Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel bruine toppen.

Heel bruine toppen.

30 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Qua smaak en effect heb ik niet te klagen,
Maar de meeste wiet die ik van die dealer krijg is aan de donkere kant (Gewoon de kleur van de wiet).
Maar dit was de eerste keer dat het echt bruin is, ik heb de plant zelf zien groeien,
En een dag voor dat de plant geknipt werd ben ik nog gaan kijken.
Alles zag er ook goed uit, dus nu is er in mijn hoofd een twijfel gevoel aanwezig,
Want de volledig bruine toppen heb ik nog niet gerookt.
Ik post dalijk eventjes een foto.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
willemvaag zei:
Maar je kan het wel roken alleen als het door schimmels is gebeurt is dat niet echt gezond voor je longen maar volgens mij is roken zelf ook niet echt gezond ik zou het gewoon oproken als ik er goed stoned van wordt en het een beetje smaakt maar dat is persoonlijk..
Klik om te vergroten...

Vind ik een ergelijk slecht advies.
Longemfyseem kan erg snel om te hoek komen kijken wanneer je toprot gaat roken, zelfs al na 1 keer.
Klik om te vergroten...

Het was ook geen advies maar puur een persoonlijke mening.. Zeg toch dat ikzelf er geen problemen mee heb en ik ga ervan uit dat de meeste snappen dat als ik iets doe dat ze het zelf niet moeten doen zelfde als ik zeg dat heroine gebruiken lekker is, dan moet iemand niet gelijk denken dat ik adviseer om het te nemen.. Zal het de volgende keer wat beter omschrijven om evt misverstanden tegen te gaan.. Dus laat je niet beinvloeden door wat een ander zegt bij wijze door verkeerde interpretaties...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Okee, een advies was het misschien niet.
Maar aangezien het echt vrij schadelijk kan zijn voor je longen (ja, dat is roken op zich zelf ook wel, maar vooral op lange termijn) vind ik het (en ja dat is inderdaad verschil in interpretatie) overkomen in de zin van: ''Ja als andere het roken en ze werden er erg stoned van, dan kan ik dat ook zonder schadelijke gevolgen doen''.
De manier van zeggen: ''Ik zou het gewoon oproken'' vind ik namelijk wel zo overkomen.

Smokey046 zei:
Ik post dalijk eventjes een foto.
Klik om te vergroten...

We wachten af :)
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij gewoon 2 batches door elkaar gegooid heeft..

Is het binnen of buiten wiet??
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja snap het wel zijn altijd mensen die iets lezen op internet er gelijk vanuit gaan dat het dan kan maar ze kijken niet naar het hele plaatje, als ik het zo bekijk is kan het inderdaad mensen op het verkeerde been zetten... Maar ik ga nu lekker een beetje bruine hasj met groene wiet roken gewoon normale kleur overbodige info maar daarvoor ben ik op deze wereld..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
macht der gewoonte om in de verdediging te schieten..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha, laat hem je smaken!

Heb hier een heerlijk dikke pure klaar liggen om net voor het eten opgerookt te worden :grin:
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier is een foto van een top.


http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... tc003.jpg/
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beetje onduidelijke foto, kan er verder niets aan toevoegen... sorry.

Grts
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat krijg je dus als je niets hebt om een fatsoendelijke foto mee te nemen.
Deze beter? ;
(Zit nog veel blad aan)

http://img194.imageshack.us/img194/3465/fotoshtc001.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die is al iets beter, die witte puntjes.....kan je die verklaren? lijkt mij ook een of andere schimmel.
Zoals peptalk al vroeg, trek de top makkelijk uit elkaar of is er nog een goede cohesie?

Grts
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is de eerste keer dat ik de witte puntjes zie, vraag me niet hoe ze erop komen,
Want als ik de top nu vastneem en kijk, zie ik geen witte puntjes. :confused:

De top trekt makkelijk uit elkaar al moet je wel even een licht trekken,
Dus ik voel wel weerstand.
Hij is niet helemaal kurkdroog, maar toch wel droog.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zit er soms wat pluizigs tussen de top of korreligers?
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, niet echt. (Wat bedoel je hier precies mee, zo haarachtig?)

De top is eigenlijk van dezelfde structuur als de groene toppen,
En als de rest van de wiet die ik heb liggen (andere soorten).
Het enige hieraan is is dat hij bruiner is dan normaal.

Voor ik deze thread begon had ik een klein beetje van het minst bruine gerookt,
En qua smaak was het wel een sterke smaak, het kwam dus hard in de keel aan.
Misschien geeft dit wat meer info.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo wat wittige pluizige spinnenkopachtig iets :grin:
En/of bruin poeder stoffig iets :grin: , sorry kom niet uit me woorden.

kan je een fotootje ingezoomd maken of heb je daar de middelen niet voor?(wel scherp als het even kan).
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Op het moment kan ik niet echt een goede ingezoomde foto laten zien,
Omdat m'n gsm zijn goede tijd heeft gehad.

Maar dat pluizige waar je over spreekt ben ik ookal bij groene tegengekomen,
Bij deze zat het volgens mij ook, bij het minst bruine wat ik gerookt heb.

Al merkt ik wel dat als ik hem 'gecrusht' heb, hij minder bruin lijkt.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zou het ook aan feit kunnen liggen dat hij te lang heeft gewacht om de plant te oogsten?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmm, ziet er niet uit als rot ofzo.
Witte pluizige dingen heeft weinig te zeggen over de kleur van de top.
Hoewel spint bijv. wel rot kan veroorzaken in de top.. Maar eer dat de plant zo door spint is aangetast dat het gaat rotten heb je al geen plant meer over :P

Foto's zijn inderdaad wat onduidelijk, voor zover ik kan zien is het wel buitenwiet.
Die witte spikkels is gewoon de reflectie van de trichomen in de lens van de camera.

Wanneer je echt te laat oogst worden de toppen wat bruiner ja...
Maar dan zouden alle toppen van die plant ongeveer even ver zijn in dat bruiningsproces.
Voordat de top zelf van bruin naar groen gaat, gaan de trichomen van doorzichtig naar bruin.
Op de foto kun je aan de helderheid (bijv. die reflectie) al zeggen dat dat hier niet het geval is.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is buitenwiet? Zit wel een bruin kleurtje aan, maar hoe bewaar je hem aangezien die niet goed droog is. Bewaar je die luchtafgesloten en als hij dan nog vochtig is en je doet het dan in een zakje dan verkleurt het donkerder. Maar ik kan aan de foto niet zoveel zien moet je met een digitale camera en dan gewoon inzoomen dan kun je het stukken beter zien.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik... Je weet zelf wel wanneer je iets wel of niet moet roken denk ik als het echt erg is.. Maar iedereen verschilt daarin.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Denk ik niet nee, zo afgaand op de foto's.
Meestal is bij rot ook niet de gehele top aangetast, mocht het in zo'n ver stadium komen dan ziet het er wel heel wat anders uit ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."