Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 verschillende wiet soorten maar lijken indentiek

2 verschillende wiet soorten maar lijken indentiek

37 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het effect is inderdaad ook erg bepaald door de kweker.
Maar qua uiterlijk zien de buds van eenzelfde soort ( stekjes is vaak van 1 of 2 moeder planten, dus identiek, en zelfs van zelfde soort zaad planten) er toch wel het zelfde uit hoor.

Dus uiterlijk verschil moet er DUIDELIJK aanwezig zijn tussen een skunk en haze.
Het verschil in effect zal je als beginnend blower misschien niet eens merken.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#2
langeman zei:
Gewoon oproken en volgende keer weer iets nieuws kopen. Je leert het vanzelf (in grote lijn)herkennen. Haze meurt nog meer dan skunk. Je moet ervan houden.
Dezelfde soort ziet er bij dezelfde koffieshop ook nog weleens verschillend uit. Dit set en setting kun je ook toepassen op de kweek en bepalen het eindresultaat. Was het een gezonde stek, is die goed gevoed, belicht, gedroogd enzovoort.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad zo dat hij wat beter ruikt dan de NLX van mij (is dat een skunk dan) maraja ik ga vanaaf even piccie poste :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skunk is een benaming voor alle indica overheersende wiet soorten die veel gekweekt worden in Nederland. Je hebt even globaal gezien 3 soorten wiet:

1. Indica. ( powerplant, nlx, alle soorten met skunk enz.)
2. Sativa. ( Voornamelijk alle haze soorten.)
3. ''Witte'' Soortjes, die altijd hybride zijn ( best of both zegmaar) ( White widow, alle soortjes met wit of white erin enz.)

Sommige beschouwen auto-flowers dan weer als een apparte groep, maar dit zijn kruisingen tussen ''ruderalis'' en een bestaande indica of sativa soort.
Echter, bijna alle psycho-actieve stoffen komen van die al bestaande soort, aangezien de cannabis ruderalis erg weinig THC produceert.

Nou, als je nog verder geïnteresseerd bent in genetica: wietforum.nl :tearsofjoy:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Skunk is een benaming voor alle indica overheersende wiet soorten die veel gekweekt worden in Nederland. Je hebt even globaal gezien 3 soorten wiet:

1. Indica. ( powerplant, nlx, alle soorten met skunk enz.)
2. Sativa. ( Voornamelijk alle haze soorten.)
3. ''Witte'' Soortjes, die altijd hybride zijn ( best of both zegmaar) ( White widow, alle soortjes met wit of white erin enz.)

Sommige beschouwen auto-flowers dan weer als een apparte groep, maar dit zijn kruisingen tussen ''ruderalis'' en een bestaande indica of sativa soort.
Echter, bijna alle psycho-actieve stoffen komen van die al bestaande soort, aangezien de cannabis ruderalis erg weinig THC produceert.

Nou, als je nog verder geïnteresseerd bent in genetica: wietforum.nl :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


ja dit vindt ik zeker intressant, want echt goede dingen op google zijn hier niet over te vinden dus dit is wel opzich wel goede achtergrond info. :smoke:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er is zo verschrikkelijk veel over te vinden, je moet alleen weten hoe en waar je moet zoeken.
Over het algemeen werkt je vraag in google stellen goed om achter je antwoord te komen.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb even fotoke gemaakt.

De linkse is de NLX de rechtse de Haze
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is een vrij onduidelijke foto, maar ik zie toch duidelijk verschil in kleur en top opbouw.

Hoewel ik wel betwijfel of het een ''echte'' haze is..
Maar beide zien er uit als keurige wietjes hoor :stoned:

Ga nu wat van me eigen rook waar nuttigen, toch altijd handig.
Je weet precies wat het is, het is 100% biologisch (als je dat zelf wilt ofc.) en uitsluitsel dat er mee gekut is.

Maar zoals al eerder gezegd werd, je leert vanzelf je weg wel binnen het herkennen van wiet.
Eerst ga je zien of het ''goede'' of ''slechte'' wiet is, en daarna mocht je erin geïnteresseerd zijn wat soort georiënteerd. Hoewel je altijd de strain kunt proberen te ontcijferen, het soortje zeker weten kan geen enkele persoon behalve de kweker. ( als die z'n zaad/stekken van een erg betrouwbare bron heeft uiteraard).
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoezo betwijfel je eigenlijk dat het echte haze is?

Je kunt trouwens op de foto klikken dan zie je hem beter :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar hij blijft onscherp.

Omdat het meer op een indica dan een sativa lijkt.
De verschillen hierin dacht ik al uitgelegd te hebben hier boven..?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Maar hij blijft onscherp.

Omdat het meer op een indica dan een sativa lijkt.
De verschillen hierin dacht ik al uitgelegd te hebben hier boven..?
Klik om te vergroten...


Hmm ok, ik heb voor de zekerheid nog een duidelijkere foto gemaakt van de haze zie het nu beter?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ziet er in ieder geval tasty uit :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is inderdaad een duidelijk foto :)
En ik blijf bij mijn standpunt dat het geen haze is.


Oom Klaas zei:
Ziet er in ieder geval tasty uit :grin:
Klik om te vergroten...

Maar dit is zekers waar!
Laat het je gewoon smaken, en geniet ervan!

Je kunt later nog genoeg exploreren met verschillende soortjes!

Edit: Was het broodje met de cola nog lekker?? :tearsofjoy:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#13
stoned of high is ook wat je er zelf van maakt, verwacht je 1 van de 2, zal je waarschijnlijk ook hetgene worden waaraan je je verwacht. Het onderscheid merk je wel bij echt sterke wiet (van die opgefokte stuff dat ze voor 15 euro/g verkopen).
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
oops dubbel
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMA<3 zei:
PepTalk zei:
Dat is inderdaad een duidelijk foto :)
En ik blijf bij mijn standpunt dat het geen haze is.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Zo ziet de Amnesia en supersilver er hier in de buurt uit...

bijna alle Haze soorten zijn voortaan ingekruist met indica's dus de echte pure sativa
kenmerken zul je bij geen een haze in de shop niet zien op de Original Haze na.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Yep de puntige torentjes :stoned:
die wiet op de foto van die jongen is ook puntig, alleen platgedrukt door het vervoeren ofzo
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMA<3 zei:
MDMA<3 zei:
PepTalk zei:
Dat is inderdaad een duidelijk foto :)
En ik blijf bij mijn standpunt dat het geen haze is.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Zo ziet de Amnesia en supersilver er hier in de buurt uit...

bijna alle Haze soorten zijn voortaan ingekruist met indica's dus de echte pure sativa
kenmerken zul je bij geen een haze in de shop niet zien op de Original Haze na.
Klik om te vergroten...

Waar is dat dan?

Mischien is het toch een amnesia fso qua prijs zou het wel kunnen kloppen ( 10E de gram), want ik wordt er een beetje zwaar van in me hoofd en soms ook beetje duizeling, maar dat is dan wel heel klein beetje hoor.

Ik heb nu ook Santa Maria gehaald in Nijmegen die heeft op zich wel leuke high, int begin word je hoofd zwaar maar daarna niet meer :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMA<3 zei:
Zo ziet de Amnesia en supersilver er hier in de buurt uit...

bijna alle Haze soorten zijn voortaan ingekruist met indica's dus de echte pure sativa
kenmerken zul je bij geen een haze in de shop niet zien op de Original Haze na.
Klik om te vergroten...

Dat alle haze is ingekruisd met Indica soortjes klopt wel, maar toch blijf ik in mijn soortjes duidelijk de kenmerken van die sativa zitten.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...age=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:7,s:0&tx=46&ty=117

Dit is een duidelijke haze, vooral die ''lobbige'' bloemvorming valt mij heel erg op.
Ook de geur moet duidelijk verschillen.

Edit: Sorry voor de lange link, ben ff te :stoned: om het op te lossen..
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#19
MDMA<3 zei:
Yep de puntige torentjes :stoned:
die wiet op de foto van die jongen is ook puntig, alleen platgedrukt door het vervoeren ofzo
Klik om te vergroten...


Heb vandaag bubblegum gehaald en die wiet ziet er fucking sweet uit kon het gewoon niet laten om het te fotograferen :hearteyes:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Netjes! :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."