Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet scherp in de keel

Wiet scherp in de keel

7 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil even iets weten over wietpijpjes. Ik rook wel eens een jointje en dan zit er ook tabak in. In mijn geval moet dat bijna want als ik een joint met pure wiet rook dan doet mijn keel heel zeer en hoest ik me gek. Jammer, want zonder tabak is het minder schadelijk. Nou kun je van die kleine wietpijpjes kopen, een kort houtachtig pijpje heb ik gezien waar je een klein beetje wiet in doet en dan aansteekt en oprookt.
Hoe werkt dat precies? Is het echt gewoon een "plukkie" wiet in t rondje, vuurtje van bovenaf er bij en roken? En hoeveel wiet dan en hoeveel trekjes kun je per "plukkie" nemen? En is dat even scherp voor de keel als een pure joint? Ik wil er eventueel wel eentje kopen maar als ik er net zo van ga hoesten als een pure joint dan heeft t geen zin.
En word je anders stoned? Moet je meer of minder roken als een joint met tabak?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#2
Persoonlijk vind ik door een pijpje niks. Mis dan ook de in mijn beleving laidback handeling van het roken van een joint.
Als het je puur om de schadelijke stoffen gaat kun je ook kijken naar tabaksvervangers. Laatst een joint geprobeerd van iemand, gedraaid met Greengo tabak. http://www.greengo.nl/greengo-tabaksvervanger/
Het smaakt wel heel anders dan tabak! Maar er zit iig geen nicotine in. Wil het zelf binnenkort ook gaan halen, omdat ik zelf het smaakje wel lekker vind, het is wat nootachtig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik rook exclusief wiet in een pijpje en vind dit juist veel fijner dan in een joint. Gewoon klein beetje wiet in de bowl en dan vlam erboven ja. Hoeveelheid gewoon een beetje mee testen. Begin gewoon met een klein beetje. Ik heb nooit dat wiet scherp in de keel aanvoelt. Gewoon proberen joh, hoeveel kost zo'n pijpje nou. Zelf heb ik een van glas, wat dus ook geen vreemde smaak aan je wiet geeft.

Ik kan wel begrijpen dat iemand het joint draaien zou kunnen missen. Geen issue voor mij, omdat ik het niet eens kan. En ik gebruik liever geen tabak.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan ook van te voren een Trachitol-tablet tegen keelpijn nemen. De lidocaïne daarin verdooft je keel en voorkomt iritatie. :smoke:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Persoonlijk vind ik puur uit een pijpje roken net zo scherp als via een joint. Daarnaast krijg je vaak ook in 1 keer een grotere hoeveelheid binnen. Wel heel effectief om snel stoned te worden, maar je moet er van houden denk ik.

Verder is het inderdaad zo simpel dat je gewoon een plukje wiet in je pijpje doet (bij voorkeur wel verkruimeld) en je steekt het aan en kan er 2 tot 3 trekken van nemen. Je ziet wel wanneer de wiet volledig opgebrand is. Als je het doet is een glazen pijpje inderdaad aan te raden omdat dat geen smaak aan je wiet afgeeft. Houten of metalen pijpjes geven al snel een vieze smaak af.
m
mario1223Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ligt ook helemaal aan jezelf, als je je hele leven als zware shaq rookt is een blowtje een stuk minder als dat je voor het eerst een bong hit
K
Koekwaus026Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik pak altijd de bong,PERFECT
A
A'damLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weed die scherp in de keel smaakt is meestal niet genoeg gespoeld. Ik kweek al jaren en proef overduidelijk verschil als ik de laatste week of 2 weken alleen water geef, dan rookt die veel lekkerder weg.
Een pijpje voelt zo raar aan, daar lopen die crackheads ook meee hier, maar doen er dan bruin of bori op

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."