@Michael
Het eerste wat je het beste doet is je er niet zo een zorgen over maken. Probeer er minder aan te denken en je er niet zo druk over te maken. Veel klachten die na of tijdens gebruik van cannabis ontstaan zijn psychisch.
Hoe het kan en waarom dat precies is kan ik je niet vertellen. Misschien anderen wel hier?
Cannabis kan onderliggende onzekerheden, angsten en andere onderliggende psychische klachten triggeren. Daar staat cannabis helaas om bekend. Het komt dus vaak voor en is helemaal niks erg om je voor te schamen of iets.
Het gekke, of eigenlijk fijne, hier van is dat je het dus eigenlijk zelf ook kan verminderen. Door het te accepteren en echt beseffen dat het daar van komt. Als dat lukt zakken de klachten weg.
Veel lichamelijke klachten en kwalen kunnen vanuit je psyche komen. Je psyche kan zulke gekke dingen doen met je. Het lijkt dan soms of je iets lichamelijks egrs hebt en dat is dan niet echt zo. Buikpijn, licht in het hoofd en lijf, gevoel flauw te vallen zijn daar voorbeelden van. Misschien heb je ook wat versnelde hartslag of af en toe een zenuwachtig gevoel? Kan ook daarvan komen. Het heeft een beetje met hyperventilatie te maken.
Als ik jou was, en dat ben ik dus niet dus up to you, zou ik het nog enkele dagen aankijken. Goed en gezond eten, ook goed rusten en slapen. Wat bewegen/sporten en leuke afleidende dingen gaan doen. Bezig zijn zodat je er niet steeds aan denkt.
Natuurlijk zou het ook iets lichamelijks kunnen zijn. Die kans acht ik heel klein maar ik ben geen expert en voel jouw niet.
Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad. Zeker als je gerustgesteld wil worden. Zoals gezegd hierboven heeft de huisarts geheimplicht dus kun je rustig alles eerlijk vertellen. Wel eerlijk anders kan de arts het niet weten wat het is en wat te doen.
Hoe gaat het ondertussen?
Veel sterkte!