Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Ben een jongen van 16 en afgelopen zaterdag met een vriend een hash joint gerookt. Kwartiertje later gingen we fietsen, en voelde ik ineens alsof ik ergens werd ingezogen, werd heel zwaar Mn hoofd, leek alsof ik constant flauw kon vallen. Voelde me echt heel slecht. Ik dacht dit gevoel kom ik nooit meer van af. 5 dagen later ben ik nogsteeds niet mezelf. Voel me licht in me hoofd, heb het gevoel alsof mijn armen en benen heel licht zijn. Ook heb ik buikpijn en weinig zin om dingen te doen. Weet iemand of dit weggaat? Want ik kan je vertellen dat het heel eng is."
"Lytje pole zei: Ik zou naar de dokter gaan, lijkt me dat dat jointje iets heeft getriggerd als je je na 5 dagen nog niet goed voelt. Kan psychisch zijn maar ook toevallig lichamelijk, zoals pfeiffer of lyme?? Maar ik ben geen arts. Klik om te vergroten... Maar mijn ouders weten en niet en dat wil ik zo houden"
"Pompen zei: Lijkt me toch verstandig om even langs je huisarts te gaan. Klik om te vergroten... Mn ouders maken me echt dood...."
"Lytje pole zei: Ik zou naar de dokter gaan, lijkt me dat dat jointje iets heeft getriggerd als je je na 5 dagen nog niet goed voelt. Kan psychisch zijn maar ook toevallig lichamelijk, zoals pfeiffer of lyme?? Maar ik ben geen arts. Klik om te vergroten... Maar ik las hierboven een comment van iemand had precies het zelfde , ging uitijndelijk ook weg dus hoop dat het vanzelf weg is"
"Dankjewel allemaal, Kijk het nog even aan en anders zal ik het wel moeten vertellen. Maar wat kan die joint dan getriggerd hebben in mijn hoofd. Het is niet dat ik hallucineer ofzo, voel me gewoon niet mezelf."
"Lytje pole zei: Ik wil je niet bang maken, maar je “hoofd” is eindeloos complex en bestaat uit zoveel onderdelen en stofjes. Iets simpels als een koffiezetapparaat werkt al niet meer goed als je hem niet ontkalkt. Klik om te vergroten... Wat denk jij dat het kan zijn dan?"
"Mesh zei: Ben verstandig en ga naar de huisarts, sowieso heeft die zwijgplicht. Het is je leven waarover je spreekt! Denk aan je eigen toekomst. Klik om te vergroten... Kijk het tot na het weekend aan anders ga ik maar"
"De Dunne zei: @Michael Het eerste wat je het beste doet is je er niet zo een zorgen over maken. Probeer er minder aan te denken en je er niet zo druk over te maken. Veel klachten die na of tijdens gebruik van cannabis ontstaan zijn psychisch. Hoe het kan en waarom precies dat is kan ik je niet vertellen. Misschien anderen wel hier? Cannabis kan onderliggende onzekerheden, angsten en andere onderliggende psychische klachten triggeren. Daar staat cannabis helaas om bekend. Het komt dus vaak voor en is helemaal niks erg om je voor te schamen of iets. Het gekke, of eigenlijk fijne, hier van is dat je het dus eigenlijk zelf ook kan verminderen. Door het te accepteren en echt beseffen dat het daar van komt. Als dat lukt zakken de klachten weg. Veel lichamelijke klachten en kwalen kunnen vanuit je psyche komen. Je psyche kan zulke gekke dingen doen met je. Het lijkt dan soms of je iets lichamelijks egrs hebt en dat is dan niet echt zo. Buikpijn, licht in het hoofd en lijf, gevoel flauw te vallen zijn daar voorbeelden van. Misschien heb je ook wat versnelde hartslag of af en toe een zenuwachtig gevoel? Kan ook daarvan komen. Het heeft een beetje met hyperventilatie te maken. Als ik jou was, en dat ben ik dus niet dus up to you, zou ik het nog enkele dagen aankijken. Goed en gezond eten, ook goed rusten en slapen. Wat bewegen/sporten en leuke afleidende dingen gaan doen. Bezig zijn zodat je er niet steeds aan denkt. Natuurlijk zou het ook iets lichamelijks kunnen zijn. Die kans acht ik heel klein maar ik ben geen expert en voel jouw niet. Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad. Zeker als je gerustgesteld wil worden. Zoals gezegd hierboven heeft de huisarts geheimplicht dus kun je rustig alles eerlijk vertellen. Wel eerlijk anders kan de arts het niet weten wat het is en wat te doen. Hoe gaat het ondertussen? Veel sterkte! Klik om te vergroten... goeie tips , thnx ! Het gaat volgensmij elke dag iets beter. Werk best wel veel , dus probeer er niet te veel over na te denken"
"De Dunne zei: Goed te lezen! Probeer ook leuke, vrijetijds dingen te doen. Dus plezier maken en iets liefst actiefs met een sociaal aspect. Met vrienden wat leuks doen of wat anders. Werk is goed als afleiding maar teveel maakt je weer t moe. Klik om te vergroten... Hoop zo dat het weer weggaat!"