Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijgen?

Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijgen?

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
The AlchemistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumleden,

Vandaag bij een coffeeshop geweest om Sativa wiet te halen voor de inspiratie en creativiteit :stoned: . Kreeg ik als antwoord dat alles tegenwoordig indica is en dat ze geen gehaltes hebben. (Ze blijken ook niet te weten hoeveel THC en CBD erin zit) Dus waarom hebben coffeeshops (in ieder geval deze coffeeshop) geen Sativa wiet?

Ik zou er graag duidelijkheid over willen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Groeten,

The Alchemist

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Cannabis indica versus cannabis sativa
In de praktijk wordt sinds lang onderscheid gemaakt tussen twee fenotypen van
cannabis: Cannabis indica en Cannabis sativa (Zie figuur I-7). De indica zou meer
voor het “stonede” effect zorgen en de sativa-variëteit zou meer oppeppend
werken. Nederwiet die in Nederlandse coffeeshops wordt verkocht is meestal
afkomstig van hybride planten, dus kruisingen tussen indica en sativa variëteiten.
In een enkel geval is sprake van pure indica of sativa variëteiten.
Klik om te vergroten...
https://assets.trimbos.nl/docs/95bec8d1 ... 95bb01.pdf
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Hier in Amsterdam kan ik nog in overvloede sativa krijgen hoor. Pure sativa's zijn redelijk zeldzaam, maar daar hebben de meeste shops er vaak wel eentje van. Verder veel keuze qua sativa dominante strains. Denk aan verschillende haze soortjes onder andere.

Bij de boerenjongens zetten ze er ook THC percentages bij en er hangt vaak een a4tje met strains die ze recent in het lab hebben laten testen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Ik herken het probleem ook niet. hash is veelal buitenlands, maar de meeste nederwiet is volgens mij de sativa variant.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

MeejheM zei:
maar de meeste nederwiet is volgens mij de sativa variant.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, een beetje 50/50 qua indica en sativa soortjes.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Hier in Tilburg/Breda ook aardig wat Sativa dominante soorten te verkrijgen. Maar ook veel hybride´s inderdaad. 50/50 60/40 40/60

Als je een 100% Sativa wilt raadt ik je een voor gedraaide joint space haze joint aan van het Toermalijn in Tilburg.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Poe poe wat een gedoe om een jointje.

Denk je niet dat de meeste coffeeshops als ze wiet binnen krijgen er even aan ruiken en dan een mooie naam verzinnen ?
En die THC percentages geloof ik al helemaal nix van dat die echt getest zijn :grin:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Snif snif! It smell´s like shit !? We noemen het voortaan gewoon shit. :mrgreen: :stoned:
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Wacky zei:
Poe poe wat een gedoe om een jointje.

Denk je niet dat de meeste coffeeshops als ze wiet binnen krijgen er even aan ruiken en dan een mooie naam verzinnen ?
En die THC percentages geloof ik al helemaal nix van dat die echt getest zijn :grin:
Klik om te vergroten...

Gast, die kweker weet echt wel wat die verkoopt dus ook al zou de coffeeshop de wiet niet na laten testen dan weten we nog wel wat voor soort het is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Vraag: Is er nergens Sativa wiet in coffeeshops te krijg

Mudita zei:
Wacky zei:
Poe poe wat een gedoe om een jointje.

Denk je niet dat de meeste coffeeshops als ze wiet binnen krijgen er even aan ruiken en dan een mooie naam verzinnen ?
En die THC percentages geloof ik al helemaal nix van dat die echt getest zijn :grin:
Klik om te vergroten...

Gast, die kweker weet echt wel wat die verkoopt dus ook al zou de coffeeshop de wiet niet na laten testen dan weten we nog wel wat voor soort het is.
Klik om te vergroten...
Wacky heeft op zich wel een punt, want er zijn best wel wat coffeeshops die een willekeurig haze soortje kopen en deze op de kaart zetten als bijvoorbeeld Amnesia Haze aangezien die al op de kaart stond. Ik denk dat zeker niet alle shops dit doen, maar ik weet wel dat het gebeurd. En dat heeft dus niks met de kweker te maken die niet wat die verkoopt, maar gewoon de coffeeshop eigenaar die zijn kaart graag hetzelfde laat. Maargoed, ook in dat geval krijg je in ieder geval wel een sativa. Ze kunnen moeilijk white widow als Amnesia Haze op de kaart zetten natuurlijk.

Sommige shops hebben altijd wel duidelijk dezelfde wiet als het onder een bepaalde naam verkocht wordt en bieden die dan soms gewoon even niet aan. Dit doet vermoeden dat ze wel eerlijk zijn in welk soortje ze verkopen. Maar echt zeker weten doe je het niet helaas.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."