Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Super lange kater na badtrip

Help! Super lange kater na badtrip

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ontdekkingsreiziger zei:
Goedenacht,

vervelend voor je dat je zo'n nare badtrip hebt gehad. Het is overigens niet ongebruikelijk om in een bad trip te belanden met spacecake. Misschien heb je erg hoog gedosseerd?
Klik om te vergroten...

Valt mij ook op inderdaad! Lijkt vaker fout dan goed te gaan :flushed:. Is dat echt een dosering probleem, of meer dat de manier van opname (via de maag) sneller zo'n heftige reactie geeft?
A
Aron KurwaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt inderdaad als dearealisatie, heb ik ook maar ik heb het niet altijd en niet altijd even heftig.
Hoe gaat het nu?
B
Badtripper69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, effe een update ik voel mezelf al al minder “vaag” en heb nu al meer het idee dat ik weer leef om het zo maar te zeggen, alleen af en toe heb ik nogsteeds het idee dat ik ik een droom leef...

Iig nooit meer!!

Groetjes!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn dat het alweer wat beter met je gaat. Wat je beschrijft klinkt als derealisatie of depersonalisatie, daarbij heb je inderdaad het idee alsof je in een droom leeft.

Deze verschijnselen willen nog wel eens optreden na te heftige ervaringen met drugs, lijkt een soort van coping meganisme te zijn om jezelf te kunnen distantiëren van een ervaring die te heftig voor je is.

Maar gelukkig gaat het vaak vanzelf weer over en hoef je er niet bang voor te zijn. Mocht het toch nog lang aanhouden dan kun je het beste even langs de huisarts.

SanneBanne zei:
Valt mij ook op inderdaad! Lijkt vaker fout dan goed te gaan :flushed:. Is dat echt een dosering probleem, of meer dat de manier van opname (via de maag) sneller zo'n heftige reactie geeft?
Klik om te vergroten...
Het zijn meerdere dingen bijelkaar. Het doseren oraal is een stuk lastiger. Omdat je met roken direct een effect merkt weet je sneller wanneer je moet stoppen. Wanneer je het eet weet je pas of het teveel was wanneer het werkt en je er niks meer aan kan veranderen. Daar komt nog eens bij dat mensen vaak niet zelf hun spacecake maken, dus ook geen idee hebben van de sterkte. En de sterkte tussen plakjes kan nogal uiteen liggen.

Een ander probleem is de lange tijd die het kan duren voor je iets merkt. Het is zo'n beetje de standaard beginnersfout om ongeduldig te zijn en te denken dat het niet werkt en dan extra bij gaan eten. Dit is mijn eerste keer spacecake ook gebeurd helaas, had uiteindelijk 3 plakken op, terwijl 1 al aan de sterke kant was voor een eerste keer. Ik heb nog nooit zo slecht gevoeld als toen, ik dacht dat ik dood ging en durfde daarom ook niet meer te gaan slapen omdat ik anders nooit meer wakker zou worden dacht ik. Uiteindelijk gelukkig toch in slaap gevallen en de volgende dag voelde ik me weer enigszins normaal.

En tot slot is het zo dat THC door je lever wordt omgezet in 11-hydroxy-THC. Dit passeert makkelijker de bloed-hersenbarriere dan gewone THC waardoor het potenter wordt en meer trippy aanvoelt. Dit verschil maakt dat zelfs de meest ervaren blowers nog overvallen kunnen worden door het eten van wiet. Mensen die voor het eerst spacecake gaan doen terwijl ze al veel geblowd hebben onderschatten het dan ook bijna altijd die eerste keer.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Dit verschil maakt dat zelfs de meest ervaren blowers nog overvallen kunnen worden door het eten van wiet.
Klik om te vergroten...

Precies. Dat is mij overkomen. Misschien is ook niet iedereen er geschikt voor? Ik heb het 3x geprobeerd. 1e keer was gewoon teveel waardoor ik uuuuuuren beroerd en bad ben gegaan. 2e keer de helft genomen en nog was ik heel ongemakkelijk en bij t minste geringste beroerd en bang. 3e keer hasjmelk gemaakt en een dag de tijd genomen en elke keer 100mg genomen. Nou na 200mg werd ik al echt niet lekker. Weer uren beroerd op de bank gezeten. Tja, ik heb geaccepteerd dat spacecake etc mijn ding niet is en ook niet wordt.
Terwijl ik bij wijze van wel 3 gram zou kunnen roken op een dag.
S
SncbLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey, eerst en vooral geen paniek. Is perfect normaal, is een soort od van cannabis. Heb zelf eens na het uitwerken van 2cb een joint geroken en volledig in paniek geraakt.De tijd stond stil, alles leek en klonk akelig. De eerste dagen twijfelde of alles echt bestond of slechts ingebeeld was. Zeer verward.
Als ik juist wakker werd en weinig geslapen had was het nog harder te plaatsen.
Ik heb er toch een dikke 3 maand over gedaan om alle symptomen kwijt te geraken.
Voordeel is wel , dat als het eens meegemaakt hebt wel een volgende keer kan plaatsen als het terug gebeurd.
Is in mijn geval nog maar 1 keer terug gebeurd ( hasj chocolade) en tegen de volgende dag was alles terug in orde.

Veel succes!
B
BefbekLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey, is het inmiddels al wat minder geworden? Ik herken je verhaal gedeeltelijk. Ik heb ook een keer een bad trip gehad en ben daar ook in ''blijven hangen' alles voelde anders, alles was ongemakkelijk en voelde niet natuurlijk. Misschien ben je bang dat het niet meer over gaat, maar het gaat weg geloof me. Veel sterkte ermee!
B
BefbekLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh ja, en zoals hierboven ook word gezecht, het is waarschijnlijk derealisatie. Er zijn veel gevallen dat mensen dit hebben na drugsgebruik.
B
BefbekLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het vage is dat je niet echt kan uitbeelden hoe je je voelt, wat het erg vervelend maakt. Ben er zelf ook een tijdje depressief van geweest. Zo zie je maar weer, aan het eind van de rit is drugs nooit goed
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Befbek zei:
zoals hierboven ook word gezecht, het is waarschijnlijk derealisatie.
Klik om te vergroten...
Befbek zei:
Zo zie je maar weer, aan het eind van de rit is drugs nooit goed
Klik om te vergroten...
Heb je nou echt een account aangemaakt om drie posts op een topic te gooien dat een jaar oud is, waarin je enkel beaamt wat vorige posters reeds zeiden en daarna drugs in het algemeen afkraakt? Tjonge.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Heb je nou echt een account aangemaakt om drie posts op een topic te gooien dat een jaar oud is, waarin je enkel beaamt wat vorige posters reeds zeiden en daarna drugs in het algemeen afkraakt? Tjonge.
Klik om te vergroten...
Ja echt, en dan ook nog eens 3 posts heel kort op elkaar wat gewoon prima 1 post had kunnen zijn...
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fenrir zei:
Heb je nou echt een account aangemaakt om drie posts op een topic te gooien dat een jaar oud is, waarin je enkel beaamt wat vorige posters reeds zeiden en daarna drugs in het algemeen afkraakt? Tjonge.
Klik om te vergroten...

Psychedelibee zei:
Ja echt, en dan ook nog eens 3 posts heel kort op elkaar wat gewoon prima 1 post had kunnen zijn...
Klik om te vergroten...

Mod-orgie.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avīci zei:
Mod-orgie.
Klik om te vergroten...
Da's één van de voordelen van mod zijn :handpointright2::handok2::hearteyes:
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenrir zei:
Da's één van de voordelen van mod zijn :handpointright2::handok2::hearteyes:
Klik om te vergroten...

Jij liever dan ik. :peace:
B
Badtripper69Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo allemaal!

Afgelopen oudjaarsnacht heb ik met een paar vrienden spacecake gegeten.
Dit was niet de eerste keer en ik blow daarnaast ook regelmatig en nooit geen last van verschijnselen. Anyways, die avond dus wel het begon gewoon leuk en goed lekker veel lachkicks tot dat ik mezelf heel vaag en raar begon te voelen ik had zelfs het gevoel dat ik uit mn lichaam was en alsof ik alles van een afstandje bekeek heel eng ik raakte ook in paniek en veloor mn bewust zijn... gelukkig kon ik volgens mijn vriendin terug fietsen naar huis maar daar merkte ik verder niks van. In ieder geval de volgende ochtend voelde ik me totaal niet meer ziek.
Alleen had ik last van geheugenverlies en het idee alsof alles nep was of in een droom alsof ik het idee had dat ik dr niet 100% bij was, alsof sommige momenten in een roes voorbij gingen zonder tijdsbezef echt heel erg eng!! Ik dacht bij mezelf ooh dit is gewoon een kater of een afterspace omdat ik zo bad ging.. maar nu inmiddels 3 dagen later heb ik af en toe nogsteeds her gevoel alsof ik in een droom zit of in een neppe wereld en alsof ik sommige momenten vergeet, ik heb wel het idee dat het minder wordt maar het maakt me gewoon zo angstig...

Iemand ervaring help!

Groetjes!
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goedenacht,

vervelend voor je dat je zo'n nare badtrip hebt gehad. Het is overigens niet ongebruikelijk om in een bad trip te belanden met spacecake. Misschien heb je erg hoog gedosseerd?

Ik zou zeggen vertrouw erop dat dit binnen een paar dagen weg is, en anders misschien even naar de huisarts?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Spacecake, altijd lastig.

Oraal is gewoon anders dan roken, zeker als je het voor elkaar krijgt dat alles wordt opgenomen door je lichaam. want dan heb je gewoon veel minder nodig dan bij roken (waar je dus niet alles binnenkrijgt) en dat wordt nogal eens vergeten. en dan kan de werking ook nog eens heel lang aanhouden.

zelf ooit eens spacepannekoeken gemaakt, gedeelte opgegeten, na paar uur nog helemaal niks voelen, de rest opgegeten. wat jointjes gerookt en gaan slapen. en dan zo stoned als een garnaal opstaan en de hele dag zo high als wat terwijl ik gewoon verplichtingen had lol. en ook toen een paar dagen lang suf geweest.
B
Badtripper69Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bedankt voor jullie reacties!

Maar is er iemand die weet of mijn gevoelens over zullen vliegen of is dit gewoon standaard bij een cannabis kater??

Alvast bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."