Fijn dat het alweer wat beter met je gaat. Wat je beschrijft klinkt als derealisatie of depersonalisatie, daarbij heb je inderdaad het idee alsof je in een droom leeft.
Deze verschijnselen willen nog wel eens optreden na te heftige ervaringen met drugs, lijkt een soort van coping meganisme te zijn om jezelf te kunnen distantiëren van een ervaring die te heftig voor je is.
Maar gelukkig gaat het vaak vanzelf weer over en hoef je er niet bang voor te zijn. Mocht het toch nog lang aanhouden dan kun je het beste even langs de huisarts.
Valt mij ook op inderdaad! Lijkt vaker fout dan goed te gaan
![:flushed:]()
. Is dat echt een dosering probleem, of meer dat de manier van opname (via de maag) sneller zo'n heftige reactie geeft?
Het zijn meerdere dingen bijelkaar. Het doseren oraal is een stuk lastiger. Omdat je met roken direct een effect merkt weet je sneller wanneer je moet stoppen. Wanneer je het eet weet je pas of het teveel was wanneer het werkt en je er niks meer aan kan veranderen. Daar komt nog eens bij dat mensen vaak niet zelf hun spacecake maken, dus ook geen idee hebben van de sterkte. En de sterkte tussen plakjes kan nogal uiteen liggen.
Een ander probleem is de lange tijd die het kan duren voor je iets merkt. Het is zo'n beetje de standaard beginnersfout om ongeduldig te zijn en te denken dat het niet werkt en dan extra bij gaan eten. Dit is mijn eerste keer spacecake ook gebeurd helaas, had uiteindelijk 3 plakken op, terwijl 1 al aan de sterke kant was voor een eerste keer. Ik heb nog nooit zo slecht gevoeld als toen, ik dacht dat ik dood ging en durfde daarom ook niet meer te gaan slapen omdat ik anders nooit meer wakker zou worden dacht ik. Uiteindelijk gelukkig toch in slaap gevallen en de volgende dag voelde ik me weer enigszins normaal.
En tot slot is het zo dat THC door je lever wordt omgezet in 11-hydroxy-THC. Dit passeert makkelijker de bloed-hersenbarriere dan gewone THC waardoor het potenter wordt en meer trippy aanvoelt. Dit verschil maakt dat zelfs de meest ervaren blowers nog overvallen kunnen worden door het eten van wiet. Mensen die voor het eerst spacecake gaan doen terwijl ze al veel geblowd hebben onderschatten het dan ook bijna altijd die eerste keer.