Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel bruine toppen.

Heel bruine toppen.

30 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, niet echt. (Wat bedoel je hier precies mee, zo haarachtig?)

De top is eigenlijk van dezelfde structuur als de groene toppen,
En als de rest van de wiet die ik heb liggen (andere soorten).
Het enige hieraan is is dat hij bruiner is dan normaal.

Voor ik deze thread begon had ik een klein beetje van het minst bruine gerookt,
En qua smaak was het wel een sterke smaak, het kwam dus hard in de keel aan.
Misschien geeft dit wat meer info.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo wat wittige pluizige spinnenkopachtig iets :grin:
En/of bruin poeder stoffig iets :grin: , sorry kom niet uit me woorden.

kan je een fotootje ingezoomd maken of heb je daar de middelen niet voor?(wel scherp als het even kan).
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Op het moment kan ik niet echt een goede ingezoomde foto laten zien,
Omdat m'n gsm zijn goede tijd heeft gehad.

Maar dat pluizige waar je over spreekt ben ik ookal bij groene tegengekomen,
Bij deze zat het volgens mij ook, bij het minst bruine wat ik gerookt heb.

Al merkt ik wel dat als ik hem 'gecrusht' heb, hij minder bruin lijkt.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou het ook aan feit kunnen liggen dat hij te lang heeft gewacht om de plant te oogsten?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm, ziet er niet uit als rot ofzo.
Witte pluizige dingen heeft weinig te zeggen over de kleur van de top.
Hoewel spint bijv. wel rot kan veroorzaken in de top.. Maar eer dat de plant zo door spint is aangetast dat het gaat rotten heb je al geen plant meer over :P

Foto's zijn inderdaad wat onduidelijk, voor zover ik kan zien is het wel buitenwiet.
Die witte spikkels is gewoon de reflectie van de trichomen in de lens van de camera.

Wanneer je echt te laat oogst worden de toppen wat bruiner ja...
Maar dan zouden alle toppen van die plant ongeveer even ver zijn in dat bruiningsproces.
Voordat de top zelf van bruin naar groen gaat, gaan de trichomen van doorzichtig naar bruin.
Op de foto kun je aan de helderheid (bijv. die reflectie) al zeggen dat dat hier niet het geval is.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is buitenwiet? Zit wel een bruin kleurtje aan, maar hoe bewaar je hem aangezien die niet goed droog is. Bewaar je die luchtafgesloten en als hij dan nog vochtig is en je doet het dan in een zakje dan verkleurt het donkerder. Maar ik kan aan de foto niet zoveel zien moet je met een digitale camera en dan gewoon inzoomen dan kun je het stukken beter zien.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik... Je weet zelf wel wanneer je iets wel of niet moet roken denk ik als het echt erg is.. Maar iedereen verschilt daarin.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denk ik niet nee, zo afgaand op de foto's.
Meestal is bij rot ook niet de gehele top aangetast, mocht het in zo'n ver stadium komen dan ziet het er wel heel wat anders uit ja.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#9
willemvaag zei:
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik... Je weet zelf wel wanneer je iets wel of niet moet roken denk ik als het echt erg is.. Maar iedereen verschilt daarin.
Klik om te vergroten...

Je hoeft je niet te excuseren, ik ben het niet als een doorgeflipte gaan oproken nadat jij had gezegd dat het te roken valt.
Ik wou eerst zeker weten wat het was voor ik aan de bruinere stukken ging beginnen.
Maar alles goed en wel, heb me voor de zekerheid toch maar groenere toppen gehaald.


Voor de rest iedereen bedankt die mee heeft gezocht naar een mogelijk antwoord ! :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
En al goed geprobeerd te roken nu?

Voor een echt goede vergelijking zou je wat puur in een bong oid. moeten roken, daar merk ik indergeval het verschil altijd beter dan in een jointje. (qua smaak en keeleffect)
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb al een joint ervan gerookt, smaakt wel lekker,
Word er ook goed stoned van.
:grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."