Nou ja, Er reageren daar inderdaad een aantal mensen op de manier dat het op komt zetten tijdens het blowen, en bij de volgende joint die ze roken komt de pijn wederom terug. En als ze er helemaal mee kappen, dan beweren ze meer klachtenvrij zijn.
Ik kreeg een aantal jaren zelf (niet tijdens het blowen) wel toen ik al wat gebruikt had, en nieuwe wiet ging halen enorme lage rugpijn. Wiet was voor mij inderdaad geen oplossing om de pijn te bestrijden. Maar dat was ook geen medicinale wiet met een hoger CBD gehalte.
Mijn huisarts toen had ook een urine (drugsscreening) gedaan toen ik met mijn klachten bij hem kwam, en daaruit haalde hij op dat er ontzettend veel cannabinoides waren opgestapeld. (180)
Vervolgens zei mijn huisarts dat ik mijn rug en spierpijn aan het roken van cannabis te danken had.
Echter, Ik geloofde de arts ook niet meteen, en ben toen bij thuiskomst artikelen gaan zoeken waar cannabis en rugpijn in verband werden gebracht met elkaar. Maar ik kreeg niks gevonden.
Ik ben eigenwijs en verslaafd en ben altijd blijven doorgaan met blowen, en zelfs nog meer gaan blowen. De extreme pijn heeft bijna 3 kwart jaar geduurd, en toen nam het af. Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog steeds dagelijks (lage) rugpijn heb, maar het is vele malen verdraagzamer geworden. Bukken en zo blijft een issue, en houd ik niet lang vol. Maar het feit dat ik nog meer ben gaan consumeren, en dat de rugpijn daardoor niet erger is geworden, maar juist is afgenomen, spreekt de theorie van de huisarts wel een beetje tegen?
Hoe het zit met al die mensen die reageren op die website vraag ik mij wel af? De vraag wordt immers gesteld om iets te achterhalen, en het verbaast mij hoeveel mensen daar min of meer overeenkomende reacties plaatsen. Maar echt concrete bronnen die dat (medisch) aantonen zijn er volgens mij niet?
Misschien is het ter aanvullende info nuttig om deze site er ook bij te vermelden:
http://www.osteopraktijk.nl/lichamelijk ... -cannabis/