Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatieven voor een joint?

Alternatieven voor een joint?

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Verdamper is een meesterlijk ding! Echt een klassieker. Gewoon geen poespas met zeer goede vape. Lang geleden bij een van de sponsoren van het Drugsforum gekocht, heb hem nog steeds. Niet kapot te krijgen. Geweldig apparaat
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thnx voor de tips allemaal! Ik weet wat me te doen staat :grinning:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen, maar van die thc olie onder je tong wordt je wel degelijk stoned maar op een iets andere manier.
De oorzaak dat het iets anders aanvoelt ligt denk ik aan het feit dat het om pure THC gaat, en in wiet zit naast THC ook CBD en ook nog een aantal minder bekende stofjes die licht psycjoactoef zijn. En omdat het een andere manier van opname is zal dat ook wel net even anders aanvoelen.

Jammer genoeg is die zwaar geconcentreerde vloeibare HTC verboden omdat het zo sterk geconcentreerd is en is die wat lastig te verkrijgen hoewel er shops zijn die het wel verkopen. Dus je zal goede connecties moeten hebben om daar aan te kunnen geraken.

Maar ik denk dat dit wel het beste alternatief is als je je longen helemaal wil ontlasten want zelfs verdampen (vapen) is schadelijk, weliswaar een stuk minder dan roken maar toch.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Gewoon wiet ja. Nooit kruiden of zo geprobeerd.

Ik heb een Storz & Bickel Crafty.
Klik om te vergroten...

Okee dank voor je reactie! Ga hem eens googlen.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen, maar van die thc olie onder je tong wordt je wel degelijk stoned maar op een iets andere manier.
De oorzaak dat het iets anders aanvoelt ligt denk ik aan het feit dat het om pure THC gaat, en in wiet zit naast THC ook CBD en ook nog een aantal minder bekende stofjes die licht psycjoactoef zijn. En omdat het een andere manier van opname is zal dat ook wel net even anders aanvoelen.

Jammer genoeg is die zwaar geconcentreerde vloeibare HTC verboden omdat het zo sterk geconcentreerd is en is die wat lastig te verkrijgen hoewel er shops zijn die het wel verkopen. Dus je zal goede connecties moeten hebben om daar aan te kunnen geraken.

Maar ik denk dat dit wel het beste alternatief is als je je longen helemaal wil ontlasten want zelfs verdampen (vapen) is schadelijk, weliswaar een stuk minder dan roken maar toch.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de toelichting. Ja het zal inderdaad wel met de inname te maken hebben. Ik las dus ook dat mensen die olie vapen, of op een sigaret druppelen. Ben benieuwd naar de ervaringen daarmee. Verkrijgbaarheid is voor mij niet het issue, maar ik weet altijd graag waar ik in investeer :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Sorpresa
Dat is een andere olie. Deze olie is alleen voor onder je tong en doet vrijwel niets als je die rookt.
Ik heb ook wel die andere gehad en dat is meer een soort pasta waar je je vloei doorheen haalt en dan gewoon een shaggie er mee draaien en dan wordt je knetterstoned. Maar die is dan weer niet geschikt om onder je tong te leggen.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Okee, ik wist niet dat daar ook nog verschillen in zaten. Thc olie wordt ook veel medicinaal gebruikt en dan idd oraal, maar lees dat mensen daar niet high van worden. Vroeg me dus af of dat anders zou zijn als je het rookt, maar dan moet je dus heel ander spul hebben begrijp ik nu. Maar goed dat ik eerst even hier kom buurten dus :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb t ook allemaal moeten leren maar inmiddels heb ik alle vormen van inname wel gehad op het gebied van wiet/hasj/thc/cbd
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik heb t ook allemaal moeten leren maar inmiddels heb ik alle vormen van inname wel gehad op het gebied van wiet/hasj/thc/cbd
Klik om te vergroten...

Daarom is het fijn dat er een forum is. Dat scheelt toch een hoop geklooi (en geld). Thnx voor je bijdragen, heb ik wat aan!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Er is nog een manier om drugs tot je te nemen en wel direct in je aderen spuiten ofwel IV, maar ik nog nooit gehoord van wiet spuiten lol.
Klik om te vergroten...
@acht.zes zeer mooi genederlandst!
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Sorpresa , je kunt soms ook een vaporizer op een bong aansluiten. Of gebruik maken van de Vapocane op een bong, om daarmee je wiet te verdampen.
De damp is t.ov. rook al zachter voor je longen, maar als je het vervolgens ook nog koelt met het water in de bong en eventueel aanvullend met ijs in de bong, dan is het helemaal fijn om het te inhaleren.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb de waterpijp ontdekt. Lekker met een smaak tabakje. Rookt heel licht. Ik haat nu ook jointjes.
Wel jammer, want een waterpijp meesjouwen is toch wat lastiger.
Ik rook dan ook vaak lekker relaxed thuis of bij vrienden
b
brandnetelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als vaporizer 'gebruik ik 'de verdamper'; je hebt niet veel nodig voor een lekker high. Bovendien kan ik hem in m'n huis gebruiken en je ruikt er niks van. Van een joint wordt ik ook veel hangeriger dan wanneer ik vaap. Lang leve de vaporizer hehe!
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo allemaal,

Ik lees hier al langere tijd mee voor al mijn "weekendvraagjes" maar op deze kon ik geen eenduidig antwoord vinden. Dus toch eens een account aangemaakt om jullie hulp te vragen.

Ik vind het effect van wiet uit een joint heel fijn. Zeker na mdma bijvoorbeeld, of in combinatie met K. Maar blowen zelf vind ik eigenlijk heel smerig. Ik rook wel, maar wiet prikkelt toch de verkeerde dingen bij mij. Kan er enorm van gaan hoesten en misselijk van worden. Ook wanneer ik mijn bong gebruik. Niet heel chill. Ben ook best gevoelig voor wiet trouwens, 3 hijsjes en ik heb het prima naar mijn zin!

Nu zat ik dus te kijken naar alternatieven voor blowen, maar dan wel met zo min mogelijk voorbereiding. Het is tenslotte vaak een spontane ingeving en als ik nog een cake moet bakken als ik uit mijn plaat ben voorzie ik problemen. Ik ben geen enorm regelmatige gebruiker, ga uit van 1-2 keer per maand, en wil dus ook iets wat goed bewaard kan worden.

Nu las ik over vaporizers. Daarin wordt de wiet niet verbrand. Ik vroeg me af of je daarmee dan ook die hoestprikkel voorkomt en of het iets doet met de smaak. Ik weet dat er ook nog eens heel veel soorten vaporizers zijn, tips zijn uiteraard welkom.

Toen las ik verder, en zag ik dat mensen soms kruiden in hun vaporizer doen, maar soms ook thc olie of thc liquid. Ik ben benieuwd naar de ervaringen daarmee. Ik las namelijk ook dat olie oraal eerder slaapverwekkend is, en ik zou juist graag tripverlengend bezig zijn. Of in elk geval niet een enorm zwaar lichaam krijgen. Ik ben ook benieuwd of iemand weet hoe het effect verschilt van kruiden vapen, olie vapen of liquid vapen.

Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen. Ik weet dat ik het uiteindelijk zelf moet gaan ondervinden, maar ik heb tot nu toe veel gehad aan jullie trip reports en tips. Sommige dingen blijken nog best universeel te zijn!

Vast bedankt voor jullie reacties, en als hier al een topic over is dan mijn excuses!

Groetjes,
Sorpresa
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vapen geeft bij mij wel degelijk een hoestprikkel, maar het is wel minder schadelijk dan roken in ieder geval.

Dan heb ik speciale thc olie in een druppelaar die je onder je tong moet druppelen (sublinguaal noemen ze dat). De werking verschilt wel wat van roken, en hou er rekening mee dat het langer duurt voor het werkt (zo'n 2 uur) en dat de werking ook een stuk langer aanhoudt (hoe lang ligt aan de dosering, een druppel voel ik een uur of 4 a 5, 2 druppels gaat al richting tien uur en 3 richting de 15 uur)

Eten en drinken (oraal dus) kan ook maar wiet of hasj is op zichzelf oraal nauwelijks actief, dus je zal iets moeten verzinnen waardoor het wel wordt opgenomen, zoals een vet of zo. Je hebt als je het goed doet veel minder werkzame stof nodig om stoned te worden in ieder geval. Wel kan het effect nogal onvoorspelbaar zijn, en daarmee erg lastig te doseren. Je moet je er echt in verdiepen om met deze methode het onderste uit de kan te kunnen halen.

Dat zijn de manieren om thc tot je te krijgen, snuiven (en ook pluggen, in je kont stoppen dus) werkt bij wiet of hasj gewoonweg niet als ik me niet vergis.

Edit;
Er is nog een manier om drugs tot je te nemen en wel direct in je aderen spuiten ofwel IV, maar ik nog nooit gehoord van wiet spuiten lol.
En daarmee heb ik alle mogelijke manieren om drugs tot je te nemen wel gehad.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor je reactie! Kun je uitleggen hoe de werking van olie voor jou verschilt van roken? Dat het effect langer op zich laat wachten en langer aan houdt is interessant. Maar is het effect op zichzelf ook anders, en in welke zin?

Eten of drinken heeft niet de voorkeur voor mij. Naast dat het voorbereiding vergt is eten of drinken niet in elke situatie een reële optie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sorpresa zei:
Nu las ik over vaporizers. Daarin wordt de wiet niet verbrand. Ik vroeg me af of je daarmee dan ook die hoestprikkel voorkomt en of het iets doet met de smaak. Ik weet dat er ook nog eens heel veel soorten vaporizers zijn, tips zijn uiteraard welkom.
Klik om te vergroten...
Al een aantal jaren een vaporizer hier en nooit meer terug gewild naar joints of pijpjes.

Met een vaporizer kan er nog wel een hoestprikkel zijn, maar in mijn beleving stelt het niets voor in vergelijking met de wiet echt verbranden. Veel zachter en koeler voor de keel dus. Maar wellicht maakt het ook nog uit hoe goed je vaporizer is. Ik heb destijds een vrij dure gekocht. Overigens geen moment spijt van gehad. De smaakbeleving is imo ook beter met een vaporizer, omdat verdamping veel minder invloed heeft op de smaak dan verbranding.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gewoon wiet ja. Nooit kruiden of zo geprobeerd.

Ik heb een Storz & Bickel Crafty.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thnx voor je reactie. Doe je gewoon wiet in je vaporizer en wat voor een gebruik je dan als ik vragen mag? Er is zoveel keuze :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."