Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvochtige / zware wiet > drogen

vochtige / zware wiet > drogen

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien heeft het net voor het oogsten in de regen gestaan ofzo, maar dan als nog zou het binnen afzienbare tijd niet meer doorweekt moeten zijn...

In het ergste geval kun je er even een haarföhn op zetten, maar over het algemeen raad ik dat soort dingen af.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drogen op tafel of inderdaad op hangen.
Karton van de doos wordt nat, vochtig en dat is dus niet bevorderlijk
P
PepnoizeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb de grote kartonnen doos nu open onder mijn bed staan, en zal proberen deze zoveel mogelijk nog wat extra circulerende lucht te geven... maar ergens ophangen is geen optie, het zijn namelijk allemaal al getrimde topjes met zo goed als geen tak meer er aan ..

ik weet echt niet wat het is, de wiet lijkt wel te zweten... echt vreemd , het lijkt alsof hij vochter en natter is dan wanneer ik begon met het extra drogen.
misschien is er haarlak ofzo op gedaan ? is het hard worden van de assen hier een symptoom van ? (je kent dat wel, wanneer je de assen er niet af kan tikken maar ze er bijna af "breken")

ik ga het nog even aankijken en als het niet betert ga ik het ladingetje terug doen...

het ging dus zo ; ik zei die gast... de wiet geeft harde assen als je hem rookt.
hij gaf me dan de raad van hem nog wat te drogen... met dit dus als gevolg :) heel vreemd allemaal


in ieder geval bedankt al voor de goede raad allemaal ! :wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aangezien je dus losse topjes hebt is ophangen geen mogelijkheid.
Wat je wel kunt doen is in een wat grotere afgesloten ruimte ( zoals bijv. een klerenkast) iets fabriceren met een net. ( vliegenhor, van dat ''vergietgaas'' enz.) En dan het liefst nog een ventilator erbij.

Maar wiet waar je het vocht uit kunt knijpen na een paar dagen?
Dan zou ik die persoon toch echt goed moeten kennen, en de plantjes waar het af komt meerdere malen moeten hebben gezien zou ik het willen roken hoor..

Het steeds natter worden kan ook al het begin van rot zijn, maar dat is wel duidelijk mocht dat zo zijn.

In een open kartonnendoos onder een bed is nog steeds niets, terug doen die handel!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
:tearsofjoy:

Onder je bed komt er alsnog vrij weinig verse lucht bij.
Luister nu maar gewoon en haal het UIT de doos wil je nog rookbare wiet krijgen, sowieso zou ik het allemaal weggooien zoals je het beschrijft.

Dat gaas idee is ook nog wel slim!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy: Dat gaas idee is ook nog wel slim!
Klik om te vergroten...

Bij ''professionele'' kwekers word alles op droogrekken gedroogd. Dus gewoon losse, geknipte topjes op zo'n groot stuk ''gaas op pootjes''.

Ik hang liever takken met blad en al op:)
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#7
In een doos zorgt ervoor dat het vocht dat in de wiet zit de lucht in gaat, maar het geraakt niet weg dus gaat het terug condenseren waardoor je het vocht OP je wiet ziet liggen -> dat maakt het juist erger...

Dus zoals iedereen zegt: ophangen die handel.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy: Dat gaas idee is ook nog wel slim!
Klik om te vergroten...

Bij ''professionele'' kwekers word alles op droogrekken gedroogd. Dus gewoon losse, geknipte topjes op zo'n groot stuk ''gaas op pootjes''.

Ik hang liever takken met blad en al op:)
Klik om te vergroten...

Ziet er veel mooier uit en schijnt toch ook nog een iets zoetere smaak te geven uiteindelijk?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Qua uiterlijk maakt het denk ik weinig verschil.
Wel schijnt de wiet er inderdaad zoeter van te worden, doordat er meer chlorofyl in de toppen kan komen. Die chlorofyl word dan tijdens het drogen weer omgezet in suikers.
Ook schijnt het de potentie ietjes ten goede te komen, aangezien een afgeknipte tak nog zo'n 2 dagen afrijpt. Topjes zelf niets.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oom Klaas zei:
Qua uiterlijk dat je mooi naar een dikke tak kan kijken die over gespannen visdraad ligt, bedoel ik :grin:
Klik om te vergroten...

Haha, ja oke! Zeker waar!:)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maat van me en ik plus nog wat gasten gingen na 't uitgaan naar z'n huis, komt hij opeens naar beneden met een dikke tak. Mooi is dat als je al best zat bent :sunglasses:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Qua uiterlijk dat je mooi naar een dikke tak kan kijken die over gespannen visdraad ligt, bedoel ik :grin:
P
PepnoizeLid
01-01-2024, 00:00
#13
hallo,
ik heb een 40 gram wietjes gekocht van een vriend
deze wiet is erg zwaar , een gewone top weegt al heel snel een gram, tegenover andere wietjes ...

hij zei me dan, het zou kunnen dat hij nog even moet drogen,
dus ik heb dan 20 gram in een grote platte kartonnen doos gelegd (oude doos van laptop) en verlucht deze dagelijks, nu de 3de dag.

Maar, als ik nu aan de wiet voel, voelt hij nog vochtiger en klammiger aan dan voor dat ik hem in de doos legde. bij sommige topjes zie ik zelfs het vocht er op zitten en als ik der dan op knijp hangt het aan mijn vingers...

is dit een goed teken en is het vocht uit de wiet aan het komen? en moet ik gewoon nu wachten tot het vocht dat nu op de wiet zit, verdampt in de lucht ?

of

is dit een slecht teken ?

ik vond het gewoon heel vreemd dat hij opeens zo klammig en vochtig aanvoelt. dagelijks verluchten is toch genoeg ?

grtjs!

Pepnoiiiiiize
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoezo in een doos?
Er moet constant verse lucht bij kunnen komen.

Vaak worden gewoon complete takken aan een visdraadje ofzo gehangen in een goed geventileerde ruimte.

In ieder geval niet in een doos
P
PepnoizeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
Hoezo in een doos?
Er moet constant verse lucht bij kunnen komen.

Vaak worden gewoon complete takken aan een visdraadje ofzo gehangen in een goed geventileerde ruimte.

In ieder geval niet in een doos
Klik om te vergroten...
ik dacht gehoord te hebben dat een kartonnen doos ofzo goed was, omdat het vocht dan wat in het karton kon trekken...
gewoon hier in mn slaapkamer ofzo is geen optie, ouders weten hier niets van en moet zo blijven :) en het zijn al geknipte topjes dus in een kast ophangen ofzo is ook geen optie ...
maar toch bedankt Klaas :)


iemand dat het vochtig / klammig zijn kan verklaren en daarvoor hulp kan bieden?
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
let op alshij vochtig is en in een niet geventileerde ruimte ligt,
schimmeltjes houden erg van deze omstandigheden. en ik denk niet datje 40grammetjes rot wil
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pepnoize zei:
Oom Klaas zei:
Hoezo in een doos?
Er moet constant verse lucht bij kunnen komen.

Vaak worden gewoon complete takken aan een visdraadje ofzo gehangen in een goed geventileerde ruimte.

In ieder geval niet in een doos
Klik om te vergroten...
ik dacht gehoord te hebben dat een kartonnen doos ofzo goed was, omdat het vocht dan wat in het karton kon trekken...
gewoon hier in mn slaapkamer ofzo is geen optie, ouders weten hier niets van en moet zo blijven :) en het zijn al geknipte topjes dus in een kast ophangen ofzo is ook geen optie ...
maar toch bedankt Klaas :)


iemand dat het vochtig / klammig zijn kan verklaren en daarvoor hulp kan bieden?
Klik om te vergroten...

Ophangen dus, als je geen (zoals hierboven gezegd) rot wilt.
Zoek een maat waar je het kan ophangen, leegstaand huis als je het heel gek wilt maken.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hou dan in ieder geval de deksel er af, anders is er inderdaad grote kans op schimmel. Maar het vocht hoort er dus echt niet zomaar af te druipen, wat heeft die gast in godsnaam gedaan met dat spul?
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Luchtvochtigheid is ook belangrijk! Zorg voor een geventileerde donkere niet te natte maar ook niet te droge plek. :tongueout: lastig ja..

Is het net geoogst van bv buitenkweek of is er misschien met de wiet gerommeld?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lol, daar heb ik gewoon overheen gelezen :beer:
Klinkt niet echt goed lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."