Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshennepolie

hennepolie

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#1
PepTalk zei:
Nee hoor, ze hebben gelijk:)
Anders zou je het wel in de shop kunnen kopen!
Klik om te vergroten...

Ik meen me zelfs te herinneren dat het als harddrugs wordt geclassificeerd?

(Wat ergens ook weer logisch lijkt, aangezien het illegaal is. Maar anderzijds, alcohol is niet illegaal. hmhm, moeilijke systemen!)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Harddrugs en softdrugs is bs.

Softdrugs = wiet en hasj = gedoogd.
Harddrugs = alles wat illegaal is.
Alcohol = legaal, en word niet getypeerd als drugs. Wel als verdovend middel, waar zelfs zwaardere straffen op staan dan rijden onder welk ander middel dan ook.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Harddrugs en softdrugs is bs.

Softdrugs = wiet en hasj = gedoogd.
Harddrugs = alles wat illegaal is.
Alcohol = legaal, en word niet getypeerd als drugs. Wel als verdovend middel, waar zelfs zwaardere straffen op staan dan rijden onder welk ander middel dan ook.
Klik om te vergroten...

Nice. Same for Belgium?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kinda,

Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.

Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.

Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Kinda,

Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.

Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.

Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.
Klik om te vergroten...

Naar men mij heeft verteld: max 2 of 3 gram op zak. Gebruiken op openbare plaatsen (including straat) is verboden, dus moet je gewoon boffen met de politieman. En ook onze wiet moet op onze rug groeien: verboden te kopen/verkopen, verboden te transporteren. zaadjes lijken me ook rather illegal hier. anyhow, politie kan je wel bekeuren en stuff afpakken. Ik hoor ook dat bijvoorbeeld een halve gram speed ofzo in nederland wel wordt gedoogd, onder ''eigen gebruik''
Guess what, Belgium doesn't! :wink:
So far for theory, in praktijk nog nooit aangesproken geweest voor blowen, ookal was ik zichtbaar minderjarig. 1 maal opgepakt in een kasteel, met een paar vrienden, en een paar gram wiet. we werden ondervraagd, maar er kwam niets op ons strafblad. biggest surprise was toen een agent me terugriep: ''hey, je vergeet je stuff''
gooide ie gewoon m'n zakje terug. :hearteyes: vergat ik even dat ik een uur eerder rather harsh en rather nude was gefouilleerd :tearsofjoy: ach, politie in belgië, lots of barks but no bites at all. ze drinken liever rustig hun biertje.

ontopic: mmm hasjolie :mrgreen:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het eerste stuk was de praktijk, en niet de theorie.
In beide landen is alles verboden, ook in Nederland.
Echter, in Nederland word 5gram wiet op zak gedoogd, je hebt bij betrapping wel kans op bekeuring en inbeslagname.

Ook bij ons moet het op onze rug groeien, behalve de shop dan.
Deze mag alleen verkopen, en niet inkopen dat is illegaal. Ook kweken is illegaal.
5 buitenplantjes word over het algemeen gedoogd, mits het geen bossen zijn en je er niet te veel van af haalt. Tegenwoordig worden er eigenlijk ook altijd meteen boetes uitgedeeld.

In de praktijk zal het afgezien van de shops wel ongeveer gelijk lopen met het praktijkbeleid.
Als je met een halve gram speed of wat hasjolie ( ontopic!) gepakt word, ben je het zowiso kwijt.
Of je een bekeuring/andere straf krijgt is dan afhankelijk van de hoeveelheid, je verleden en je gedrag op dat moment.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ligt het aan mij, of wordt de wereld sneller strenger dan ik kan volgen? :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
In Nederland zijn ze de boel flink aan het aanhalen ja de laatste jaren.
De rest van de wereld versoepelt juist:)

Over een jaar of 10 denk ik dat het in elk land mogelijk is om een mediwietpas te krijgen.

But for once, let's talk ontopic.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."