Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaak ik zo goede wiet-thee?

Maak ik zo goede wiet-thee?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AU97Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ey,

Ik ben van plan deze week een kopje wiet-thee te maken en ik heb een beetje rondgekeken op internet en ben van plan het zo te doen:

Kwart liter (ik weet de verhoudingen niet precies, maar weet wel dat er ong. half gram per persoon in moet) water koken, dan net voordat het kookt er een gram wiet in gooien en laten koken (nu wil ik weten of dat slim is, want ik heb het gevoel dat de THC er dan uit gaat).

Dan doe ik er wat melk bij, citroensap, ongezouten boter en dan een kwartier laten koken. Als ik het wil drinken doe ik er wat honing bij. Zoiets?

Ik wil graag weten of dit juist is, en als niet, wat is de beste manier om de THC het sterkst te laten zijn in de thee: langer koken? Meer boter? Dat soort dingen.
Ook wil ik weten of ik de thee ergens in de middag kan maken, dan het als het klaar is in een thermoskan doen en in de avond, en voor het slapen gaan opdrinken. Of gaat de THC dan weg of minder sterk?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
AU
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Boter in thee? Geen idee hoe je wietthee maakt maar dat klinkt echt ranzig.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met wietthee zal 1 gram niet teveel zijn heb zelf vaker wietthee gemaakt maar vind het effect niet de moeite waar wietmelk daarintegen werkt veel beter. Wat het verschil was met wietmelk ik laat daar gewoon de stukjes inzitten zodat alles goed wordt opgenomen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zou voornamelijk zijn om de THC te kunnen hechten. Het lost namelijk niet op in water.
Je voegt dan VOLLE melk en boter (zoutvrij hoeft niet..) toe, die vetten bevatten, waaraan de werkzame stoffen wel aan kunnen hechten.

Je methode is in principe goed hoewel je de volgorde om moet gooien:

Eerst water koken, terug van de kook af brengen en hier onder houden (hoewel THC wel tegen koken schijnt te kunnen is dit gewoon niet lekker voor de melk).
Als het niet meer kookt maar nog wel op klein pitje op staat (goed verhit wordt) dan voeg je melk en evt. boter toe.

Even later kun je citroensap (is volgens mij voornamelijk voor de smaak..?) en verkruimelde wiet toevoegen. Dit een kwartier oplaten staan en geregeld roeren. Dan filteren en drinken maar.

Je kunt het bewaren, maar zou ik (voor de smaak) alleen doen wanneer je niet anders kunt.
Voor het slapen gaan drinken lijkt me nutteloos, je merkt het een aantal uur dus zou er wel lekker van genieten.

1 gram is in principe wat veel, maar de thee methode is niet de meest efficiency. Wil je dit verhogen, maak dan wietmelk, wietchocomelk of een cake oid.
Maar 1 gram in thee met volle melk en boter is prima.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#5
AU97 zei:
Ey,

Ik ben van plan deze week een kopje wiet-thee te maken en ik heb een beetje rondgekeken op internet en ben van plan het zo te doen:

Kwart liter (ik weet de verhoudingen niet precies, maar weet wel dat er ong. half gram per persoon in moet) water koken, dan net voordat het kookt er een gram wiet in gooien en laten koken (nu wil ik weten of dat slim is, want ik heb het gevoel dat de THC er dan uit gaat).

Dan doe ik er wat melk bij, citroensap, ongezouten boter en dan een kwartier laten koken. Als ik het wil drinken doe ik er wat honing bij. Zoiets?

Ik wil graag weten of dit juist is, en als niet, wat is de beste manier om de THC het sterkst te laten zijn in de thee: langer koken? Meer boter? Dat soort dingen.
Ook wil ik weten of ik de thee ergens in de middag kan maken, dan het als het klaar is in een thermoskan doen en in de avond, en voor het slapen gaan opdrinken. Of gaat de THC dan weg of minder sterk?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
AU
Klik om te vergroten...

Misschien kun je beter gewoon volle melk au bain marie opzetten en er zoveel in doen dat jij denkt dat goed voor jou is, en laat het niet koken want dan verlies je THC en andere stoffen. Kijk wel even op internet hoe je het op de goede manier doet, anders zou het zonde zijn :tongueout:

Maar goed, dan kun je wat van die melk bij je thee in doen, maar het aller lastigste is het doseren, doe alsjeblieft voorzichtig want teveel is ECHT niet prettig :(

Nogmaals wees echt heel voorzichtig met hoe groot de dosering is.
A
AU97Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SteenS zei:
AU97 zei:
Ey,

Ik ben van plan deze week een kopje wiet-thee te maken en ik heb een beetje rondgekeken op internet en ben van plan het zo te doen:

Kwart liter (ik weet de verhoudingen niet precies, maar weet wel dat er ong. half gram per persoon in moet) water koken, dan net voordat het kookt er een gram wiet in gooien en laten koken (nu wil ik weten of dat slim is, want ik heb het gevoel dat de THC er dan uit gaat).

Dan doe ik er wat melk bij, citroensap, ongezouten boter en dan een kwartier laten koken. Als ik het wil drinken doe ik er wat honing bij. Zoiets?

Ik wil graag weten of dit juist is, en als niet, wat is de beste manier om de THC het sterkst te laten zijn in de thee: langer koken? Meer boter? Dat soort dingen.
Ook wil ik weten of ik de thee ergens in de middag kan maken, dan het als het klaar is in een thermoskan doen en in de avond, en voor het slapen gaan opdrinken. Of gaat de THC dan weg of minder sterk?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
AU
Klik om te vergroten...

Misschien kun je beter gewoon volle melk au bain marie opzetten en er zoveel in doen dat jij denkt dat goed voor jou is, en laat het niet koken want dan verlies je THC en andere stoffen. Kijk wel even op internet hoe je het op de goede manier doet, anders zou het zonde zijn :tongueout:

Maar goed, dan kun je wat van die melk bij je thee in doen, maar het aller lastigste is het doseren, doe alsjeblieft voorzichtig want teveel is ECHT niet prettig :(

Nogmaals wees echt heel voorzichtig met hoe groot de dosering is.
Klik om te vergroten...

Hmmm... ik snap het. Wil ook geen bad trip krijgen heb er namelijk al genoeg gehad. Maar denk je dat 1 gram in één keer dan veel is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."