PepTalk zei:
Kinda,
Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.
Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.
Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.
Naar men mij heeft verteld: max 2 of 3 gram op zak. Gebruiken op openbare plaatsen (including straat) is verboden, dus moet je gewoon boffen met de politieman. En ook onze wiet moet op onze rug groeien: verboden te kopen/verkopen, verboden te transporteren. zaadjes lijken me ook rather illegal hier. anyhow, politie kan je wel bekeuren en stuff afpakken. Ik hoor ook dat bijvoorbeeld een halve gram speed ofzo in nederland wel wordt gedoogd, onder ''eigen gebruik''
Guess what, Belgium doesn't!
So far for theory, in praktijk nog nooit aangesproken geweest voor blowen, ookal was ik zichtbaar minderjarig. 1 maal opgepakt in een kasteel, met een paar vrienden, en een paar gram wiet. we werden ondervraagd, maar er kwam niets op ons strafblad. biggest surprise was toen een agent me terugriep: ''hey, je vergeet je stuff''
gooide ie gewoon m'n zakje terug.
![:hearteyes:]()
vergat ik even dat ik een uur eerder rather harsh en rather nude was gefouilleerd
![:tearsofjoy:]()
ach, politie in belgië, lots of barks but no bites at all. ze drinken liever rustig hun biertje.
ontopic: mmm hasjolie
