Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen en hartkloppingen

Blowen en hartkloppingen

8 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik een joint met veel tabak rook, versnelt mijn hartslag ook sterk. Dus probeer eens puur of met weinig tabak.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat meestal samen met last van me linkerarm en hand, waar ik nu bij de fysiotherapeut voor loop.
Klik om te vergroten...

Wat voor last aan je linkerarm en -hand bedoel je precies?
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi DF-ers!

Ik heb een vraagje;

Ik heb al een tijdje ''last'' van hartkloppingen,
een hele aanwezige hartslag die soms overslaat als ik bijvoorbeeld in bed ga liggen.
Soms ook gewoon overdag, gevolgd door een licht benauwd gevoel dat snel weer weg trekt.

Ik blow dagelijks 3-4 jointjes, soms wel wat meer.
Voor de rest geen psychische problemen, ga gewoon naar school, voel me gemotiveerd, nooit angstaanvallen, en heel sociaal en relaxed

Heb 1 keer gehad dat ik (na een weekendje ''bagger'' speed doen, hierna nooit meer speed) een paar blowtjes had gerookt, ging slapen, en dat me hart hee lsnel te keer ging. Dacht toen dat ik een hartaanval had, 112 gebeld, maar zij zeiden dat het tussen me oren zat, dat ik een zogenaamde ''angstaanval'' had (Ze hadden alles bekeken). Ook nog naar de dokter geweest, en me bloeddruk en hartslag klonk gezond volgens hem.

Het gaat meestal samen met last van me linkerarm en hand, waar ik nu bij de fysiotherapeut voor loop.

Is deze hartslag echt tussen me oren, of heeft wiet echt invloed op de gezondheid van het hart?

Of komt het door dat ik eens in de 2-3 weken mdma doe?
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#4
blu zei:
Het gaat meestal samen met last van me linkerarm en hand, waar ik nu bij de fysiotherapeut voor loop.
Klik om te vergroten...

Wat voor last aan je linkerarm en -hand bedoel je precies?
Klik om te vergroten...

Voelt zwaarder aan, heel hangerig gevoel.
Me schouder ''knakt'' behoorlijk bij een bepaalde beweging die vaak voorkomt,
en me hand ook, ring, middel en wijsvinger doen ook pijn.

Spieren lijken ook strakker te staan.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nibiru zei:
blu zei:
Het gaat meestal samen met last van me linkerarm en hand, waar ik nu bij de fysiotherapeut voor loop.
Klik om te vergroten...

Wat voor last aan je linkerarm en -hand bedoel je precies?
Klik om te vergroten...

Voelt zwaarder aan, heel hangerig gevoel.
Me schouder ''knakt'' behoorlijk bij een bepaalde beweging die vaak voorkomt,
en me hand ook, ring, middel en wijsvinger doen ook pijn.

Spieren lijken ook strakker te staan.
Klik om te vergroten...

Die hartkloppingen die jij omschrijft zijn redelijk onschuldig en een logisch gevolg van het blowen. Als je wiet rookt verwijden je bloedvaten zich, waardoor je bloeddruk daalt. Hierdoor kun je je ook duizelig en slap gaan voelen na een jointje (komt meestal voor bij beginners). Een natuurlijke respons van je lichaam op het dalen van je bloeddruk is dat je hart sneller gaat kloppen, waardoor er meer bloed wordt rondgepompt en je bloeddruk dus weer een beetje op normaal niveau komt. Waarschijnlijk zorgt het verwijden van je bloedvaten dus ook voor het zware gevoel in je arm.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had (en heb terug :rolleyes: ) ook 'last' van die hartkloppingen. Dat was een hele tijd geleden de reden waarom ik (na 15 jaar blowen ... dus niet meteen beginnersverschijnselen) gestopt ben met blowen. Ik had het alleen met weed, niet met hasj, dus een tijdje overgeschakeld, maar dan toch maar beslist om er helemaal mee te kappen.
Nu rook ik heel af en toe nog eens mee met mijn vriend, en dan komen die hartkloppingen en draaierigheid meteen opzetten ... en dat is tegenwoordig ook de reden waarom ik het doe. Ik geniet er zelfs even van, om me zo op het randje van 'slecht' te voelen. Uiteraard alleen als ik thuis op de bank lekker kan gaan hangen en me kan laten gaan.
Maar echt terug beginnen blowen? Naah, ik ben te blij dat ik er vanaf ben, ik stond op (in het weekend), at een lekker ontbijtje, rookte een joint, en crashtte 2u voor tv .... dit proces herhaalde zich tot het weekend over was (af en toe nog eens lekker stappen, maar dan alleen met hulpmiddelen, of ik kwam de deur niet uit ...).
F
FonsjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja, ooit na school zijden mijn maten dat ze een joint hadden en ik dacht dit probeer ik is. Ik had 5 trekjes gedaan. Er zat tamelijk veel tussen. Ik merkte op dat mijn hartslag versnelde maar dit ging over na 10 minuten. eventjes was er een gelukkig-gevoel maar toen plots op de bus terug naar huis ontplofte er precies iets in mijn lichaam. Het was mijn hart dit heeft 4u aan een stuk doorgegaan ik dacht dat ik dood ging. Iedereen moest er mee lachen. Maar dit was helemaal niet zo. De volgende dag leek alsof de wereld veranderd was in een eindeloze depressie. Ik dacht alleen nog maar aan de dood en volgde constant mijn hartslag. Echt niet prettig (dit begon in februari 2009 en eindige in juni 2009). Ik hier maanden last van gehad en de hartkloppingen ook. Ik ben gestopt met alles ook met roken en drinken. Ik ben er nu eindelijk vanaf en ben blij ik raak nooit meer een joint aan. Maar de jeugd draait precies enkel maar rond drugs. Ik begrijp niet dat mensen dit in hun lichaam kunnen krijgen, ik heb een keer geƫxperimenteerd en dit was meer als genoeg. Eigenlijk ben ik blij dat ik dit heb voor gehad. Waar zou ik anders nu zijn...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uit je verhaal haal ik op dat je enkele maanden last hebt gehad van hartkloppingen door eenmalig gebruik?

Ik kan misschien wat te snel oordelen, maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat het eerder psychische klachten zijn geweest dan daadwerkelijk problemen met het hart.
Ben je naast het stoppen met roken en drinken (wat natuurlijk hartstikke positief is!) ook bij medisch specialisten geweest met je klachten? En schreven zij dit toe aan het eenmalig blowen?
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou wel effe minderen met die mdma!

Laat enkele maanden tussen, da's al slecht genoeg voor je hart. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."