Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaniekaanvallen en het roken van cannabis.

Paniekaanvallen en het roken van cannabis.

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anti depressiva schijnt vaak uberhaupt niet echt te werken. En vaak ook niet door de precieze werking er van zoals het blokken van bepaalde inhibitors maar dat het werkt door hetverhogen van de nerve growth factor. Dus dan zouden hormonen minder uit moeten maken?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is het wel goed om depressies uit te schakelen? In die zin bij iemand die chronisch depressief is en er niet meer goed uitkomt kan ik het me nog enigszins voorstellen dat het eventueel uitkomst biedt?

Maar een depressie (periode) is iets wat in feite bij de mens thuishoort , en is heel normaal , maar moeilijk te accepteren valt. Misschien is neerslachtigheid een beter woord? Maar goed, als iets verwerkt moet worden, dan moet dat? Is in feite een teken dat je gewoon heel gezond bent. We zijn tenslotte geen robots?

Nogmaals, chronische depressies zie ik als een andere indicatie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, een depressie uitschakelen klinkt voor mij weer als de zoveelste vlucht, de zoveelste verdoving. Naar mijn mening is er maar een uitweg en dat is juist de confrontatie aangaan met je depressie. Ik denk zelfs dat dat de hele reden is dat we hier zijn. Om eerlijk te kijken naar waarom we niet gewoon gelukkig kunnen zijn. Waarom we steeds weer in ellende en depressie vervallen. Iets uitschakelen in de hersenen klinkt inderdaad alsof je met robots te maken hebt. Het toont maar weer hoe kinderachtig deze maatschappij geworden is. Quick fixes voor alles. Niets mag moeilijk zijn, leven moet verdoofd worden. Is er iets wat ons niet aanstaat, dan moet de nieuwe god van deze tijd: technologie, het maar weer verhelpen. Wij als mensheid zullen de natuur er wel onder krijgen, door te laten zien hoe het beter kan. :P

Misschien ietsje dramatisch gesteld, maar ik word soms zo moe van die zwakke instelling van tegenwoordig om alles maar zo makkelijk mogelijk te maken. Geen inzet, geen moeite. Alles maar aangereikt willen krijgen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Het toont maar weer hoe kinderachtig deze maatschappij geworden is. Quick fixes voor alles. Niets mag moeilijk zijn, leven moet verdoofd worden. Is er iets wat ons niet aanstaat, dan moet de nieuwe god van deze tijd: technologie, het maar weer verhelpen. Wij als mensheid zullen de natuur er wel onder krijgen, door te laten zien hoe het beter kan. :P

Misschien ietsje dramatisch gesteld, maar ik word soms zo moe van die zwakke instelling van tegenwoordig om alles maar zo makkelijk mogelijk te maken. Geen inzet, geen moeite. Alles maar aangereikt willen krijgen.
Klik om te vergroten...

Tadaa!! Precies hoe ik der over denk! Sorry dat ik zo in dit topic kom binnen vallen maar ik moest dit even beamen. En dit geldt voor steeds meer dingen, dat er quick fixes moeten zijn en niks meer moeite (mag) kosten. De mensheid word hierdoor steeds zwakker.
Ik noem als voorbeeld (totaal niks met drugs te maken maar wel met verslaving en doorzettingsvermogen zoals bij drugs) de maagverkleining. Dat is maar ene dingetje maar ik bedoel het als voorbeeld. Tegenwoordig kun je echt heel gemakkelijk een maagverkleining krijgen, ja echt heel makkelijk. Dus waarom zou je nog zelf "ballen tonen" met afvallen? Dokter fixt t wel "even". Is natuurlijk niet helemaal echt zo zwart wit, (voordat ik aangevallen word door mensen die een maagverkleining hebben ondergaan) maar het is wel een voorbeeld.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ Mindless

Ik snap je punt zeker. Maar tegen bepaalde natuur(wetten) of misschien zelfs cosmetische harmonie wetten kunnen we denk ik gewoon niet ingaan? Alhoewel cosmetische dingen aankaarten meer binnen astrologische vormen voorkomt. Maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat de natuur zo zijn eigen plannen heeft waar wij mensen mogelijk weinig tegenin te brengen hebben?

We zijn wel aan het evenaren richting die robotmaatschappij , en dus is robots maken onderdeel van de natuur? Tenzij er iets in onze genetica niet klopt? :P

Anyway biedt de natuur wel genoeg antidepressivum ´s aan.

Congrats met je promotie tot moderator nog btw!
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ dunnetjes.

Nou je zegt, ik werd aangevallen door een vrouw die een maagverkleining was ondergaan door de quick fix en graag deed roken en snoepen, maar mevrouw werkte bij een verslavingskliniek en wilde graag dat ik zelf ballen toonde door te stoppen met cannabis roken, is dat niet wat hypocriet? :P

Loopt er zo een dik fatsig wijf tegen je aan te zeiken, terwijl ze steeds naar snoep loopt te graaien in haar tas , en ook nog eens chagrijnig is door de operatie die ze net had ondergaan. lol

Maar een maagverkleining is niet zo simpel als het lijkt. Ze kunnen de operatie wel uitvoeren, maar daarna moet je alsnog heel veel eigen inzet tonen.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jixx zei:
Is het wel goed om depressies uit te schakelen? In die zin bij iemand die chronisch depressief is en er niet meer goed uitkomt kan ik het me nog enigszins voorstellen dat het eventueel uitkomst biedt?

Maar een depressie (periode) is iets wat in feite bij de mens thuishoort , en is heel normaal , maar moeilijk te accepteren valt. Misschien is neerslachtigheid een beter woord? Maar goed, als iets verwerkt moet worden, dan moet dat? Is in feite een teken dat je gewoon heel gezond bent. We zijn tenslotte geen robots?

Nogmaals, chronische depressies zie ik als een andere indicatie.
Klik om te vergroten...


Oei, hier moet ik toch even op ingaan. Er is een heel groot verschil tussen een klinische depressie en neerslachtigheid.

Een depressie is daadwerkelijk een "ziekte" van je hersenen; je serotonine-afgifte is sterk afgenomen waardoor je neurale activiteit sterk afneemt. Daardoor voel je je depressief. Een depressie gaat namelijk gepaard met heel veel meer andere dingen dan slechts "je rot voelen".

De vroegere anti-depressiva was er inderdaad op gericht om de depressieve gevoelens te blokkeren, tegenwoordig wordt er echter voornamelijk gebruik gemaakt van SSRI's (of vergelijkbare medicatie). De normale gang van zaken in je lijf is dat de prikkels van neuron naar neuron worden overgebracht via de synaptische spleet, dat is een iniminie spleetje tussen twee neuronen. Dit wordt gedaan door middel van de neurotransmitters. Serotonine is de neurotransmitter die o.a. je gemoedstoestand regelt. Als je er te weinig van hebt, wordt je depressief, als je er teveel van hebt, wordt je agressief (dit is wel even heel zwart-wit uiteraard, maar goed). Wat er eigenlijk gebeurt, is dat de eerste neuron de neurotransmitters afvuurt naar de tweede neuron, en vervolgens de transmitter weer terug opneemt voor later gebruik. Wat een SSRI doet, is zorgen dat die opname tijd wat uitgesteld wordt. Hierdoor blijft serotonine langer actief waardoor het beter de prikkels door kan geven aan volgende neuronen.

Doordat dit voor langere tijd gebeurt, gaan de hersenen zich langzaamaan aanpassen tot het punt dat de medicatie niet meer noodzakelijk is en afgebouwd kan worden.

Ik durf zelf te zeggen dat ik hier niet meer was geweest als ik niet aan de medicatie was gegaan. Ik zou het niet aanraden voor een eenmalige depressie die met eenvoudige gesprekstherapie kan worden behandeld, maar deze medicatie wordt in principe echt niet zomaar uitgeschreven. Basis in de psychologie is dat er met zo'n minimaal ingrijpende behandeling mogelijk wordt gewerkt. Beetje de vergelijking tussen een kneuzing of een breuk; bij een kneuzing is rust houden voldoende en bij een breuk moet er gips rond :)

Wat wel zo is, is dat ik absoluut voor de toepassing van cannabis en/of psychedelica ben in de behandeling tegen angst en depressies. Maar goed, dat is weer iets heel anders :)


EDIT: Btw, over het wel/niet werken van medicatie bij vrouwen, laatste keer dat ik het checkte was ik ook een vrouw :grin:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jixx zei:
@ dunnetjes.

Nou je zegt, ik werd aangevallen door een vrouw die een maagverkleining was ondergaan door de quick fix en graag deed roken en snoepen, maar mevrouw werkte bij een verslavingskliniek en wilde graag dat ik zelf ballen toonde door te stoppen met cannabis roken, is dat niet wat hypocriet? :P

Loopt er zo een dik fatsig wijf tegen je aan te zeiken, terwijl ze steeds naar snoep loopt te graaien in haar tas , en ook nog eens chagrijnig is door de operatie die ze net had ondergaan. lol

Maar een maagverkleining is niet zo simpel als het lijkt. Ze kunnen de operatie wel uitvoeren, maar daarna moet je alsnog heel veel eigen inzet tonen.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het wel mee eens idd... Ken ook mensen in mijn omgeving die zich helemaal volvreten en dan vervolgens gaan janken om een maagverkleining. Ja dag...
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
In feite was MDMA in eerste instantie als antidepressivum ontwikkeld :wink:

Daarna kwamen ze erachter dat het averechts werkte, en mensen alleen maar depressiever werden omdat het serotonine gehalte tijd nodig heeft om te herstellen. En een verlies aan hoop serotonine kun je dus ook helemaal al niet gebruiken , aangezien serotonine behalve de tijd nodig heeft om te herstellen , daarnaast ook nog eens niet meer naar de juiste plek gestuurd kan worden in de hersenen, en dan is antidepressiva vaak het middel wat wordt ingezet om het weer naar de juiste plek te sturen in het brein.

Nu gaan er inmiddels weer verhalen rond dat ze hier en daar aan het proberen zijn om MDMA terug in de apotheek te krijgen. Mogelijk gaat het dan om microdoseringen, maar niet de dosering die je eventueel gewend bent vanuit het nu inmiddels illegale circuit lijkt mij?

Nee, ik begrijp je wel Bee. Het is zoals ik zei: de natuur zelf biedt genoeg antidepressivum´s ? :P
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#10
In feite bedoel ik met de natuur ook chemisch samengestelde medicijnen, en niet alleen natuurproducten in die zin van (puur natuur) Want deze stoffen worden dan wel op een scheikundige manier gewonnen, maar de basisstoffen die gebruikt worden komen niet van een andere planeet in zover ik weet? Alhoewel veel antidepressiva wel zo klinkt :tearsofjoy:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan je niet helemaal hierin volgen Bee, maar ik ben nu ook best wel goed wazig. :P

Maar ik ga er nu even vanuit dat je gewoon een vrouw bent , en antidepressiva getest hebt?

Het sluit zeker niet uit dat antidepressiva als je dat met medicatie bedoeld ? bij vrouwen niet aan kan slaan.

Maar sowieso blijkt uit onderzoek dat vrouwen die in de overgang komen (menopauze) en ouder sowieso al minder baat kunnen hebben bij antidepressiva. Daarnaast is de kans op een poop out van de antidepressiva ook hoger bij vrouwen dan mannen lijk ik inmiddels een beetje te ervaren in de praktijk om het zo maar te zeggen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik de plank ook volledig mis kan slaan.

Maar wederom dat sluit niet uit dus dat er geen mensen zijn die in de menopauze zitten en ouder geen baat meer hebben bij antidepressiva, dat zou goed kunnen? Ook dat heeft de praktijk inmiddels wel bewezen aan de hand van reacties die ik gelezen heb over vrouwen in de overgang die antidepressiva gebruiken , en er wel baat bij schijnen te hebben. Met name is Zoloft dan erg populair als ik het goed heb?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ Mindless,

Verdiep jij je wel eens in het creationisme?

Ik zelf vind het een vreemde tak zeg ik je eerlijk vanwege vele complottheorieen die eraan vast gekoppeld waarvan ik zeker weet dat er een aantal niet kloppen.

Zodra je verhaaltjes gaat lezen op internet dat Bush in een reptiel kan veranderen, dan houd het bij mij eigenlijk al ver op. Misschien ben ik daar wel gewoon te nuchter voor?

Maar ik moet wel toegeven dat sommige dingen akelig dicht in de buurt van de waarheid komen in die zin dat het eventueel wel logica maakt en je erin zou kunnen geloven.

Aan de andere kant kent Darwins theorie ook te weinig concrete aanwijzingen dat de evolutietheorie 100% zeker klopt.

Ik heb alleen zelf ervaren dat het voor mijn hersenen beter is om maar gewoon of van helemaal niks uit te gaan, of de evolutietheorie aanhouden, dan het verdiepen in creationisme.

Maar nu ga ik alleen van deze twee theorieeen uit darwin en creationisme, maar wie weet zijn er andere of veel meer theorieeen die ook niet uit te sluiten zijn?

Maar het verdiepen in hoe en wat over hoe alles is ontstaan ben tot de conclusie gekomen dat dit min of meer slechts tijdverspilling is. (voor mij) Aan de andere kant is het best interessant om er in te verdiepen. (nieuwsgierigheid) maar het zit denk ik ook wel een beetje in de mens om dingen te willen ontdekken, doorgronden, achterhalen enz.. Daarom zou het min of meer altijd een beetje dubieus blijven voelen voor mij.

Maar het gaat nu wel ineens erg offtopic? De vraagstelling lag bij paniekaanvallen, daarna ging het over op depressies, en nu hebben we het over genetische manipulatie? Ik krijg zo denk weer een paniekaanval hoor. :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jixx zei:
@ Mindless

Ik snap je punt zeker. Maar tegen bepaalde natuur(wetten) of misschien zelfs cosmetische harmonie wetten kunnen we denk ik gewoon niet ingaan? Alhoewel cosmetische dingen aankaarten meer binnen astrologische vormen voorkomt. Maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat de natuur zo zijn eigen plannen heeft waar wij mensen mogelijk weinig tegenin te brengen hebben?
Klik om te vergroten...
Ja, maar ik denk dat we juist met de natuur mee moeten werken en dit nu te weinig doen en het zelfs tegenwerken.

We zijn wel aan het evenaren richting die robotmaatschappij , en dus is robots maken onderdeel van de natuur? Tenzij er iets in onze genetica niet klopt? :P
Klik om te vergroten...
Zo zou je het kunnen zien ja. En ik denk dat het wel aardig duidelijk is dat er iets niet klopt in ons. We zijn de enige soort op aarde die anti-natuur is. Die denkt dat 'ie hier niet hoort. Een soort vreemdeling die gebruik maakt van de natuur, maar geloofd er toch een soort van buiten te staan. De mensheid is altijd in een soort gevecht met de natuur en dus ook in gevecht met zichzelf. Zo zie ik het tenminste.

Anyway biedt de natuur wel genoeg antidepressivum ´s aan.
Klik om te vergroten...
Maar waarom is er deppressie in de eerste plaats? Moet er echt iets gefixt worden, of creëeren we eerst zelf het probleem, om het daarna op te lossen.

Congrats met je promotie tot moderator nog btw!
Klik om te vergroten...
Dankje!
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat laatste wat je aankaart vind ik erg doordacht. :) Mijn antwoord hierop is in zekere zin ook : Ja.

Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand in depressieve periode?

Ik zelf weet uit ervaring dat dat heel lastig is, aangezien tijdens een depressie voor je gevoel ook alles niet meer overeenkomt, en op dat moment echt heel lastig te realiseren is. Dit merk je echter pas als je uit een depressieve periode komt, dat je eerst door een dal moet gaan, om daarna weer herboren te voelen. Maar nogmaals ik kan Bee ook niet helemaal ongelijk geven in bepaalde dingen die aangekaart worden. Een depressie is inderdaad wel echt een lelijk iets. Daarnaast is er nog steeds veel onbegrip vanuit mensen die nooit depressief raken, of zijn geweest die dus niet snappen wat iemand in een depressie ervaart , en zelfs niet aan toegeeft dat iets als een depressie bestaat?

Terwijl als ze iemand in het gips zien wel gelijk een soort van medelijden krijgen met die persoon?
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jixx zei:
Ik kan je niet helemaal hierin volgen Bee, maar ik ben nu ook best wel goed wazig. :P

Maar ik ga er nu even vanuit dat je gewoon een vrouw bent , en antidepressiva getest hebt?

Het sluit zeker niet uit dat antidepressiva als je dat met medicatie bedoeld ? bij vrouwen niet aan kan slaan.

Maar sowieso blijkt uit onderzoek dat vrouwen die in de overgang komen (menopauze) en ouder sowieso al minder baat kunnen hebben bij antidepressiva. Daarnaast is de kans op een poop out van de antidepressiva ook hoger bij vrouwen dan mannen lijk ik inmiddels een beetje te ervaren in de praktijk om het zo maar te zeggen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik de plank ook volledig mis kan slaan.

Maar wederom dat sluit niet uit dus dat er geen mensen zijn die in de menopauze zitten en ouder geen baat meer hebben bij antidepressiva, dat zou goed kunnen? Ook dat heeft de praktijk inmiddels wel bewezen aan de hand van reacties die ik gelezen heb over vrouwen in de overgang die antidepressiva gebruiken , en er wel baat bij schijnen te hebben. Met name is Zoloft dan erg populair als ik het goed heb?
Klik om te vergroten...

Ik zal me verduidelijken :tongueout:
Ik ben inderdaad vrouw, gelukkig nog lang niet in de menopauze (ben in de twintig) en slik sinds 2 jaar anti-depressiva. Dit was niet uit het "proberen" maar om mezelf genoeg bij elkaar te hebben om problemen aan te pakken. Ik was (en ben) er ook zeker geen voorstander van. Verschil tussen MDMA en SSRI's is dat SSRI's gebruik maken van de serotonine die in normale situaties al afgegeven wordt, maar gewoon zorgen dat ze langer beschikbaar zijn voor ze weer terug opgenomen worden. MDMA is dan weer een serotonineboost waar je meer serotonine aanmaakt en vervolgens de voorraad inderdaad uitgeput raakt.

Mijn inziens zou er meer onderzoek gedaan moeten worden naar het gebruik van hallicunogene middelen a la truffels, paddo's, ayahuasca etc. bij het genezen van depressies en angststoornissen maar helaas rust daar een gigantische taboe op (buiten dit forum dan!). Therapie etc. heeft me veel geholpen maar mijn kennismaking met truffels heeft mij net het laatste zetje gegeven om de knoop uit het koppie te halen zeg maar. Wat dat betreft is AD wel een symptoombestrijder, al is het waarschijnlijk zo dat mensen met langdurig depressieve klachten wel degelijk een afwijking hebben waardoor ze minder serotonine produceren/het te kort "gebruiken" in de synaptische spleet.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ahaaa! Dat is dan duidelijk.

Maar ik ben in zekere zin dan ook voorstander van psychedelica´s gebruiken bij bepaalde klachten. Voor mij is dit echter wiet, en ik gebruik het ook niet in mate. Dus of het echt verstandig heeft gedaan tijdens mijn depressie ? Maar desondanks het doorgaan met dagelijks cannabisgebruik en combineren van medicatie heeft dit nu toch geleid tot een omslag. Maar dit herstel zou ook gewoon een vorm van natuurlijk herstel kunnen zijn?
Echter dacht ik daar een paar maanden geleden nog heel anders over, en zag ik mezelf nooit meer beter worden.

Maar om dit soort dingen te adviseren is best riskant zoals ayahuasca gebruiken om confrontaties aan te gaan en het reinigen van de geest , dit kan voor sommige goed uitpakken, maar andere kunnen zoiets niet aan, en loopt het anders af. Dus waar wij zo over denken in zeker zin, dat kan voor een ander behoorlijk tegenvallen denk ik?

Aan de andere kant komt het in ´zeldzaamheid´ ook voor dat je van antidepressiva ook kan gaan hallucineren. Als je bijsluiter niet goed gelezen hebt, en daar dan ook helemaal niet op voorbereid bent, dan is dat misschien nog akeliger dan wanneer je weet van te voren dat je nou eenmaal gaat hallucineren. Dit verschil tussen niet voorbereid zijn, en wel kan al een hoop verschil uitmaken?
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik raad het ook niet aan, maar ben meer van mening dat er onderzoek gedaan moet worden om in professionele behandelingen gebruik te maken van de mogelijkheden die het biedt (bij de juiste cliënten).

Bij AD kan het zeker zo zijn dat je lichaam zichzelf herstelt en de serotonine-aanmaak weer gewoon op een rijtje krijgt. Dus in principe is er dan ook sprake van natuurlijk herstel. Cannabis doet niet direct iets tegen depressieve klachten, maar kan echter wel de scherpe randjes eraf halen heb ik zelf gemerkt. Het risico is echter wel dat je psychisch afhankelijk wordt en niet meer zonder kunt functioneren. Dan is het risico ook weer dat je terugvalt wanneer je je cannabisgebruik gaat beperken.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Daarom wil ik het ook nooit beperken. :P
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar snap het niet helemaal? AD zorgt ervoor dat je lichaam het weer zelf op peil kan krijgen, maar dat is dan geen natuurlijk herstel , maar door de medicatie herstelt? Tenzij je antidepressiva daadwerkelijk ziet als een natuurproduct in die zin dan kun je spreken van natuurlijk herstel? :)
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste lezers,

Ik wil hierover weer een stukje voorgeschiedenis aankaarten.

Voor mijn 28 ste had ik nog nooit van het woord paniekaanvallen gehoord, totdat mijn zus het zelf overkwam. Maar ik heb in heel mijn leven heel wat drugsgebruikers gekend en niemand had ooit het woord paniekaanval aangekaart , en alle cannabisrokers die ik persoonlijk ken hebben dit ook nooit ervaren schijnbaar wat het woord: paniekaanval (door drugs) was daarvoor nog nooit aan het daglicht gekomen. Is dat dan gewoon puur toeval geweest? Ik bedoel ik was inmiddels 28 jaar, en had al heel wat ervaring met gebruikers, maar over een paniekaanval is nooit sprake geweest.

Nadat mijn zus paniekaanvallen had gekregen door drugs waaronder ook cannabis ben ik mij daar meer in gaan verdiepen. En ook op dit forum ben ik verhalen tegengekomen van mensen die paniekaanvallen krijgen door drugs en dan met name het meest cannabis?

Echter concludeer ik uit alle verhalen die over paniekaanvallen gaan en het roken van cannabis vaak niet de enige twee factoren waren die er op dat moment speelde.. Een combinatie van een bepaald medicijn met cannabis geef ik nu even als een voorbeeld aan. Maar er zijn natuurlijk talloze combinaties mogelijk die zoiets veroorzaken.

Nu wil ik met dit bericht dus niet gaan lopen uitsluiten dat wiet in eenvoud geen paniekaanval zou kunnen veroorzaken. Maar het is mij gewoon vaak opgevallen dat er allerlei andere factoren in meespelen wanneer dit gebeurd.

Ik kaart nu even alle eventuele factoren aan die mogelijk een rol gespeeld hebben dat mijn zus zulke heftige paniekaanvallen heeft gekregen. cannabis, cocaine, fatburners , caffeine, energiedrank, psychische stress van haar ex- vriend, stress van het werken, hormoonwisselingen, onzekerheid, faalangsten, traag werkende schildklier, genetisch bepaald. Daarnaast zijn er nog meer dingen niet uit te sluiten, en zijn slechts wat voorbeelden van factoren die samenhingen op het moment toen ze haar eerste paniekaanval kreeg die meteen ook zeer en zeer heftig was, en daarna regelmatig is blijven herhalen jarenlang door.

Maar dat cannabis dit in eenvoud veroorzaakt lijkt mij bijna onlogisch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."