Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke wiet ?

Welke wiet ?

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou ook graag eens iets meer leren over wiet.
meer bepaald qua sterkte, namelijk welke zijn de mildere en de sterkere soorten ? :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is dus lastig te zeggen.
Over het algemeen is white widow wel een redelijk sterke witte wiet.
Maar een kut kweker, of valse/slechte genetica van de soort kunnen dit helemaal beïnvloeden.

Het is dus lastig een lijst te maken met sterke of minder sterke soorten.
Het eind product is voor 1/4 afhankelijk van de soort en 3/4 van alle overige externe factoren.

Er zijn duizenden soorten, dus echt erg makkelijk een lijst maken is lastig.
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#3
oow dus eigenlijk is alle wiet anders ? er zijn geen vaste waarden ?
ik dacht dat het per soort ging, en dat het echt gerangschikt kon worden :grin:
Maargoed, heel erg bedankt voor alle informatie !
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er zijn wel een aantal vaste waardes (zoals THC gehalte bijvoorbeeld).
Maar je kunt je eigen spul nooit testen op die vaste waardes, daarom plakken ze er maar een naampje op.

Wanneer je niet bij een liefhebber bent rangschikken ze de wiet inderdaad wel op naam.
'Muaaah, dit is wel een white widow'tje'' '' Zoo tering, goeie powerplant dit''.

Op papier kun je de soorten wel rangschikken op de door de breeder opgegeven THC waardes, maar per kweker (grondsoort, lampsterkte, verschil in voeding ed.) verschilt het uiteindelijke resultaat heel erg.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
over het algemeen zijn sativa soorten wel sterker dan indica soorten toch?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet percé sterker. Ze hebben een hogere THC/andere werkzame stoffen verhouding.

Wanneer je een sativa buiten verwaarloosd, of een indica binnen perfect verzorgd weet ik al waar sterkere wiet vanaf komt.

Ik zou zeggen dat zo'n 35% van het resultaat afhankelijk is van de genetica, en 65% afhankelijk is van de kweker.
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo allemaal !
Ik ben 17 jaar en heb nog nooit iets gerookt, buiten een waterpijp dan..
Nu, ik zou graag eens wiet proberen, maar ik weet niet hoe ik dit het beste aanpak.
ik heb al gehoord dat er veel te sterke wiet bestaat voor beginners,en over de manieren van roken.
Dus mijn vraag is, welke wiet zou ik het best gebruiken, en hoe zou ik deze het beste gebruiken(joint,waterpijp,..) ?
Bedankt !
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#8
regel of koop een goedkope voorgedraaide wietjoint bij de shop, en dan moet het goedkomen :)

probeer het ding niet in een keer op te roken, neem een paar hijsjes en kijk wat het doet.

gr.
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier in Belgie zijn er geen shops vrees ik..
en ik heb ook geen vrienden die ervaren zijn :confused:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
scoor gewoon ergens wiet en draai een ouderwets jointje of laat het draaien.
of schaf jezelf een puurpijpje/bong aan en doe beetje bij beetje wacht een geruime tijd na 5 hijsjes ofzo...
gewoon experimenteren zo kom je er vanzelf wel achter wat je het leukst vind ( bong, puurpijpje, joint, puur"high" of met tabak"stoned", cake, thee, enz...).
het is echt voor ieder persoonlijk wat hij/zij lekker vind...
gewoon proberen en uitzoeken wat het best bij je past.
over soorten wiet kunnen we niet spreken aangezien je niet naar een shop kan, maakt ook niet veel uit. van sterkere wiet rook je dan gewoon minder...
have fun!

grts
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
scoor gewoon ergens wiet en draai een ouderwets jointje of laat het draaien.
of schaf jezelf een puurpijpje/bong aan en doe beetje bij beetje wacht een geruime tijd na 5 hijsjes ofzo...
gewoon experimenteren zo kom je er vanzelf wel achter wat je het leukst vind ( bong, puurpijpje, joint, puur"high" of met tabak"stoned", cake, thee, enz...).
het is echt voor ieder persoonlijk wat hij/zij lekker vind...
gewoon proberen en uitzoeken wat het best bij je past.
over soorten wiet kunnen we niet spreken aangezien je niet naar een shop kan, maakt ook niet veel uit. van sterkere wiet rook je dan gewoon minder...
have fun!

grts
Klik om te vergroten...
Precies. Zelf vind ik sterkere wiet fijner, hoef je minder van te roken, en de high voelt vaak schoner aan.
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt mandragora!
ik zal dan gewoon viavia ergens wiet kopen en een pijpje kopen ! :)
ik dacht dat ik met verschillende soorten op moest passen, maar blijkbaar niet :d
bedankt !^^
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Graag gedaan hoor!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Smowkur zei:
ik dacht dat ik met verschillende soorten op moest passen, maar blijkbaar niet :d
Klik om te vergroten...

Je moet bij elk drugsgebruik oppassen :wink:
Maar de ene wietsoort is niet per definitie gevaarlijk.

Wel kan de ene sterker zijn dan de andere.
Maar dan nog: Niet elke White Widow of Amnesia zijn hetzelfde!

Aangezien je niet in een shop koopt hoef je je over soortjes helemaal niet druk te maken.
Pas wel op dat je niet ineens teveel (erg) sterke wiet rookt, hier moet je inderdaad mee oppassen.

Gewoon alle tips (rustig roken, paar hijsjes en dan wachten) opvolgen, en je verminderd de risico's bij je eerste gebruik.

Succes en have fun!
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja ik heb eens rondgevraagd, en ik kan aan white widow of aan skunk komen, andere soorten kan ik niet verkrijgen..
R
R4diumzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zorg voor een ontspannen sfeer en genoeg drinken/eten, wees heel bewust hoe jeje voelt, dan merk je precies waar je grens zit (luister er naar)

Van harte welkom trouwens :)
S
SmowkurLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat was inderdaad waar ik een beetje 'bang' voor had, dat ik véél te sterke wiet zou gebruiken en een overdosis zou hebben enzo. In mijn omgeving is iedereen zo anti-drugs en natuurlijk proberen ze je dan bang te maken voor zo dingen..
Even terzijde, stel nu dat ik, zoals u zei, Amnesia zou gebruiken, Zou deze dan meteen te sterk zijn ?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een soort zegt niet percé iets over de sterkte.
Bij amnesia mag je er vanuit gaan dat het sterke wiet is.

Voor een eerste keer zou ik het dan ook afraden.
Heb je geen beschikking over andere soortjes? Doseer dan heel licht(weinig wiet in de joint), neem een aantal hijsjes en wacht ook echt 10/15 minuten tot je verder rookt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."