#1
Jixx zei:Ik kan je niet helemaal hierin volgen Bee, maar ik ben nu ook best wel goed wazig. :P
Maar ik ga er nu even vanuit dat je gewoon een vrouw bent , en antidepressiva getest hebt?
Het sluit zeker niet uit dat antidepressiva als je dat met medicatie bedoeld ? bij vrouwen niet aan kan slaan.
Maar sowieso blijkt uit onderzoek dat vrouwen die in de overgang komen (menopauze) en ouder sowieso al minder baat kunnen hebben bij antidepressiva. Daarnaast is de kans op een poop out van de antidepressiva ook hoger bij vrouwen dan mannen lijk ik inmiddels een beetje te ervaren in de praktijk om het zo maar te zeggen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik de plank ook volledig mis kan slaan.
Maar wederom dat sluit niet uit dus dat er geen mensen zijn die in de menopauze zitten en ouder geen baat meer hebben bij antidepressiva, dat zou goed kunnen? Ook dat heeft de praktijk inmiddels wel bewezen aan de hand van reacties die ik gelezen heb over vrouwen in de overgang die antidepressiva gebruiken , en er wel baat bij schijnen te hebben. Met name is Zoloft dan erg populair als ik het goed heb?
Ik zal me verduidelijken
Ik ben inderdaad vrouw, gelukkig nog lang niet in de menopauze (ben in de twintig) en slik sinds 2 jaar anti-depressiva. Dit was niet uit het "proberen" maar om mezelf genoeg bij elkaar te hebben om problemen aan te pakken. Ik was (en ben) er ook zeker geen voorstander van. Verschil tussen MDMA en SSRI's is dat SSRI's gebruik maken van de serotonine die in normale situaties al afgegeven wordt, maar gewoon zorgen dat ze langer beschikbaar zijn voor ze weer terug opgenomen worden. MDMA is dan weer een serotonineboost waar je meer serotonine aanmaakt en vervolgens de voorraad inderdaad uitgeput raakt.
Mijn inziens zou er meer onderzoek gedaan moeten worden naar het gebruik van hallicunogene middelen a la truffels, paddo's, ayahuasca etc. bij het genezen van depressies en angststoornissen maar helaas rust daar een gigantische taboe op (buiten dit forum dan!). Therapie etc. heeft me veel geholpen maar mijn kennismaking met truffels heeft mij net het laatste zetje gegeven om de knoop uit het koppie te halen zeg maar. Wat dat betreft is AD wel een symptoombestrijder, al is het waarschijnlijk zo dat mensen met langdurig depressieve klachten wel degelijk een afwijking hebben waardoor ze minder serotonine produceren/het te kort "gebruiken" in de synaptische spleet.