Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel bruine toppen.

Heel bruine toppen.

30 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hij is droog genoeg om te roken, ook om gewoon met de hand te crushen.
Verder bewaar ik hem gewoon in een wietzakje, maar heb het niet in grote hoeveelheden hier.

Dus PepTalk, dit is geen toprot?
Hij ruikt ook wel lekker eigenlijk.

Het meeste van de plant zijn ook groene toppen, met hier en daar bruinere.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Df'ers,

even een vraagje ;
Ik heb gister een nieuw wietje gehaald en er zitten heel mooi groene toppen tussen,
Maar ook heel bruine.

Nu is de vraag dus wat betekent het als je top heel bruin is?

Alvast bedankt !
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb zelf toen ik jonger was bruine wiet gehad die had te lang in de vuilniszak gezeten maar van het roken werd je evengoed knetterstoned, maar die wiet was toch niet goed maar je kan dus wel stoned worden van bruine wiet. Wat ik later heb gezien was een keer in scheveningen en den haag in de shop was bruine bob marley special en nog een andere bruine wiet maar die was gewoon bruin van kleur dat hoorde bij die soort. Het grappige is hier bij ons hebben ze ook bobmarley special(was het een jaar geleden special hebben ze nu weggehaald) maar die is groener dan groen en in Den Haag was het een bruine wiet. Maar wat ik denk is dat die toppen gewoon lichtelijk bedorven of aangetast zijn tijdens het drogen of zelfs nog toen ze aan de plant zaten. Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
willemvaag zei:
Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..
Klik om te vergroten...

Vind ik een ergelijk slecht advies.
Longemfyseem kan erg snel om te hoek komen kijken wanneer je toprot gaat roken, zelfs al na 1 keer.

@ Smokey:

Als de toppen aandezelfde plant zagen maar wel bruin zijn is het 99% zeker toprot.
Smokey046 zei:
Mij is verteld geweest dat hoe bruiner het is, hoe meer thc erop zit,
Maar daar twijfelde ik dus al sterk aan omdat het dan zou moeten glanzen/glinsteren.

Het zou spijtig zijn als bruin dus werkelijk betekent dat het niet goed is.
Klik om te vergroten...

Hoe bruiner hoe meer THC is kantklare onzin.
Bruine wiet kan verschillende oorzaken hebben, zoals droogmethode, versheid of soortje.
Maar wanneer van dezelfde oogst toppen groen en bruin door elkaar zitten is het echt rot. En dat betekend inderdaad niet oproken.
Hoe zit het met de structuur van de bruine toppen? Trekt het makkelijk of juist moeilijk uitelkaar?

Foto zegt meer dan 1000 woorden, als je er 1 upload kunnen we er wat meer over kwijt.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Qua smaak en effect heb ik niet te klagen,
Maar de meeste wiet die ik van die dealer krijg is aan de donkere kant (Gewoon de kleur van de wiet).
Maar dit was de eerste keer dat het echt bruin is, ik heb de plant zelf zien groeien,
En een dag voor dat de plant geknipt werd ben ik nog gaan kijken.
Alles zag er ook goed uit, dus nu is er in mijn hoofd een twijfel gevoel aanwezig,
Want de volledig bruine toppen heb ik nog niet gerookt.
Ik post dalijk eventjes een foto.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
willemvaag zei:
Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..
Klik om te vergroten...

Vind ik een ergelijk slecht advies.
Longemfyseem kan erg snel om te hoek komen kijken wanneer je toprot gaat roken, zelfs al na 1 keer.
Klik om te vergroten...

Het was ook geen advies maar puur een persoonlijke mening.. Zeg toch dat ikzelf er geen problemen mee heb en ik ga ervan uit dat de meeste snappen dat als ik iets doe dat ze het zelf niet moeten doen zelfde als ik zeg dat heroine gebruiken lekker is, dan moet iemand niet gelijk denken dat ik adviseer om het te nemen.. Zal het de volgende keer wat beter omschrijven om evt misverstanden tegen te gaan.. Dus laat je niet beinvloeden door wat een ander zegt bij wijze door verkeerde interpretaties...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die is al iets beter, die witte puntjes.....kan je die verklaren? lijkt mij ook een of andere schimmel.
Zoals peptalk al vroeg, trek de top makkelijk uit elkaar of is er nog een goede cohesie?

Grts
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is de eerste keer dat ik de witte puntjes zie, vraag me niet hoe ze erop komen,
Want als ik de top nu vastneem en kijk, zie ik geen witte puntjes. :confused:

De top trekt makkelijk uit elkaar al moet je wel even een licht trekken,
Dus ik voel wel weerstand.
Hij is niet helemaal kurkdroog, maar toch wel droog.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zit er soms wat pluizigs tussen de top of korreligers?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aaah ok, dacht dat je't vanbij de dealer/coffeeshop had.

Dat zou kunnen wijzen op toprot misschien of een andere schimmel/ziekte.
Steek alvast die bruine toppen apart in een zakje en pluk mogelijke bruine deeltjes uit je groene toppen, kan namelijk voortzetten.

Beter misschien als groene toppen ook op sommige delen bruin zien in ze geheel ook bij de bruine toppen leggen.

Zit er ook wat pluizigs aan?

Grts
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een deel van het bruine opgerookt (wat aan de groene top zat),
Ik werd er goed en vooral echt fijn stoned van, heel relaxed.
Maar het wil dus zeggen dat een bruine top niet goed is of dat er iets mis mee is? :(

Mij is verteld geweest dat hoe bruiner het is, hoe meer thc erop zit,
Maar daar twijfelde ik dus al sterk aan omdat het dan zou moeten glanzen/glinsteren.

Het zou spijtig zijn als bruin dus werkelijk betekent dat het niet goed is.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier is een foto van een top.


http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... tc003.jpg/
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beetje onduidelijke foto, kan er verder niets aan toevoegen... sorry.

Grts
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat krijg je dus als je niets hebt om een fatsoendelijke foto mee te nemen.
Deze beter? ;
(Zit nog veel blad aan)

http://img194.imageshack.us/img194/3465/fotoshtc001.jpg
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is buitenwiet? Zit wel een bruin kleurtje aan, maar hoe bewaar je hem aangezien die niet goed droog is. Bewaar je die luchtafgesloten en als hij dan nog vochtig is en je doet het dan in een zakje dan verkleurt het donkerder. Maar ik kan aan de foto niet zoveel zien moet je met een digitale camera en dan gewoon inzoomen dan kun je het stukken beter zien.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik... Je weet zelf wel wanneer je iets wel of niet moet roken denk ik als het echt erg is.. Maar iedereen verschilt daarin.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Denk ik niet nee, zo afgaand op de foto's.
Meestal is bij rot ook niet de gehele top aangetast, mocht het in zo'n ver stadium komen dan ziet het er wel heel wat anders uit ja.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb al een joint ervan gerookt, smaakt wel lekker,
Word er ook goed stoned van.
:grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ander soortje ertussen? Of wat oudere wiet misschien?
Kan je als het even kan een foto'tje posten?

Zijn die bruine toppen ook heel droog?

Grts
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De bruine toppen zijn niet oud,
Zijn vorige week van de plant gehaald en zijn dus ook niet kurkdroog.
Ik kan nu even geen foto maken omdat ik die wiet nu niet opzak heb,
Maar straks of morgen zal ik eventjes een foto maken.
De groene toppen zijn ook van dezelfde plant, dus 1 soort.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."