"Hoi allemaal!
Ik zit al een paar maanden met een beetje rare gedachte in mijn hoofd.. "Kan het nou echt zijn dat ik gewoon niet gemaakt ben voor drugs?". Ik zal uitleggen.
Het begon allemaal een paar jaar geleden (rondt mn 16de). Mijn vriendengroep en ik begonnen toen met drugs te experimenteren (hasj en wiet), ook de eerste sigaretten rokers binnen de groep en af en toe een jointje. Ik vond het zelf helemaal te gek, de er graag aan mee!
Dus af en toe paar trekjes aan een joint, voelde altijd goed, beetje lachen, vaak gewoon lekker stonned gevoel, heerlijk! Maar dat ging van een moment op het andere fout. Op en dag viel de joint niet zo lekker, niet te veel gerookt, maar kreeg beetje nerveus en bang gevoel. Niks raar, maar het heeft me toen wel beetje gemarkeerd. Sinds dien, altijd beetje nerveus voor dat ik joint rook, krijg ik goed of slecht gevoel? Dat was al een slecht teken, want dan geniet je niet voluit.
Jaar geleden ben ik toch maar gestopt met mee roken. Niet dat we het veel deden, maar als ik het de, kreeg ik paniekerig en nerveus gevoel. Niet fijn!
Mijn vrienden (nu 18 en net begonnen met universiteit) zijn nu volop begonnen met roken van wiet en hasj, af en toe iets sterkers (xtc, speed, ..). Ik voel me beetje buitengesloten, iedereen lekker rokken als we afspreken, en ik daar met mn pilsje beetje proberen mee lachen. NIET LEUK!
Dus, ik ben weer begonnen met mee roken, gewoon paar trekjes van en joint, beetje genieten. Tot kerst, ging het best goed, lekker relaxed gevoel. Maar toen ging het mis, kreeg een paniek aanval, ging helemaal door het lint, voelde me niet goed, stress, nerveus, dacht dat ik dood ging, kon moeilijk lopen en het ging maar niet voorbij. Sinds dien, last van angst, stress en beetje depressief gevoel.
Weet iemand hoe dit komt? Ik zou graag voluit willen genieten van een joint op zn tijd, zonder raar gevoel. Langzaam opbouwen weer? Of gewoon helemaal stoppen?
Gaat dit ook met andere drugs (xtc, speed, ...) gebeuren?"