Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk soort wietpijpje kopen?

Welk soort wietpijpje kopen?

48 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Psychedelibee . Ik zie in ene dat in mijn 1e post het woord “pijpje” een link wordt naar Azarius. Is dat nieuw? Klik maar op dat woord pijpje in mijn 1e post. :flushed:
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een standaard goedkoop houten pijpje. Het enige nadeel hieraan is dat je al snel de smaak krijgt van de vlam bij je wiet waardoor de smaak niet optimaal is. Echt warm wordt het niet, maar het prikt wel wat in de keel. Voor de rest zeer tevreden van :)
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb deze.

Je houdt je vinger op het uiteinde, steekt de vlam aan je wiet, trekt binnen terwijl je je vinger lost. Dat zorgt voor voldoende frisse lucht waardoor je de rook snel laat afkoelen.

Er zijn zeker voldoende andere alternatieven, maar voor 7 euro of zo kan ik echt niet klagen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
04007783-3FFF-4ADE-99A7-15C977BB8FD0.jpeg F51E6A34-4388-46B2-9F08-643435209E24.jpeg
goeie dag df’ers.
Ik twijfel al even om eenpijpje te kopen om wiet te roken. Maar omdat ik snel last heb dat het scherp word in mijn keel twijfel ik een beetje welk pijpje.
Is het zo dat een pijpje met een lange steel/hals minder scherp op je keel overkomt dan een kort pijpje? Bij een pure joint is dat wel zo. Hoe dichter je bij de tip komt hoe scherper en heter. Dus in mijn optiek lijkt een lange pijp mij minder scherp. Of zijn er nog andere factoren bij een pijpje dan de lengte? Zegt de prijs nog iets? Je hebt ze van €7 tot €30 bij onze shop.
Ik heb interesse in een soort pijpje zoals op de foto’s. Ik weet dat een bong minder scherp is maar dat is lastig met op “locatie” roken. Een vaporizer is me te duur, zeker op dit moment.
Bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
krannatom zei:
Ik heb een standaard goedkoop houten pijpje. Het enige nadeel hieraan is dat je al snel de smaak krijgt van de vlam bij je wiet waardoor de smaak niet optimaal is. Echt warm wordt het niet, maar het prikt wel wat in de keel. Voor de rest zeer tevreden van :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Bedankt! Is dat hetzelfde met een ijzeren pijpje? Qua smaak bedoel ik?
En heb jij een lange steel?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja hoe langer de steel, hoe minder scherp. Met dat soort pijpjes als op de foto kun je in ieder geval rekenen op een enorm scherpe en vieze rook ervaring. Metalen pijpjes geven helaas een erg vieze smaak mee namelijk. En die pijpjes zijn altijd te kort om de rook voldoende af te koelen.

Je hebt trouwens ook pijpjes waarbij de lucht in een soort van kurkentrekker erdoorheen loopt om het meer af te koelen. Ik heb alleen geen idee hoe duur die zijn.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook even mee geven dat wanneer dit pijpje stuk zou gaan, ik wel zou investeren in een duurder, langere, houten pijp. Die metalen dingen had ik heel vroeger al, maar ik vond dat ik hiermee weinig respect had voor een mooie plant.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ja hoe langer de steel, hoe minder scherp. Met dat soort pijpjes als op de foto kun je in ieder geval rekenen op een enorm scherpe en vieze rook ervaring. Metalen pijpjes geven helaas een erg vieze smaak mee namelijk. En die pijpjes zijn altijd te kort om de rook voldoende af te koelen.

Je hebt trouwens ook pijpjes waarbij de lucht in een soort van kurkentrekker erdoorheen loopt om het meer af te koelen. Ik heb alleen geen idee hoe duur die zijn.
Klik om te vergroten...
Die heb ik online wel gezien. Die zijn van glas dacht ik. De prijs weet ik niet. Ook weet ik niet of “mijn” shop ze verkoopt. Bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
De smaak in een houten en ijzeren is dus niet lekker?
Of gaat hout nog wel?

Ik zag ook deze online:

8545697D-00EF-4DE0-87C1-DD317C897479.jpeg DF1A02E5-8B5F-4680-9E4E-23931BA0C82D.jpeg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
krannatom zei:
Ik heb deze.

Je houdt je vinger op het uiteinde, steekt de vlam aan je wiet, trekt binnen terwijl je je vinger lost. Dat zorgt voor voldoende frisse lucht waardoor je de rook snel laat afkoelen.

Er zijn zeker voldoende andere alternatieven, maar voor 7 euro of zo kan ik echt niet klagen.
Klik om te vergroten...
Idd, voor €7 kun je je geen breuk vallen als het niks blijkt.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat als je steeltje langer is, en je een geschikte hittebron vind (een jet-aansteker ofzo mss), je wel optimaal kan roken hoor.

Het zal een beetje trial and error zijn. Ik blijf alleszins trouw aan houten pijpjes :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt allen!
En moet ik behalve de pijp nog iets kopen of ergens opletten?
Ik lees over pipe screens? Geen idee wat dat is. Kan ze wel vinden online maar geen beschrijving wat t is en wat t doet en how to use.
Ik ga denk ik eerst voor een goedkopere houten (of gelijk glas als ze die hebben). Als ik een pijpje niks vind is €7-€15 nog te overzien. Als het wel bevalt schaf ik een mooie, langere kurkentrekker vorm van glas.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#13
Best warm je een screentje op, zodat je het makkelijk kan plooien en dan duw je het op zijn plaats in de bowl van het pijpje.
Als het echt te groot is kan je rondom wat bijknippen.

Edit: het mag bol zitten, het moet zelf denk ik

Succes!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
krannatom zei:
Ik denk dat als je steeltje langer is, en je een geschikte hittebron vind (een jet-aansteker ofzo mss), je wel optimaal kan roken hoor.

Het zal een beetje trial and error zijn. Ik blijf alleszins trouw aan houten pijpjes :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Maakt de manier van aansteken uit dan?
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij een aansteker op gas heb ik het gevoel dat ik de vlam proef :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze heb ik gekocht. Was €10 maar omdat t de laatste uit de vitrine was mocht ik m voor €5 mee nemen.
Wat doe ik precies met die dingetjes uit dat kleine pakje?
Stonden veel wachtende achter mij dus heb t niet gevraagd.. Ik neem aan dat t indie pijp moet maar ze zijn net aan te groot. Echt net aan. Hoort dat? Als ik m zou door duwen past ie wel maar zit ie hol gebogen in de pijp.
is dit wat? Ik ben erg benieuwd!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
krannatom zei:
Best warm je een screentje op, zodat je het makkelijk kan plooien en dan duw je het op zijn plaats in de bowl van het pijpje.
Als het echt te groot is kan je rondom wat bijknippen.

Edit: het mag bol zitten, het moet zelf denk ik

Succes!
Klik om te vergroten...
Bedankt! Hoe vaak moet ik die pipe screen vervangen? En hoe krijg je m uit de pijp?
Mooi pijpje heb ik of denk je van niet? Er was weinig keuze in hout. Hij had ook stenen pijpjes, hoe roken die?
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vervang een screen enkel als die er uit valt en echt stuk is gegaan. In mijn pijpje blijft zo iets nooit lang zitten jammer genoeg, zeker niet wanneer ik het mee neem in een jas of broekzak. Daarom heb ik ook nooit moeite met dat er terug uit te prutsen.

Als fan van houten pijpjes kan ik gerust zeggen dat je een mooi exemplaar hebt gekocht!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
krannatom zei:
Ik vervang een screen enkel als die er uit valt en echt stuk is gegaan. In mijn pijpje blijft zo iets nooit lang zitten jammer genoeg, zeker niet wanneer ik het mee neem in een jas of broekzak. Daarom heb ik ook nooit moeite met dat er terug uit te prutsen.

Als fan van houten pijpjes kan ik gerust zeggen dat je een mooi exemplaar hebt gekocht!
Klik om te vergroten...
Misschien een klein etuitje kopen voor je pijp?

Dank je! Ik ga het staks proberen. Eerst even een dikke maaltijd er in. Ik laat wel weten of het lukt. Ik neem een youtube video erbij. Het komt nogal nauw geloof ik met je vinger op dat gaatje en er weer af halen.
Heb jij wel eens een stenen pijp gerookt? Dat hadden ze ook.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kunt gewoon een 'minibong' scoren, een pijpje waarbij de rook gewoon door een klein reservoir water heen geleid wordt. Daar wordt het een stuk minder scherp van!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."