#1
Ik zou voor hasj gaan als je meer high wilt worden. Hasj puur wordt met een joint sowieso lastig, dus gewoon wat tabak erbij. En dan inderdaad 2 trekjes, 10 min, etc. Het gewenste effect komt vanzelf.
Psychedelibee zei:Medicijnen hebben er wel invloed op uiteraard. Gebruik je alleen ritalin of ook nog steeds dat is? Alles wat je in je lichaam stopt heeft effect op elkaar natuurlijk. En medicatie is ook drugs...
Skirre zei:Hallo "Stijn",
Waar komt je interesse in wiet vanaf als ik vragen mag?
Over je probleem kan ik ook alleen maar zeggen dat je waarschijnlijk te veel gerookt hebt; mijn eerste keer was ongeveer hetzelfde. Tintelingen, slecht voelen, overgeven en 2 uur vaag op het toilet gezeten; geen fijne ervaring maar voor mij is wiet geen goeie drug. Ondanks je slechte ervaring wil je er blijkbaar toch mee doorgaan... waarom?
Grs.
Fool zei:Als je één keer een hut van asbest hebt gemaakt heb je écht geen erg vergrootte kans om snel kanker te krijgen hoor. Vooral ook omdat je op jonge leeftijd erg flexibel bent en die asbest over 10 jaar echt geen 'nieuwe' schade zal kunnen doen hoor. :P
En hasj is wat subtieler en geeft wat meer een High-effect dan wiet, als je dat vooral wilt voelen zou ik voor hasj gaan.![]()
Oke, dat is iets minder fijn, maar ik zou me alsnog niet té druk gaan maken. Er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn.anonieme zei:Fool zei:Als je één keer een hut van asbest hebt gemaakt heb je écht geen erg vergrootte kans om snel kanker te krijgen hoor. Vooral ook omdat je op jonge leeftijd erg flexibel bent en die asbest over 10 jaar echt geen 'nieuwe' schade zal kunnen doen hoor. :P
En hasj is wat subtieler en geeft wat meer een High-effect dan wiet, als je dat vooral wilt voelen zou ik voor hasj gaan.![]()
Laten we zeggen dat ik toen (in de droge periode) bijna elke dag naar mijn zelf gebouwde hut in het bos ging. (achtertuin, ik woon in het bos)
En m'n ouders kwamen erachter toen ik huilend onder de stof naar hun toe kwam omdat mn hut ingestort was. hun wilden dus helpen, toen we daar aankwamen waren ze niet zo blij zo te zien haha,
Zou ik overigens ook niet zijn, als ik er achter kom dat mijn zoon de hele zomer in de asbest heeft lopen spelen![]()
Psychedelibee zei:Het verschil tussen hasj en wiet is vrij simpel. Wiet zijn de gedroogde toppen van de cannabis plant. Hier zitten zogenaamde trichomen op, die oa thc bevatten. Hasj is eigenlijk een extract van die trichomen en zal dus in de regel meer thc bevatten (vanuit gaande dat het van dezelfde oogst afkomt natuurlijk). Echter is de meeste hasj die je in de coffeeshop haalt qua thc ongeveer van dezelfde potentie als de wiet die je er haalt. Dit komt omdat de hasj geimporteerd wordt vanuit bijvoorbeeld marokko en india. Zou je daarentegen nederhasj halen (best prijzig) dan heeft die een hogere potentie als de geimporteerde, omdat deze hasj van de zeer potente nederlandse kweek gemaakt wordt.
Wat het geheel dan weer lastiger maakt is dat je in feite 2 verschillende soorten wiet hebt. De zogenoemde indica en sativa planten. Van indica wordt je meer stoned (loom) omdat dit een hoger percentage cbd bevat naast de thc. En van sativa wordt je meer high (space en soms energiek) omdat dit een lager percentage cbd bevat naast de thc. Om het even heel simpel te zeggen heeft indica wiet een meer lichamelijk effect, terwijl sativa een meer geestelijk effect heeft. Echter, veel planten zijn geen pure indica of sativa meer, maar een mix van beiden. En zo kun je dan het onderscheid maken tussen overwegend indica, overwegend sativa of ongeveer 50/50 mix. 50/50 mixjes geven dan weer echt een lichamelijke en geestelijke high tegelijk. Maar goed elke soort wiet is anders, en zelfs per kweek kan het verschillen. Hoewel de verschillen subtiel zijn, zijn die er zeker. Ik kon dan ook altijd heel duidelijk zeggen of het een indica of sativa dominant soortje was etc.
Over het algemeen geeft hasj een meer high gevoel dan wiet, omdat het minder plantmateriaal bevat en zodanig een schoner product is. En hoe beter de hasj hoe meer high je ervan wordt en hoe schoner het aanvoelt. Zoals je inmiddels waarschijnlijk wel zal begrijpen, hangt het effect van hasj dan ook weer af of deze van een indica of sativa plant is gemaakt. Hasj van een indica plant zal ietsjes stoneder aanvoelen als die van een sativa plant, maar altijd nog meer high als dan de wiet waar die van af komt. Om het geheel dan nog complexer te maken, is de manier van hasj maken ook enorm van belang voor het effect. Indiase hasj wordt handgerold van levende planten en geeft weer een higher gevoel dan marrokaanse hasj. En dan heb ik het nog niet eens over ice-o-lator of hasj olie gehad.
Het is dus simpel en complex tegelijk eigenlijk...
Psychedelibee zei:Ik zou voor hasj gaan als je meer high wilt worden. Hasj puur wordt met een joint sowieso lastig, dus gewoon wat tabak erbij. En dan inderdaad 2 trekjes, 10 min, etc. Het gewenste effect komt vanzelf.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."