Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsinfo nodig over snelle hartkloppingen

info nodig over snelle hartkloppingen

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon normaal, ik heb dat ook altijd als ik geblowd heb.
b
blaCkadderLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Gewoon normaal, ik heb dat ook altijd als ik geblowd heb.
Klik om te vergroten...

is er geen manier om je bloeddruk wat lager te krijgen tijdens blowen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verhoogde hartslag is normaal, hartkloppingen niet.

Hartkloppingen is een erg onregelmatige (verhoogde, of verlaagde) hartslag die soms overslaat.

Het is dus volkomen normaal, en niet erg schadelijk.
Als je je hart dan nog eens extra gaat belasten door hard te gaan fietsen, tja dat is in mijn ogen niet erg slim.

Van blowen krijg je zoals je vrienden zeiden geen lage hartslag, dan waren ze gewoon niet stoned:)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, maar iedereen zegt altijd dat ze hartkloppingen hebben terwijl ze bedoelen dat ze gewoon een versnelde hartslag hebben.

Ik ging er dus eigenlijk van uit dat hij dat laatste bedoelde.
w
wakawakaLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Inderdaad, maar iedereen zegt altijd dat ze hartkloppingen hebben terwijl ze bedoelen dat ze gewoon een versnelde hartslag hebben.

Ik ging er dus eigenlijk van uit dat hij dat laatste bedoelde.
Klik om te vergroten...

De formele betekenis van hartkloppingen: Het voelen van je hartslag in ruststand zonder dit opzettelijk te meten. Dit krijg je tijdens het stonen.
Een overslaande hartslag noem je een 'hartritmestoornis' dit hoor je niet tijdens het stonen te krijgen, tenzij je het eruit gaat fietsen natuurlijk :tongueout: Dan klopt je hart zo snel.
Hartkloppingen bij het blowen komt bijna nooit in combinatie met hartritmestoornissen voor, als je hier in nuchtere situatie last van hebt juist wel.
Daarom denken mensen vaak dat hartkloppingen hetzelfde is als hartritmestoornissen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
100km :openmouth:, doe maar!

Vergeet ook niet dat nicotine je hartslag ook verhoogt, het vernauwd ook de bloedvaten waardoor de bloeddruk hoger word. Dit duurt voor ongeveer een half uur. Als je er dan ook nog bij gaat fietsen, dan vind ik het niet verwonderlijk dat je hart een beetje tekeer gaat :grin:.

Overigens zal het niet zo zijn dat de hartslag van je vrienden lager en/of langzamer word - dit hebben ze gewoon niet door omdat ze stoned zijn :wink:. Sommige mensen zijn nou eenmaal meer bewust over hun lichaam dan andere.
h
heersbeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan ontzettend irritant zijn ja, heb je net lekker een jointje gerookt en kun je niet stil blijven zitten omdat je ze zenuwachtig wordt van die hoge hartslag.
Ik heb het ook een hele tijd gehad en ben er nu van af, hoe weet ik niet helemaal.
Ben sowieso minder gaan smoken omdat het gewoon niet meer relaxed was. Als ik erg moe was kwam het altijd en als ik gestressed was ook. Wat wel helpt bij mij is dat ik er gewoon geen aandacht aan geef en probeer te ontspannen. Minder joints roken helpt ook wel en nu kan ik meer genieten van het moment dat ik wel rook.
b
blaCkadderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke, ik heb genoeg info en ik hoop dat de andere genoeg info hebben gehad!

Thanks a lot mensen
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beetje dom om je hartslag te willen verlagen, je hart gaat niet voor niets zo snel pompen dus ik zou dat maar niet ontregelen.

En ja hartkloppingen bij blowen is gewoon normaal je gaat er heus niet dood aan
b
blaCkadderLid
01-01-2024, 00:00
#10
hi

sinds ik blow, heb ik snelle hartkloppingen
natuurlijk is dat normaal zeggen ze.
Maar vorige week vrijdag had ikj het weer. Ik vroeg aan me vrienden of zij t zelfde hadden. Ze zeiden dat hun hart heeeeel langzaam klopte, en de mijne ging te keer.
Ik ging eventjes een stukje snel fietsen, meestal ben ik dan moe maar toen kon ik nog 100km fietsen :P

kan dit schadelijk zijn zoals een hart infarct ofz?

thx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."