Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacecake

Spacecake

22 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi
Ik ga dus morgen met paar vrienden naar Bioscoop Pathé De Munt
En willen natuurlijk eerst na de Coffeeshop Wat blowen en we Willen spacecake halen alleen vroeg me af welke Coffeeshop Verkoopt goeie Spacecake of Hasjbrownies in de buurt van de Munt Amsterdam?
Heb wel 1 keer spacecake gedaan maar dat is Al zo lang geleden dat ik het niet meer kan Herineren hoeveel zit er ongv in een Coffeeshop Spacecake? Of is dat verschillend?
En kan ik er gewoon bij blowen terwijl ik wacht? Op het effect van de cake?
Ben wel een ervaren blower
En het best op een Nuchtere of een Volle maag? Want ik vindt het wel fijn voordat ik ga Blowen een klein beetje gegeten te hebben niet te veel maar gewoon klein beetje
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Miquelsanchez zei:
hoi
Ik ga dus morgen met paar vrienden naar Bioscoop Pathé De Munt
En willen natuurlijk eerst na de Coffeeshop Wat blowen en we Willen spacecake halen alleen vroeg me af welke Coffeeshop Verkoopt goeie Spacecake of Hasjbrownies in de buurt van de Munt Amsterdam?
Ik hoe duur ongv? En het spijt me als ik de regels overtreed ben namelijk nog nieuw hier en weet nog niet of je coffeeshop prijzen mag vragen of niet weet het wel van dealers
Klik om te vergroten...

Geen prijzen noemen inderdaad, ook niet van coffeeshops.

Ik ben zelf niet bekend in Amsterdam, dus ik hoop dat iemand anders je met die andere vraag kan helpen.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Geen prijzen noemen inderdaad, ook niet van coffeeshops.

Ik ben zelf niet bekend in Amsterdam, dus ik hoop dat iemand anders je met die andere vraag kan helpen.
Klik om te vergroten...

Sorry wist ik nog niet zal ik het bewerken me Bericht? Of hoefd dat zo zeer niet persee?
Heb je zelf wel ervaring met spacecake?
Hoe lang duurt het voordat je het effect voelt? en is het inderdaad heftiger en anders Dan blowen?
Heb wel 1 keer spacecake gedaan maar dat is Al zo lang geleden dat ik het niet meer kan Herineren hoeveel zit er ongv in een Coffeeshop Spacecake? Of is dat verschillend?
En kan ik er gewoon bij blowen terwijl ik wacht?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miquelsanchez zei:
Sorry wist ik nog niet zal ik het bewerken me Bericht? Of hoefd dat zo zeer niet persee?
Klik om te vergroten...

Geen probleem. Je kunt eventueel de vraag over de prijs eruit halen, om te voorkomen dat mensen daar toch antwoord op gaan geven in de reacties. Kijk maar even of je je bericht nog kunt bewerken, anders kan ik het ook doen.

* Edit: nog even antwoord op je andere vraag, ik heb zelf nooit spacecake gehad. Het is wel bekend dat de effecten een stuk later opkomen (soms pas na anderhalf uur) en intenser en heftiger zijn dan bij blowen. Ik hoor ook vaak dat de effecten meer trippy zijn, dus dat er meer verandering van hoe je de dingen ziet en beleeft optreedt. Maar pas er een beetje mee op, want de effecten van spacecake schijnen vrij onvoorspelbaar te zijn. Ik zou zéker niet blowen terwijl je erop wacht, want je riskeert op die manier dat je teveel binnen krijgt en dat gaat de ervaring zeer waarschijnlijk niet prettiger maken.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Geen probleem. Je kunt eventueel de vraag over de prijs eruit halen, om te voorkomen dat mensen daar toch antwoord op gaan geven in de reacties. Kijk maar even of je je bericht nog kunt bewerken, anders kan ik het ook doen.
Klik om te vergroten...

Heb me topic bewerkt
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Miquelsanchez zei:
Heb me topic bewerkt
Klik om te vergroten...

Super, bedankt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zitten genoeg shops bij de munt in de buurt in ieder geval, maar durf niet te zeggen welke goede spacecake heeft. Ik maak het altijd zelf en heb dus nog nooit spacecake uit de coffeeshop op.

Nadeel van spacecake in de coffeeshop is dat je nooit weet hoe sterk het is, dat kan nogal variëren per shop. Een goede shop zou je eigenlijk wel moeten kunnen vertellen hoeveel wiet erin zit, dus dat zou ik zeker vragen als je het gaat kopen.

Het kan wel anderhalf tot twee uur duren voordat je spacecake merkt, dus wacht sowieso minstens twee uur met bijnemen. De grote beginnersfout is om te ongeduldig te zijn, te snel al bijnemen en vervolgens veel te hard te gaan. Is mijzelf de eerste keer ook gebeurd, had uiteindelijk 3 flinke plakken op en toen het eenmaal werkte dacht ik dat ik dood ging.

Ervoor gaan blowen zou ik de eerste keer niet doen. Goed doseren is lastig met spacecake en het effect is anders dan wanneer je het rookt. Dus je kan beter eerst aankijken hoe het bevalt en later eventueel nog erbij blowen.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Er zitten genoeg shops bij de munt in de buurt in ieder geval, maar durf niet te zeggen welke goede spacecake heeft. Ik maak het altijd zelf en heb dus nog nooit spacecake uit de coffeeshop op.

Nadeel van spacecake in de coffeeshop is dat je nooit weet hoe sterk het is, dat kan nogal variëren per shop. Een goede shop zou je eigenlijk wel moeten kunnen vertellen hoeveel wiet erin zit, dus dat zou ik zeker vragen als je het gaat kopen.

Het kan wel anderhalf tot twee uur duren voordat je spacecake merkt, dus wacht sowieso minstens twee uur met bijnemen. De grote beginnersfout is om te ongeduldig te zijn, te snel al bijnemen en vervolgens veel te hard te gaan. Is mijzelf de eerste keer ook gebeurd, had uiteindelijk 3 flinke plakken op en toen het eenmaal werkte dacht ik dat ik dood ging.

Ervoor gaan blowen zou ik de eerste keer niet doen. Goed doseren is lastig met spacecake en het effect is anders dan wanneer je het rookt. Dus je kan beter eerst aankijken hoe het bevalt en later eventueel nog erbij blowen.
Klik om te vergroten...

2de keer, heb het eerder gedaan lang geleden
Wat ik nog wel weet dat ik er voor en tijdend het wachten en tijdens het spacen wel gewoon had geblowd
Ik zal de hoeveelheid vragen . Deel denk ik 1 cake met een goeie Vriend van me.
Meestal gaan we naar de buldog Johnny of Boerenjongens als we in de omgegeving Leidseplein en munt zijn.
Weet je toevalig misschien of 1 van die shops Goeie spacecake verkoopt misschien bekend Mee?
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Nadeel van spacecake in de coffeeshop is dat je nooit weet hoe sterk het is, dat kan nogal variëren per shop. Een goede shop zou je eigenlijk wel moeten kunnen vertellen hoeveel wiet erin zit, dus dat zou ik zeker vragen als je het gaat kopen.
Klik om te vergroten...

Dit snap ik dus niet. Een coffeeshop bakt een cake met een bepaalde hoeveelheid wiet. Dit weten ze. In het gunstigste geval, waarin de wiet volledig en correct is opgelost, weet de coffeeshop toch exact hoeveel wiet erin zit? Niemand die een cake bakt weet NIET hoeveel erin zit, je staat er met je neus boven, dan MOET je het weten.

Waar komen al deze cake oplichters vandaan?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze bakken ze niet zelf. Ze worden mant en klaa in verpakking gel
BasvanHoven zei:
Dit snap ik dus niet. Een coffeeshop bakt een cake met een bepaalde hoeveelheid wiet. Dit weten ze. In het gunstigste geval, waarin de wiet volledig en correct is opgelost, weet de coffeeshop toch exact hoeveel wiet erin zit? Niemand die een cake bakt weet NIET hoeveel erin zit, je staat er met je neus boven, dan MOET je het weten.

Waar komen al deze cake oplichters vandaan?
Klik om te vergroten...
bij ons bakt de shop ze niet zelf. De plakken cake worden per stuk verpakt geleverd vanuit een fabriek. Ze mogen niks zelf bakken en verkopen ivm de voedsel en warenwet. Ik denk dat dat voor de meesten zo niet alle shops geldt.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ze bakken ze niet zelf. Ze worden mant en klaa in verpakking gel

bij ons bakt de shop ze niet zelf. De plakken cake worden per stuk verpakt geleverd vanuit een fabriek. Ze mogen niks zelf bakken en verkopen ivm de voedsel en warenwet. Ik denk dat dat voor de meesten zo niet alle shops geldt.
Klik om te vergroten...

Maar wiet is gedoogd maar niet legaal.
Dus hoe doen ze dat dan in fabrieken?
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar wat is handig 2 cakes kopen en Ieder eet 1 Cake? Of we delen 1 coffeeshop cake? En we Vragen natuurlijk hoeveel erin zit
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Miquelsanchez zei:
Maar wiet is gedoogd maar niet legaal.
Dus hoe doen ze dat dan in fabrieken?
Klik om te vergroten...
Geen flauw idee. NEt zoals dat een coffeeshop officieel geen wiet mag inkopen. En dat gebeurt ook.
Ik weet niet hoe dat werkt. Het zit netjes vacuum verpakt met een etiket met ingredienten en alles.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb meegemaakt dat het 5 uur plus duurde voor de spacecake insloeg.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#15
En hoelang duurt zo een cake ongv?
Heb een half met een vriend gedeelt
Heb hem rond 7/8 uur genomen
Ging rond 1 uur na bed
Heb het gevoel dat ik nog erg vaag ben klein Beetje stoned achtig maar ben nog niet opgestaan uit me bed dus weet het nog niet.
Denk dat ik vooral brak ben

Edit
Bedoel 1 cake gedeelt dus ieder een half
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Geen flauw idee. NEt zoals dat een coffeeshop officieel geen wiet mag inkopen. En dat gebeurt ook.
Ik weet niet hoe dat werkt. Het zit netjes vacuum verpakt met een etiket met ingredienten en alles.
Klik om te vergroten...

Nederland is soms een raar land :joycat::tearsofjoy:
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
ik heb meegemaakt dat het 5 uur plus duurde voor de spacecake insloeg.
Klik om te vergroten...
Jesus raad je me aan om het op een nuchtere Maag te doen?
Want ik vindt het wel fijn voordat ik ga blowen een beetje wat gegeten te hebben
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Miquelsanchez zei:
Maar wiet is gedoogd maar niet legaal.
Dus hoe doen ze dat dan in fabrieken?
Klik om te vergroten...

Er zijn gewoon 'bakkers' die spacecake bakken voor de betreffende coffeeshops. Hetzelfde idee als dat een coffeeshop verschillende leveranciers heeft voor hun wiet/hasj, hebben ze gewoon mensen in dienst die spacecake bakken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ik zou zeker wat eten van te voren.

van die 5 uur+, ooit eens spacepannenkoeken gebakken met een paar vrienden, er zat behoorlijk veel goeie hasj in. op 21.00 uur de eerste stukken gegeten. we voelden helemaal niks na anderhalf uur, en toen de rest opgegeten. toen zijn we maa wat gaan blowen terwijl we baalden dat die spacepannekoeken schijnbaar 'mislukt' waren. om een uur of 01.00 ben ik naar huis gegaan, om een uur of 02.00 sliep ik.

maar nu komt het: toen ik de volgende dag opstond was ik echt helemaal knetterstoned! dat was helemaal niet de bedoeling want ik had verplichtingen waar ik absoluut niet vanaf kon. vanaf een uur of 3 (!) in de middag begon het weer een beetje af te nemen, ben wel nog een paar dagen behoorlijk gaar geweest.

let wel, het was echt behoorlijk veel hasj die er in zat, en geen idee waarom het zo lang duurde voor het ging werken.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
ik zou zeker wat eten van te voren.

van die 5 uur+, ooit eens spacepannenkoeken gebakken met een paar vrienden, er zat behoorlijk veel goeie hasj in. op 21.00 uur de eerste stukken gegeten. we voelden helemaal niks na anderhalf uur, en toen de rest opgegeten. toen zijn we maa wat gaan blowen terwijl we baalden dat die spacepannekoeken schijnbaar 'mislukt' waren. om een uur of 01.00 ben ik naar huis gegaan, om een uur of 02.00 sliep ik.

maar nu komt het: toen ik de volgende dag opstond was ik echt helemaal knetterstoned! dat was helemaal niet de bedoeling want ik had verplichtingen waar ik absoluut niet vanaf kon. vanaf een uur of 3 (!) in de middag begon het weer een beetje af te nemen, ben wel nog een paar dagen behoorlijk gaar geweest.

let wel, het was echt behoorlijk veel hasj die er in zat, en geen idee waarom het zo lang duurde voor het ging werken.
Klik om te vergroten...

Oke zal ik wat te eten van te voren.
Ik heb wel maagklachten kan ik gewoon Spacecake eten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."