Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPijpje net zo scherp in de keel als pure joint?

Pijpje net zo scherp in de keel als pure joint?

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het roken van pure wiet een fijn gevoel. Het enige is dat ik het dus niet doe omdat ik er zo vreselijk van moet hoesten! Bij puur roken gaat mijn keel echt erg pijn doen en hoest ik me echt gek. Nou vraag ik mij af of roken met een pijpje dat niet of een heel stuk minder doet?
Weet iemand dat? Bedankt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met een pijpje is het ook heet/pijnlijk in de keel. Even pijnlijk weet ik niet, het is al zolang geleden dat ik een normale of pure wiet joint heb gerookt.

Ik ben ook al een tijd geleden overgestapt van een pijpje naar een vaporizer. Een verademing is dat. Veel fijner in de keel en geen nare rook geur.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is een vaporizer de moeite waard? Zo ja, hoe groot zijn ze en hoe zit het met onderhoud?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht dat dat wel zou blijken uit 'het is een verademing' :wink:

Zeer de moeite waard ja. Qua zachtheid in de keel, qua minder stank, qua smaak, qua efficiëntie (je haalt meer uit je wiet) en natuurlijk qua gezondheid. Je krijgt veel minder troep binnen met vapen.

Er zijn verschillende types. Ik heb een portable variant. Wel een dure omdat goedkoop duurkoop is op dit gebied.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dunnetjess33 zei:
Nou vraag ik mij af of roken met een pijpje dat niet of een heel stuk minder doet?
Klik om te vergroten...
Met een pijpje is het eerder erger. Heel logisch ook, want je krijgt het nog geconcentreerder binnen.

Een vaporizer is zoals Mindless ook zegt een stuk zachter voor de keel. Ik heb zelf een vape pen, wat het ideaal maakt om mee te nemen. Enige nadeel is dat er heel weinig wiet in gaat, dus je moet hem vaak bijvullen. Om deze reden gebruik ik hem eigenlijk amper voor wiet. Ik gebruik mijn vape pen eigenlijk vooral voor hasj olie, aangezien dat veel geconcentreerder is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook een portable (mini dus) vaporizer. Ik heb een :https://azarius.nl/vaporizers/portable_vaporizers/vaporizer_magic-flight_launch_box/

Maar idd moet ik m zo vaak bijvullen dat ik het niks vind. Ook is dit eentje die (volgens de shop) waar maar weinig wiet in kan/uit komt. Ik ga hem verkopen.
Misschien dat ik eens een ander aanschaf maar door dat die ik heb mij echt niet bevalt weet ik het nog niet. Ze zijn heel duur namelijk..
Helaas dus geen pijpje, bedankt voor de antwoorden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een waterpijp/met water gevulde bong?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Een waterpijp/met water gevulde bong?
Klik om te vergroten...

Ik heb op vaka tie in Turkije eens waterpijp gerookt en dat ging goed. Was zo een toeristending met appel tabak. Een bong heb ik ooit eens geprobeerd maar of ik deed het fout of het was een slechte bong want had een gram weg gerookt en merkte niks.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjess33 zei:
Ik heb op vaka tie in Turkije eens waterpijp gerookt en dat ging goed. Was zo een toeristending met appel tabak. Een bong heb ik ooit eens geprobeerd maar of ik deed het fout of het was een slechte bong want had een gram weg gerookt en merkte niks.
Klik om te vergroten...
Of jij deed wat fout of de bong was niet goed inderdaad. Met een bong hoort het effect er juist hard in te klappen, omdat je in een keer een halve tot hele joint binnen krijgt aan wiet.

Persoonlijk vind ik een bong ook altijd wel scherp op de keel, grote kans dat je moet hoesten. Met een waterpijp (en dan bedoel ik dus niet zo'n eentje voor fruit tabak, maar gewoon een bong waar water in kan) is het wel wat minder scherp voor de keel, maar ik vind dat persoonlijk vaak nog steeds een stuk scherper voor de keel dan een joint. Als je iemand kent met een waterpijp/bong zou je het weer eens kunnen proberen. Een goede is best duur, dus dan is wel fijn om eerst te kijken of het bevalt.
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roken met zo'n klein pijpje is veel scherper in je keel dan een pure joint. Met een waterpijp valt het wel mee. Ik ben er zelfs eens een uur goed beroerd van geweest, toen ik van een grote waterpijp inhaleerde, maar dacht dat er geen rook uitkwam omdat ik niets in m'n longen voelde. Toen inhaleerde ik nog eens dieper en nog eens. En toen bleek het toch wel te werken en begon de wereld om mee heen te tollen en m'n maag raar te doen enzo :neutral:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
missPanda zei:
Roken met zo'n klein pijpje is veel scherper in je keel dan een pure joint. Met een waterpijp valt het wel mee. Ik ben er zelfs eens een uur goed beroerd van geweest, toen ik van een grote waterpijp inhaleerde, maar dacht dat er geen rook uitkwam omdat ik niets in m'n longen voelde. Toen inhaleerde ik nog eens dieper en nog eens. En toen bleek het toch wel te werken en begon de wereld om mee heen te tollen en m'n maag raar te doen enzo :neutral:
Klik om te vergroten...

Het sluipt er in dus.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hoorde vandaag dat als je een bong vult met ijs blokjes dat de rook niet meer scherp is in je keel. Geen idee of het waar is maar ga het zeker testen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
HardstyleGabber zei:
Ik hoorde vandaag dat als je een bong vult met ijs blokjes dat de rook niet meer scherp is in je keel. Geen idee of het waar is maar ga het zeker testen.
Klik om te vergroten...
Ice bong, goeie. Nog nooit geprobeerd helaas, ben wel benieuwd of het werkt.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Ice bong, goeie. Nog nooit geprobeerd helaas, ben wel benieuwd of het werkt.
Klik om te vergroten...
Weet jij toevallig of het ook met elke bong Kan? Ben nog opzoek naar een goeie :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
HardstyleGabber zei:
Weet jij toevallig of het ook met elke bong Kan? Ben nog opzoek naar een goeie :tongueout:
Klik om te vergroten...
Volgens mij past niet in elke bong ijs, dus daar moet je wel even goed op letten dan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan houd ik het gewoon bij een joint. Er is dus niet echt een vervanging voor waar ik niet van ga hoesten. Ik ga geen bong kopen, ik voel nu al aan mijn water dat het te scherp is. Als Psychedelibee al zegt dat het scherper als een joint is, vind ik het zeker te scherp. Ik houd het wel bij een normale joint. Bedankt allemaal voor het mee denken!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."