Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over effect

Vraag over effect

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jansan zei:
Weet iemand hier een verklaring voor?
Klik om te vergroten...
Ja, space-wiet/hasj is supersterk.
J
JansanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste lezers,

Ik heb samen met twee vrienden wat hash gerookt en een eetbare space chocolade reep gegeten.

Met het eten heb ik rustig aan gedaan maar roch was het iets te sterk. Na ongeveer een uur na het verorberen van de reep voelde ik het gevoel dat je echt te stoned gaat worden.

Het gevoel dat je ergens in word gezogen een soort paniek aanval van je lichaam dat er iets mis is. Omdat ik dit al twee keer eerder heb meegemaakt wist ik gewoon rustig te blijven in mijn hoofd.

De effecten werden steeds heftiger . Na 15 minuten kon ik al niet meer normaal nadenken. Ook kloptr het hard een stuk sneller dan normaal. Het gevoel of alles in schokken loopt en alles vergeet. Een soort van foto camera die telkens een foto neemt. Als ik naar de wc wilde om te plassen ging dat heel lastig moest echt over alles nadenken en kon alles lastig waarnemen.


Ik denk dat het een soort van paniek aanval is want Na een nachtje slapen was alles weer normaal. Weet iemand hier een verklaring voor?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spacecake of space repen etc zijn best link. Ik persoonlijk vind het niks. Meerdere keren geprobeerd en alle keren beroerd geweest en te heftig, ook bij heel weinig nemen.
Ik probeer het ook niet meer.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had een keer spacecake gegeten vóór school. Ik kon bijna janken op school. Had je wel een fijne setting?
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Woezoe zei:
Ik had een keer spacecake gegeten vóór school. Ik kon bijna janken op school. Had je wel een fijne setting?
Klik om te vergroten...
Ohjee voor school.. hoe liep dat af?
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Te heftig effect van edibles is overdosering. Ik koop altijd een plakje spacecake bij een vaste coffeeshop en ik weet dat ze daar ongeveer een gram per plakje in doen. Ik snij het plakje dan in vier delen, eet er ééntje op en de leg de rest in de vriezer. Ik vind het eigenlijk fijner dan het roken ervan. Je hebt geen drang om bij te nemen en het effect duurt veel langer, en het is gezonder voor je lichaam.

In het begin heb ik de overdosering ook wel meegemaakt. Lig je in de foetus houding op bed terwijl je denkt dat je zal sterven aan een hartaanval.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
TechnoChicken zei:
Ohjee voor school.. hoe liep dat af?
Klik om te vergroten...

Lag helemaal te trillen en voelde me echt niet lekker. Iedereen keek me aan en docenten hadden het ook door. Toen ben ik naar de EHBO gegaan en heb ik gezegd dat het kwam door mijn nieuwe medicatie (methylfenidaat). Toen mocht ik naar huis en gingen we straight naar de dokter. Ben spontaan in de wachtkamer in slaap gevallen. Dokter denkt dat het kwam doordat ik een te hoge dosering Methylfenidaat had gekregen. Maar ik wist wel beter natuurlijk :lolol:
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Woezoe zei:
Dokter denkt dat het kwam doordat ik een te hoge dosering Methylfenidaat had gekregen. Maar ik wist wel beter natuurlijk :lolol:
Klik om te vergroten...

In slaap door te hoge dosis methylfenidaaat?! Dat is best knap... :grimacing:

Het probleem met eten is dat er veel variabelen spelen die invloed hebben. Daardoor kun je makkelijk overdoseren. Niet alleen je maaginhoud en metabolisme spelen een rol, maar ook manier waarop hetgeen dat je eet is gemaakt. De omzetting naar THC is optimaal bij een verhitting van 120 graden op +- een uur. Hoe lang- en heet gebakken het is heeft dus invloed op de sterkte. Daarnaast nog de hoeveelheid die er in is gegaan en wat andere factoren.

Ik gebruik al jaren cannabis zonder te roken dus heb hier wel veel ervaring in. Persoonlijk vind ik zelfgemaakte THC olie met een druppelaar het best te doseren. Je maakt in een keer een grote hoeveelheid (10ml) en weet precies wat er in zit. De eerste paar keer kan nog even aftasten zijn, maar daarna weet je het wel en is de kans op overdosering erg klein.

Bij kant-en-klaar weet je gewoon niet goed wat je neemt. Beetje hetzelfde als ongeteste XTC nemen :)
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chillax zei:
In slaap door te hoge dosis methylfenidaaat?! Dat is best knap... :grimacing:

Het probleem met eten is dat er veel variabelen spelen die invloed hebben. Daardoor kun je makkelijk overdoseren. Niet alleen je maaginhoud en metabolisme spelen een rol, maar ook manier waarop hetgeen dat je eet is gemaakt. De omzetting naar THC is optimaal bij een verhitting van 120 graden op +- een uur. Hoe lang- en heet gebakken het is heeft dus invloed op de sterkte. Daarnaast nog de hoeveelheid die er in is gegaan en wat andere factoren.

Ik gebruik al jaren cannabis zonder te roken dus heb hier wel veel ervaring in. Persoonlijk vind ik zelfgemaakte THC olie met een druppelaar het best te doseren. Je maakt in een keer een grote hoeveelheid (10ml) en weet precies wat er in zit. De eerste paar keer kan nog even aftasten zijn, maar daarna weet je het wel en is de kans op overdosering erg klein.

Bij kant-en-klaar weet je gewoon niet goed wat je neemt. Beetje hetzelfde als ongeteste XTC nemen :)
Klik om te vergroten...

Iemand met ADHD (ik dus) kan van Methylfenidaat moe worden. Toen ik nog dagelijks methylfenidaat gebruikte viel ik soms midden in de klas in slaap. Maar dan ook écht in slaap.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Woezoe zei:
Iemand met ADHD (ik dus) kan van Methylfenidaat moe worden. Toen ik nog dagelijks methylfenidaat gebruikte viel ik soms midden in de klas in slaap. Maar dan ook écht in slaap.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook ADHD en gebruik ik methylfenidaat maar wordt er echt niet moe van. Ik krijg minder chaos in m'n hoofd en wordt er in m'n hoofd rustig van, maar moe heb ik nog nooit meegemaakt. Ik voel me er juist energieker en uitgeruster door omdat ik me beter kan concentreren en niet 1000 dingen tegelijk denk en doe.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chillax zei:
Ik heb ook ADHD en gebruik ik methylfenidaat maar wordt er echt niet moe van. Ik krijg minder chaos in m'n hoofd en wordt er in m'n hoofd rustig van, maar moe heb ik nog nooit meegemaakt. Ik voel me er juist energieker en uitgeruster door omdat ik me beter kan concentreren en niet 1000 dingen tegelijk denk en doe.
Klik om te vergroten...

Zo zie je maar dat elk medicijn/drug een andere werking op iemand kan hebben. Bij mij was het vooral negatief ivm depressies. Wat mij wel helpt is een heerlijke pure sativa joint. Daar krijg ik juist energie van en zin om te leren!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."