Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshennepolie

hennepolie

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik kots van alle mensen die geloven kanker te kunnen genezen met ''wondermiddeltjes''. 't is like we're back in the far west yo. ''hennep tegen kanker!''
komop =/
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Qua tijd is het zondagochtend, maar ik moet nog gewoon naar bedje toe hoor!
Dus een ontbijt koek gaat er niet in.. Hoewel ik wel een paar krentebollen heb liggen die na een heerlijke bong met bubble gum wel naar binnen gaan.

Hasj olie is zeker erg lekker danwel functioneel! :hearteyes:
En zelf maken smaakt het beste!
Knipafval FTW:)
Klik om te vergroten...

Knipafval krijg ik genoeg... Ik blijk de enige die het zonder problemen en met erg veel smaak oprookt :tearsofjoy:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Je bent toch niet in de war met gruis he?
Klik om te vergroten...

Nee hoor! was begonnen als cadeautje voor me~ mams boyfriend had 22 gram knipafval gekregen, voor cakejes ofzo, maar het bleek perfect rookbaar. Ok, takjes zijn even wennen, maar die extreem harde donkergroene brokjes erbij maakten het helemaal goed!
Sindsdien sta ik er min of meer bekend als wietafvalbak :wink: TBH heb ik nog nooit spacecake gegeten. Ik wil gewoon de wiet niet verneuken you see. Als ik 't ooit 's maak zal het met behulp van een levende professional zijn. No book stuffz. Zelfde met hasjolie. Ik ben een negatief mirakel in de keuken~ no kidding. Ik oefen nog steeds op eieren bakken, laat staan even spacecake maken of hasjolie maken :mrgreen:
de hasjolie die ik toen had was van 'n stoner die vlakbij school woonde. De periode datie 't had was more or less magisch :d hasjoliehigh leek me erg veel opgewekter. Nuja, 't is drie jaar geleden sinds ik nog's hasjolie zag. Mensen die klagen over de onvindbaarheid van lsd zouden 's hasjolie moeten zoeken *zucht*
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja, als je een spacecake nog niet kunt bakken zou ik niet aan BHO beginnen nee.
Maar het is zeker gewoon goed te doen.

Maar in veel shops verkopen ze ook gewoon space cake hoor, is een beetje diezelfde opgewekte high als olie, maar dan wat harder.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Tja, als je een spacecake nog niet kunt bakken zou ik niet aan BHO beginnen nee.
Maar het is zeker gewoon goed te doen.

Maar in veel shops verkopen ze ook gewoon space cake hoor, is een beetje diezelfde opgewekte high als olie, maar dan wat harder.
Klik om te vergroten...

Mm, Witte de With in R'dam is more or less de enige bereikbare, tenzij ik ''foute'' buurten doormoet. En ik denk niet dat ze er spacecake hebben. Maarten zei van niet althans. Ben wel fan van de voorgerolde joints tho. Ultieme luiheid.
Nederland is kingdom of heaven compared to belgium, drug wise. 41 jaar te laat, paar 100 kilometer te zuidelijk geboren :(
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraag het eens.
Anders weten hun wel waar de dicht bijzijnste shop zitten die ze wel hebben, zo zijn de bij de wit dan wel weer:)
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Vraag het eens.
Anders weten hun wel waar de dicht bijzijnste shop zitten die ze wel hebben, zo zijn de bij de wit dan wel weer:)
Klik om te vergroten...

Vroeger/nu was/is er, ik dénk in Haarlem, een coffeeshop uitgebaad door een lesbisch koppel. Mét cake, mét sfeer! Ben er nooit geweest, was veel te jong, maar m'n ouders waren er vaste klant. Geweldige coffeeshop verhalen :stoned:

erm ja. hasjolie. LEKKER :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zitten er in r'dam zowiso een paar die cake hebben.
Kan zo niet opnoemen welke of waar, want ben daar alleen in erg niet nuchtere staat geweest.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Zitten er in r'dam zowiso een paar die cake hebben.
Kan zo niet opnoemen welke of waar, want ben daar alleen in erg niet nuchtere staat geweest.
Klik om te vergroten...

Nou, als ik er ben is het ook niet om musea te doen :tearsofjoy:
Ik meen me plots te herinneren dat hasjolie illegaal is trouwens? Of maakt m'n brein valse herinneringen aan?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee hoor, ze hebben gelijk:)
Anders zou je het wel in de shop kunnen kopen!
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Nee hoor, ze hebben gelijk:)
Anders zou je het wel in de shop kunnen kopen!
Klik om te vergroten...

Ik meen me zelfs te herinneren dat het als harddrugs wordt geclassificeerd?

(Wat ergens ook weer logisch lijkt, aangezien het illegaal is. Maar anderzijds, alcohol is niet illegaal. hmhm, moeilijke systemen!)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Harddrugs en softdrugs is bs.

Softdrugs = wiet en hasj = gedoogd.
Harddrugs = alles wat illegaal is.
Alcohol = legaal, en word niet getypeerd als drugs. Wel als verdovend middel, waar zelfs zwaardere straffen op staan dan rijden onder welk ander middel dan ook.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Harddrugs en softdrugs is bs.

Softdrugs = wiet en hasj = gedoogd.
Harddrugs = alles wat illegaal is.
Alcohol = legaal, en word niet getypeerd als drugs. Wel als verdovend middel, waar zelfs zwaardere straffen op staan dan rijden onder welk ander middel dan ook.
Klik om te vergroten...

Nice. Same for Belgium?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kinda,

Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.

Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.

Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Kinda,

Alleen wat minder tolerantie wat betreft wiet en hasj. Maar over het algemeen wel redelijk gedoogd dacht ik. Ben geen Belg dus weet het nier precies.

Maar deze avond nog wel aangesproken in Antwerpen door een paar ''flikken'' dat we daar niet mochten blowen en even een wat rustiger plekje moesten opzoeken.

Volgens de wet wel bij de illegale zooi, hoewel ik niet weet of Belgie ook het belachelijke hard- en softdrugs policy heeft.
Klik om te vergroten...

Naar men mij heeft verteld: max 2 of 3 gram op zak. Gebruiken op openbare plaatsen (including straat) is verboden, dus moet je gewoon boffen met de politieman. En ook onze wiet moet op onze rug groeien: verboden te kopen/verkopen, verboden te transporteren. zaadjes lijken me ook rather illegal hier. anyhow, politie kan je wel bekeuren en stuff afpakken. Ik hoor ook dat bijvoorbeeld een halve gram speed ofzo in nederland wel wordt gedoogd, onder ''eigen gebruik''
Guess what, Belgium doesn't! :wink:
So far for theory, in praktijk nog nooit aangesproken geweest voor blowen, ookal was ik zichtbaar minderjarig. 1 maal opgepakt in een kasteel, met een paar vrienden, en een paar gram wiet. we werden ondervraagd, maar er kwam niets op ons strafblad. biggest surprise was toen een agent me terugriep: ''hey, je vergeet je stuff''
gooide ie gewoon m'n zakje terug. :hearteyes: vergat ik even dat ik een uur eerder rather harsh en rather nude was gefouilleerd :tearsofjoy: ach, politie in belgië, lots of barks but no bites at all. ze drinken liever rustig hun biertje.

ontopic: mmm hasjolie :mrgreen:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het eerste stuk was de praktijk, en niet de theorie.
In beide landen is alles verboden, ook in Nederland.
Echter, in Nederland word 5gram wiet op zak gedoogd, je hebt bij betrapping wel kans op bekeuring en inbeslagname.

Ook bij ons moet het op onze rug groeien, behalve de shop dan.
Deze mag alleen verkopen, en niet inkopen dat is illegaal. Ook kweken is illegaal.
5 buitenplantjes word over het algemeen gedoogd, mits het geen bossen zijn en je er niet te veel van af haalt. Tegenwoordig worden er eigenlijk ook altijd meteen boetes uitgedeeld.

In de praktijk zal het afgezien van de shops wel ongeveer gelijk lopen met het praktijkbeleid.
Als je met een halve gram speed of wat hasjolie ( ontopic!) gepakt word, ben je het zowiso kwijt.
Of je een bekeuring/andere straf krijgt is dan afhankelijk van de hoeveelheid, je verleden en je gedrag op dat moment.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ligt het aan mij, of wordt de wereld sneller strenger dan ik kan volgen? :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
In Nederland zijn ze de boel flink aan het aanhalen ja de laatste jaren.
De rest van de wereld versoepelt juist:)

Over een jaar of 10 denk ik dat het in elk land mogelijk is om een mediwietpas te krijgen.

But for once, let's talk ontopic.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou, ik maak er liever olie van.
Even veel stonedheid, en ik vind het er niet eens aantrekkelijk uitzien, dus dat heb ik nog nooit geprobeert.

Je bent toch niet in de war met gruis he?
P
PaffertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok, ik wou graag hennepolie kopen van deze website:

http://webwinkel.gezonder.nu/culina...?__stateless=9AE9CCC24F23896551D9B073E410FF01

hennepolie is namelijk gezond en is lekker op koud eten enzo.

echter dacht ik ook dat deze olie ook kanker kon genezen enzo, bijvoorbeeld in dit filmpje te zien:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw]http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw[/url]

maar daar laten ze zien dat ze olie maken van wiet in plaats van zaad.
huh?
zijn er twee betekenissen van hennepolie dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."