Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen met blowen take two.

stoppen met blowen take two.

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
lesdeuxLid
01-01-2024, 00:00
#1
rook nog wel gewoon tabak ja.. als dat van me afgepakt wordt trek ik het denk ik nog slechter..

maar het is gewoon enorm vervelend, maar moet nu even doorbijten !
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#2
nachtmerries niet eens, gewoon hele intense dromen die ook supervet kunnen zijn.

gr
l
lesdeuxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste gebruikers!

Ik ben meer van het mee lezen op dit forum, maar nu besluit ik toch zelf maar weer even wat te schrijven, aangezien ik een klein probleempje heb.

Sinds maandag ben ik voor de 2e keer gestopt met blowen omdat ik begon te merken dat ik er te afhankelijk van aan het worden was. S'avond lekker naar de shop een kant en klare joint halen, vervolgens even snel wat te bikken halen en dan lekker blowen op het balkon met muziek erbij.
Mijn beste vriend is ook een fanatieke blower die zonder moeite 5 joints of meer per avond weg blowt, en als hij dan naar mij kwam waren het altijd feestjes.. lekker genieten van alle prikkels.
Bij hem schijnt het allemaal prima te gaan.
geen idee of het herkenbaar is voor de mensen hier maar naar mate ik meer ging blowen werd ik enorm onzeker over de meest achterlijke dingen.. en het beperkte me in enorm veel dingen.

Goed, nu dat ik dus een paar dagen ben gestopt heb ik enorme koppijn s'avonds.. maar echt alleen s'avonds wat gecombineerd gaat met koude klamme handen, onrustig, maar ook momenten dat ik iedereen de oren van de kop lul.
Toen ik de eerste keer ben gestopt had ik daar niet echt last van..zolang ik maar niet zag dat iemand aan het blowen was.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? of wat tips? Ook nu glijden mijn vingers namelijk continue weg over de toetsjes van mijn toetsenbord en echt fijn is het niet haha

Groeten!
lesdeux
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm 's nachts zweten, levendig dromen, teeeeering onrustig zijn de hele avond (dat duurde wel even voordat dat weg ging), uiteraard eerste nachten niet slapen.

Dat was het een beetje bij mij.

Tips? Gewoon volhouden, boekje lezen, tv kijken, dan maar niet slapen.
Overdag lekker veel sporten zodat je hopelijk moe wordt..
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rook je nog wel (tabak) ? Zo niet, dan kunnen het ook afkickverschijnselen zijn van de nicotine (zweethanden, hoofdpijn, onrustig)

De enige tip die ik heb om te stoppen:






















J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#6
nu je het zegt herken ik die dingen wel in mezelf ja. Vooral die (koude) zweethanden (!, die waren mij echt hard opgevallen, maar had het nergens mee gelinkt ofzo) en het onrustig zijn. Ikzelf ben wel geen roker, en als ik een tijdje niet blow rook ik dus ook niet.

Onzekerheid? Daar heb ik ook zeker last van gehad ja. Volgens mij komt het doordat je iets anders denkt (op de moment dat je stoned bent denk je ook helemaal anders, veel dingen ga je in twijfel trekken of daar ga je net de logica van inzien). Tenminste, als ik stoned ben ga ik vele dingen in twijfel trekken en ga ik sneller verbanden zien (die er eventueel niet zijn). Volgens mij hangt dat een beetje samen met de onzekerheid; je ziet een logische, andere oplossing.

Maar zeker dit laatste hangt volgens mij zéér sterk van persoon tot persoon af. Zelf ben ik eigenlijk absoluut niet meer onzeker en blow nog steeds evenveel... (buiten de laatste 2 weken)


@dubz: lol @ je tip.... :tongueout:
N
NoMoreSmokingLid
01-01-2024, 00:00
#7
-bevende handen en benen had ik ook last van , als je dat +- bedoelt ... (kan ook zijn omdat ik geen nicotine meer binnekreeeg)
-hartkloppinge
-misselijkheid
-nachtmerries (zien er zeeer realistisch uit!)
-slecht slapen
-overactief voelen
-hoofdpijn
-humeur

er zijn wel degelijk lichamelijke afkickverschijnselen na LANGdurig en dagelijks gebruik vn wiet/hash .
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Interresant, ikzelf ben al een aantal maal gestopt met blowen en vaak kan ik er de klok op gelijk zetten en de nachtmerries komen weer om de hoek zetten. Verder heb ik geen afkickverschijnsellen en ook heb ik geen problemen met het stoppen zelf, maar die nachtmerries of in iedergeval hele intense dromen. Zijn toch wel heeeeel extreem! :grin:

Het grappige is dat ik dit al heb besproken op een ander forum, waar veel leden dit ook herkende. Nadat ik vannacht weer zo'n gezellige droom heb ervaren ging ik even googlen op stoppen met blowen en nachtmerries en kom ik tot mijn verbazing gewoon meerdere topics tegen op verschillende forums waar een kleine groep mensen dit ook ervaart.

Ik zou haast zeggen dat dit geen toeval is....

Groetjes,
Mystic.
N
NoMoreSmokingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mysticwarrior zei:
Interresant, ikzelf ben al een aantal maal gestopt met blowen en vaak kan ik er de klok op gelijk zetten en de nachtmerries komen weer om de hoek zetten. Verder heb ik geen afkickverschijnsellen en ook heb ik geen problemen met het stoppen zelf, maar die nachtmerries of in iedergeval hele intense dromen. Zijn toch wel heeeeel extreem! :grin:

Het grappige is dat ik dit al heb besproken op een ander forum, waar veel leden dit ook herkende. Nadat ik vannacht weer zo'n gezellige droom heb ervaren ging ik even googlen op stoppen met blowen en nachtmerries en kom ik tot mijn verbazing gewoon meerdere topics tegen op verschillende forums waar een kleine groep mensen dit ook ervaart.

Ik zou haast zeggen dat dit geen toeval is....

Groetjes,
Mystic.
Klik om te vergroten...


is zeker geen toeval mystic , ikzelf heb ze ook ervaren , het is alsof het echt gebeurt , en het zijn wel degelijk ZWARE nachtmerries .
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacebilly zei:
nachtmerries niet eens, gewoon hele intense dromen die ook supervet kunnen zijn.

gr
Klik om te vergroten...

Dit verschilt dan van persoon tot persoon, ikzelf ervaar voornamelijk nachtmerries met een enkele keer een droom waarvan ik zeg WAUW :grin: Ik heb gisteren en eergisteren weer wat jointjes gerookt and guess what? Mijn intense dromen zijn weer verdwenen.... En ze komen weer terug zodra ik 2 a 3 dagen niks meer heb gerookt. Toch vraag ik me af waarom? Zou het zo zijn dat wiet ons onderbewustzijn onderdrukt, waardoor het zodra je stopt, met name in je dromen vollop op de voorgrond beland. Ik zou hier graag iets wetenschappelijks over willen lezen, iemand?
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zijn genoeg filmpjes te vinden over rem slaap en slaap in het algemeen wat het allemaal met je doet enzo. Maar filmpjes die te maken hebben met dromen en wiet gebruik heb ik nog niet gezien..
Gr
A
AzharaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mysticwarrior zei:
spacebilly zei:
nachtmerries niet eens, gewoon hele intense dromen die ook supervet kunnen zijn.

gr
Klik om te vergroten...

Dit verschilt dan van persoon tot persoon, ikzelf ervaar voornamelijk nachtmerries met een enkele keer een droom waarvan ik zeg WAUW :grin: Ik heb gisteren en eergisteren weer wat jointjes gerookt and guess what? Mijn intense dromen zijn weer verdwenen.... En ze komen weer terug zodra ik 2 a 3 dagen niks meer heb gerookt. Toch vraag ik me af waarom? Zou het zo zijn dat wiet ons onderbewustzijn onderdrukt, waardoor het zodra je stopt, met name in je dromen vollop op de voorgrond beland. Ik zou hier graag iets wetenschappelijks over willen lezen, iemand?
Klik om te vergroten...


Ik dacht dat wiet je remslaap beinvloed, dit is de laatste fase van je slaap waarin je ook droomt.
Ben sinds oud en nieuw gestopt met blowen,en droom weer veel vaker en heel intens. Maar het gekke is, geen nachtmerries, alleen maar leuke dromen. :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."