Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met spacecacke

Ervaringen met spacecacke

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn eerste cake. Ik dacht ik kan wel een plakje plus de restjes eten.... bleek veel te veel te zijn. Ik kon niet eens eens bewegen en dacht dat ik mijn skelet kon voelen. Een stuk minder nemen dus :tongueout:
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste mensen.

Wat zijn julie ervaringen met spacecake?

Ik heb namelijk iets meegemaakt wat zeer onprettig was. Dit was de eerste keer dat ik een cake maakte en ook de eerste keer dat ik iets zou nemen op basis van wiet.
Het gekke is dat ik niet eens cake heb gegeten maar teveel van het beslag en de boter heb gesnoept
De wietboter die we hadden gemaakt bestond uit 200 gram boter en 36 gram knipresten van mijn eerste wiet kweek wat achteraf belachelijk veel is.

Toen begon het...
In het begin werd ik gigantich melig en moets ik overal om lachen daarna heb ik heerlijk op de bank gelegen.
Maar toen begon de ellende ik moest wel een kwartier keihard lachen echt gewoon de slappe lach wat in eens omsloeg in de meest beangstigende en realistische angst om dood te gaan ik begon ook heel expliciet uit te spreken "ik ga dood". mijn kameraad probeerde mij gerust te stellen wat wel iets hielp. Daarna had ik nog het gevoel dat ik honderden meters door de bank viel en ik zag allemaal rare Visual met name strepen flitsen en vierkanten. Ook had ik een raar gevoel in mn benen en kon ze later nog maar amper bewegen. Mijn kameraad ging nu ook echt heel slecht en kon niet meer lopen en reageerde amper. Ik ben daarna op bed gegaan en heb echt raar geslapen met allemaal lichtflitsen de hele tijd. Toen ik wakker werd voelde ik me vaag en heb de hele dag om de bank gelegen. Alles leek niet echt en dingen leken ook anders allemaal scheef en krom. 18 uur na inname tijdens het avondeten zag in het het gezicht van mm vader smelten, het gezicht leek echt niet meer normaal. Toen werd het me teveel en ben ik weer op bed gegaan de volgende dag was alles weer normaal.

Mijn vraag is dus wat is hier invredesnaam met mij gebeurd. Bij voorbaat dank✌
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je nog over? Klinkt als een prima cake!
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt inderdaad als een goed gelukte spacecake, alleen misschien niet geschikt voor beginners. Lijkt me vrij duidelijk wat er gebeurd is, je hebt gewoon veel te veel op! :laughing:

Mijn ervaringen met spacecake, en andere cannabis edibles (zoals hasjkoffie, mijn favoriet!), zijn altijd heel goed. Maar ik ben dan ook geen beginner meer. De psychedelic effecten van edibles vind ik veel prettiger dan het roken van wiet/hasj. En het is ook veel langduriger, dus meer bang for your buck.

De eerste keer dat ik echt goed aan het spacen was van een cannabis edible werd het me ook eventjes te veel toen het écht begon te werken (zo'n 4 uur na het eten!). Maar toen ik mezelf er aan herinnerde dat het onmogelijk is om een overdosis marijuana te nemen werd ik rustig en genoot juist van de rest van de trip!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij ook de eerste keer oraal genomen tijd terug(16e verjaardag) , omdat ik roken niks vind. Half plakje gehad maar totaal ondoordacht fijngemaald en dat door het beslag gegooid. Helemaal fout natuurlijk. Die avond zelf lichte space in me hoofd gehad wat ik wel grappig vond en hele nacht wakker geweest.

Achteraf uiteindelijk in een psychose terecht gekomen, de eerste van veel die later nog volgden. Helemaal van de wereld. Ik heb nooit een diagnose gehad of iets ook al ben ik 100% zeker. Ik wil dit verhaal nog delen, en ben een tijdje terug al begonnen met typen, maar weet er nog niet een goed geheel van te maken.

GroetJess
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spacecake is altijd heel lastig te doseren. Je moet tijdens het koken echt heel minutieus opschrijven hoeveel wiet/knipafval per gewicht aan beslag je hebt gemengd. Doe je dat niet, dan kun je makkelijk veel te veel binnenkrijgen. Dan krijg je last van angst, paniekaanvallen, paranoia, hartkloppingen en misselijkheid.

Ik maak daarom liever koekjes, omdat je die niet dikker of dunner kunt afsnijden (zoals bij cake wel het geval is). Ik zorg er dan voor dat 1 koekje van 100 gram precies 3 gram wietboter bevat, waarin omgerekend 0,3 gram knipafval zit.

Het kost wat rekenwerk maar dan heb je wel een heel chille ervaring.
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad beetje teveel er van op, wel enigszins herkenbaar trouwens, haha. Je eet snel teveel, omdat je niet direct effect merkt en het er pas later in hakt.

Er zijn trouwens zat tips wat je kan doen als je teveel op hebt. Een van de tips die bij mij goed werkt is peper. Internet staat er vol mee, waaronder op het 420 Magazine. Het ligt er een beetje aan hoeveel peper je normaal gesproken gewend bent. Voor de een is dat een zwart peperbolletje, de andere een rauwe Spaanse peper. Zelf neem ik gewoon een hap van een Madame Jeanette peper. Je mond staat in de fik en dat is een zeer goede afleiding. Vervolgens blussen met zoetig drankje. Werkt voor mij perfect om terug op aarde te komen. Ik zou zeggen: probeer het eens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."