt zitten.