#1
Tsja ik ken dat gedrag en mijn ervaring is dat die ontkenningsfase heel lang kan duren. Je houdt jezelf heel lang voor dat het onschuldig is en je praat je eigen gebruik goed, veel mensen herkennen hun eigen gedrag niet als problematisch en dat is wat het problematisch maakt.
Ik vind dat je wiet sowieso al niet moet gebruiken om in slaap te komen. Dit gaat ten koste van je normale slaapkwaliteit. Als je stoned gaat slapen rust je niet uit, je REM-slaap is korter, al dan niet volledig afwezig. Je lichaam rust uit, maar je geest niet. Je verwerkt dus de dingen uit het dagelijks leven niet omdat je met wiet je emoties wegdrukt. Je REM-slaap is voor een groot deel verantwoordelijk voor het verwerken van allerlei dingen uit het dagelijks leven.
Daarnaast wordt nuchter inslapen steeds moeilijker naarmate je vaker onder invloed gaat slapen. Om die reden loopt dit gedrag vaak vanzelf uit de hand en ga je langzamerhand steeds vaker blowen om "goed" te kunnen slapen. Ik heb het zelf gehad op vergelijkbare wijze, het gebeurde steeds vaker om lekker te kunnen slapen. Uiteindelijk blowde ik elke avond een joint (een lichte, dat wel, maar ik blowde elke avond). Toen ik eens op vakantie ging voor 5 dagen heb ik 5 dagen bijna niet kunnen slapen, dat is wel confronterend.
Mijn advies? Je zit nu op een gevaarlijk punt. Probeer te minderen en gebruik de wiet op verantwoordelijke wijze. Dat wil zeggen niet gaan blowen uit automatisme, niet gaan blowen uit verveling en niet gaan blowen om lekker te kunnen slapen. Alleen gaan blowen om lekker stoned te worden en het best alleen in het weekend. Als je dit vol blijft houden bestaat de kans dat je uiteindelijk elke dag blowt en dan wordt stoppen nog veel moeilijker.
Bekijk je gebruik eens objectief (dit is heel moeilijk). Hoe vaak blow je per week? Hoe vaak zou je willen blowen per week? Je post een bericht op Drugsforum over je blowgedrag, ik denk dat dat al genoeg aanwijzing is dat je er eigenlijk niet tevreden mee bent..
Ik vind dat je wiet sowieso al niet moet gebruiken om in slaap te komen. Dit gaat ten koste van je normale slaapkwaliteit. Als je stoned gaat slapen rust je niet uit, je REM-slaap is korter, al dan niet volledig afwezig. Je lichaam rust uit, maar je geest niet. Je verwerkt dus de dingen uit het dagelijks leven niet omdat je met wiet je emoties wegdrukt. Je REM-slaap is voor een groot deel verantwoordelijk voor het verwerken van allerlei dingen uit het dagelijks leven.
Daarnaast wordt nuchter inslapen steeds moeilijker naarmate je vaker onder invloed gaat slapen. Om die reden loopt dit gedrag vaak vanzelf uit de hand en ga je langzamerhand steeds vaker blowen om "goed" te kunnen slapen. Ik heb het zelf gehad op vergelijkbare wijze, het gebeurde steeds vaker om lekker te kunnen slapen. Uiteindelijk blowde ik elke avond een joint (een lichte, dat wel, maar ik blowde elke avond). Toen ik eens op vakantie ging voor 5 dagen heb ik 5 dagen bijna niet kunnen slapen, dat is wel confronterend.
Mijn advies? Je zit nu op een gevaarlijk punt. Probeer te minderen en gebruik de wiet op verantwoordelijke wijze. Dat wil zeggen niet gaan blowen uit automatisme, niet gaan blowen uit verveling en niet gaan blowen om lekker te kunnen slapen. Alleen gaan blowen om lekker stoned te worden en het best alleen in het weekend. Als je dit vol blijft houden bestaat de kans dat je uiteindelijk elke dag blowt en dan wordt stoppen nog veel moeilijker.
Bekijk je gebruik eens objectief (dit is heel moeilijk). Hoe vaak blow je per week? Hoe vaak zou je willen blowen per week? Je post een bericht op Drugsforum over je blowgedrag, ik denk dat dat al genoeg aanwijzing is dat je er eigenlijk niet tevreden mee bent..