Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshennepolie

hennepolie

27 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik kots van alle mensen die geloven kanker te kunnen genezen met ''wondermiddeltjes''. 't is like we're back in the far west yo. ''hennep tegen kanker!''
komop =/
P
PaffertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok, ik wou graag hennepolie kopen van deze website:

http://webwinkel.gezonder.nu/culina...?__stateless=9AE9CCC24F23896551D9B073E410FF01

hennepolie is namelijk gezond en is lekker op koud eten enzo.

echter dacht ik ook dat deze olie ook kanker kon genezen enzo, bijvoorbeeld in dit filmpje te zien:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw]http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw[/url]

maar daar laten ze zien dat ze olie maken van wiet in plaats van zaad.
huh?
zijn er twee betekenissen van hennepolie dan?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
je hebt hennepolie die gebruikt word zoals je zelf zegt die verwerkt wordt in voedsel en schoonheidsproducten deze worden gemaakt uit de zaden van een hennep/wietplant in deze producten zijn geen thc-stoffen te vinden

de andere soort word ook wel hasholie genoemt of BHO deze kan je dan op je joint smeren of sigaret om lekker stoned te worden of in een glaze buisje waar je ook opium of dmt in kan roken

dat is zowat alles wat ik weet over soorten olie

hoop dat dit je al iets verder helpt

greetz mattski
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Irezz zei:
ik kots van alle mensen die geloven kanker te kunnen genezen met ''wondermiddeltjes''. 't is like we're back in the far west yo. ''hennep tegen kanker!''
komop =/
Klik om te vergroten...

Cannabisoïden hebben wel degelijk een kankercel isolerende werking ja.
Het is niet voor niets dat steeds meer landen over de hele wereld mediwiet accepteren.
Ik roep niet dat het een wondermiddel is, maar naast regulieren behandelmethoden kan het wel een steuntje in de rug geven. Zowel geestelijk danwel dus fysiek.

OT:

Je hebt zoals Mattskovic al zei hennepolie ( degene die jij dus wilt kopen).
Dit is inderdaad gemaakt van zaden en hier zul je dus ook niet stoned van worden.

Hiernaast heb je eigenlijk nog een aantal toepassingen.
De Door bovengenoemde al eerder vermelde BHO olie, die je kunt roken op heel veel manieren.

Je heb echter ook nog de medicinale olie, die wel THC bevat maar die voor uitwendig gebruik is.
Meer een soort zalf dus, je huid neemt ook THC op, maar minder dan je longen of maag.
Hierdoor zul je alleen de medicinale effecten voelen.

Het verschil in bereidingswijze weet ik niet, het lijkt vrij veel op elkaar maar er zit een verschilletje in.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een lagereschool leerkracht van me is overleden aan kanker. Chemo, no way, haar gebedsgenezer had wonderkruiden.

Dat filmpje zien/''middeltjes'' tegen kanker vernemen, maakt me echt pissed. Die leerkracht snapte niet, net als vele anderen, dat chemo nog steeds bijna altijd noodzakelijk is. En natuurlijk ben ik hier dus over bevooroordeeld, maar still, het verdient wel een aandachtspuntje.

Ik weet dat wiet kan voorgeschreven worden, en sure, tegen pijn werkt het. Tuurlijk zou je het aan terminalen voorschrijven, je zou voor minder willen kalmeren. Mentaal werkt het vast ook wel, en ik ontken niet dat je geestkracht tegen kanker kan helpen, maar mensen moeten gewoon stoppen met wondermiddeltjes tegen de kanker zelf te gaan rondstrooien... Wanna survive, do as the doctor says. Niet wat een of ander nieuw onderzoek of shaman of whatever aanraadt. Dat is ronduit gevaarlijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet hoeveel ervaring jij met onze huidige medische experts hebt in de zorg, maar de kennis van die mensen is gemiddeld gezien echt belachelijk te noemen.

Dus doen wat de dokter zegt gaat lang, lang niet op.

Natuurlijk werkt niet elk wondermiddeltje, maar het is gewoon bewezen ( en dat is zeker niet een of ander nieuw onderzoek) dat bepaalde cannabisoïden kankercellen kunnen isoleren, remmen in de aanmaak en zelfs de afbraak bevorderen.

En chemo is zeker bijna altijd noodzakelijk, ik bedoelde dat wiet naast de mentale steun in de rug van een kankerpatiënt ook lichamelijk bij kan dragen aan het genezingsproces.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan het wel aannemen, maar het blijft bitter en wrang. Zoveel mannen en vrouwen die hun haar niet willen verliezen door chemo en dan maar hun volledige hoop op de wiet gaan vestigen...

Dan zou ik het enkel voorschrijven samen met chemo. Cannabis werkt toch vrij goed tegen bepaalde misselijkheden. Argh, kanker is zo'n touchy subject <<;;
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Then we shall quit this offtopic conversation:)
Het is idd een rot onderwerp om over te praten, op deze vrolijke zondagochtend :stoned:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
offtopic: Jouw beurt voor ontbijtkoeken te halen deze keer! :sunglasses:

positieve ontopic: Hasjolie is gewéldig. Kan je zoveel mee, kan je zo lang mee, kan je zo goed mee! Gewoon vuurtje onderhouden en damp opsnuiven gaat al hard... Ik ben fan, gewoon jammer dat het heel erg zeldzaam is. Not even mentioning the amount of marijuana you acctually need for a decent little jar.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Qua tijd is het zondagochtend, maar ik moet nog gewoon naar bedje toe hoor!
Dus een ontbijt koek gaat er niet in.. Hoewel ik wel een paar krentebollen heb liggen die na een heerlijke bong met bubble gum wel naar binnen gaan.

Hasj olie is zeker erg lekker danwel functioneel! :hearteyes:
En zelf maken smaakt het beste!
Knipafval FTW:)
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Qua tijd is het zondagochtend, maar ik moet nog gewoon naar bedje toe hoor!
Dus een ontbijt koek gaat er niet in.. Hoewel ik wel een paar krentebollen heb liggen die na een heerlijke bong met bubble gum wel naar binnen gaan.

Hasj olie is zeker erg lekker danwel functioneel! :hearteyes:
En zelf maken smaakt het beste!
Knipafval FTW:)
Klik om te vergroten...

Knipafval krijg ik genoeg... Ik blijk de enige die het zonder problemen en met erg veel smaak oprookt :tearsofjoy:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Je bent toch niet in de war met gruis he?
Klik om te vergroten...

Nee hoor! was begonnen als cadeautje voor me~ mams boyfriend had 22 gram knipafval gekregen, voor cakejes ofzo, maar het bleek perfect rookbaar. Ok, takjes zijn even wennen, maar die extreem harde donkergroene brokjes erbij maakten het helemaal goed!
Sindsdien sta ik er min of meer bekend als wietafvalbak :wink: TBH heb ik nog nooit spacecake gegeten. Ik wil gewoon de wiet niet verneuken you see. Als ik 't ooit 's maak zal het met behulp van een levende professional zijn. No book stuffz. Zelfde met hasjolie. Ik ben een negatief mirakel in de keuken~ no kidding. Ik oefen nog steeds op eieren bakken, laat staan even spacecake maken of hasjolie maken :mrgreen:
de hasjolie die ik toen had was van 'n stoner die vlakbij school woonde. De periode datie 't had was more or less magisch :d hasjoliehigh leek me erg veel opgewekter. Nuja, 't is drie jaar geleden sinds ik nog's hasjolie zag. Mensen die klagen over de onvindbaarheid van lsd zouden 's hasjolie moeten zoeken *zucht*
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja, als je een spacecake nog niet kunt bakken zou ik niet aan BHO beginnen nee.
Maar het is zeker gewoon goed te doen.

Maar in veel shops verkopen ze ook gewoon space cake hoor, is een beetje diezelfde opgewekte high als olie, maar dan wat harder.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Tja, als je een spacecake nog niet kunt bakken zou ik niet aan BHO beginnen nee.
Maar het is zeker gewoon goed te doen.

Maar in veel shops verkopen ze ook gewoon space cake hoor, is een beetje diezelfde opgewekte high als olie, maar dan wat harder.
Klik om te vergroten...

Mm, Witte de With in R'dam is more or less de enige bereikbare, tenzij ik ''foute'' buurten doormoet. En ik denk niet dat ze er spacecake hebben. Maarten zei van niet althans. Ben wel fan van de voorgerolde joints tho. Ultieme luiheid.
Nederland is kingdom of heaven compared to belgium, drug wise. 41 jaar te laat, paar 100 kilometer te zuidelijk geboren :(
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vraag het eens.
Anders weten hun wel waar de dicht bijzijnste shop zitten die ze wel hebben, zo zijn de bij de wit dan wel weer:)
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Vraag het eens.
Anders weten hun wel waar de dicht bijzijnste shop zitten die ze wel hebben, zo zijn de bij de wit dan wel weer:)
Klik om te vergroten...

Vroeger/nu was/is er, ik dénk in Haarlem, een coffeeshop uitgebaad door een lesbisch koppel. Mét cake, mét sfeer! Ben er nooit geweest, was veel te jong, maar m'n ouders waren er vaste klant. Geweldige coffeeshop verhalen :stoned:

erm ja. hasjolie. LEKKER :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zitten er in r'dam zowiso een paar die cake hebben.
Kan zo niet opnoemen welke of waar, want ben daar alleen in erg niet nuchtere staat geweest.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
Zitten er in r'dam zowiso een paar die cake hebben.
Kan zo niet opnoemen welke of waar, want ben daar alleen in erg niet nuchtere staat geweest.
Klik om te vergroten...

Nou, als ik er ben is het ook niet om musea te doen :tearsofjoy:
Ik meen me plots te herinneren dat hasjolie illegaal is trouwens? Of maakt m'n brein valse herinneringen aan?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee hoor, ze hebben gelijk:)
Anders zou je het wel in de shop kunnen kopen!
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Nee hoor, ze hebben gelijk:)
Anders zou je het wel in de shop kunnen kopen!
Klik om te vergroten...

Ik meen me zelfs te herinneren dat het als harddrugs wordt geclassificeerd?

(Wat ergens ook weer logisch lijkt, aangezien het illegaal is. Maar anderzijds, alcohol is niet illegaal. hmhm, moeilijke systemen!)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."